I PUTNICI BEZ KARTE IMAJU PRAVO NA ODŠTETU Šta da uradite ako se povredite u vozilu javnog prevoza
SVAKI putnik u javnom prevozu je osiguran i ima pravo na naknadu štete ukoliko doživi neku nezgodu. Posle saobraćajne nesreće koja se u ponedeljak ujutro dogodila na Trošarini, kada je povređeno 12 osoba posle sudara autobusa i tramvaja koji je iskočio iz šina, pokrenulo se pitanje da li putnici mogu da traže naknadu štete.
Kako objašnjavaju iz GSP "Beograd", svi ljudi koji su u njihovim vozilima osigurani su jedinstvenom polisom osiguranja jedne poznate kompanije.
Prema rečima Damira Okanovića iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, putnici u javnom prevozu mogu da budu mirni kada je reč o njihovom osiguranju. Svaki vlasnik prevoznog sredstva koje je namenjeno za javni prevoz poput autobusa, voza, putničkog aviona ili broda, mora da ima zaključenu polisu osiguranja ljudi koji se nalaze u tom prevoznom sredstvu.
- Pravo na naknadu štete ima putnik koji doživi nezgodu, odnosno povredu, ne samo u prevoznom sredstvu nego i kada ulazi, kad se približava tom vozilu ili kada izlazi, odnosno samo što je napustio prevoz - rekao je Okanović.
Prijava povreda
IZ JKP GSP "Beograd" kažu da su u slučaju povrede putnici u obavezi da svoje povrede prijave Centru za upravljanje saobraćajem na telefon 366-4040, a svoja prava putnici ostvaruju kod osiguravača u Ustaničkoj 128.
Prilikom podnošenja zahteva potrebno je priložiti fotokopiju lekarske dokumentacije, detaljnu izjavu o načinu povređivanja, druge dokaze o povredi ukoliko isti postoje, kao i ličnu kartu i karticu tekućeg računa.
Status putnika imaju i oni koji čak nemaju kupljenu kartu, te i oni imaju pravo na naknadu štete ako im se nešto dogodi u sredstvu javnog prevoza. Okanović ističe da postoji i drugi način osiguranja, a to je klasični vid odgovornosti.
- Ako neko napravi saobraćajnu nezgodu, on je dužan da nadoknadi štetu svima koji su povređeni u toj nesreći. Odnosno, ako neki automobil naglo zakoči, a zatim i autobus zbog njega naglo zakači a putnik padne i povredi se, onda taj putnik ima pravo da se obrati osiguranju tog automobila koji je naglo zakočio - objašnjava Okanović.
On kaže da je naknada štete ostvariva u slučaju povreda, pogoršanja zdravstvenog stanja, u slučaju smrti što se odnosi na članove porodice, ali i na predmete koji se nalaze kod putnika poput naočara, mobilnog telefona...
Preporučujemo
ZAHAROVA BRUTALNO ODGOVORILA ANALENI BERBOK: Šta je sa američkim vojnim bazama u Nemačkoj?
ZVANIČNA predstavnica Ministarstva spoljnih poslova Rusije Marija Zaharova odgovorila je na izjavu nemačke šefice diplomatije Analene Berbok o ruskim bazama u Siriji, podsetivši je na američke vojne baze u Nemačkoj.
03. 01. 2025. u 19:49
BIĆE PUNO SNEGA, ČAK I U BEOGRADU: Meteorolog dao prognozu za praznike, pa otkrio kakvo će biti leto i sve iznenadio
GOST jutarnjeg programa "Novosti" bio je meteorolog Ivan Ristić koji je govorio o tome kakvo nas vreme očekuje posle praznika, ali i tokom leta i cele godine.
03. 01. 2025. u 20:35
KAKO DANAS IZGLEDA TITOV SIN: U penziju otišao kao hrvatski diplomata, živi van očiju javnosti, a ćerka je njegovo najveće bogatstvo (FOTO)
ALEKSANDAR Mišo Broz, sin Josipa Broza Tita, nakon završetka svoje uspešne diplomatske karijere proveo je poslednjih deset godina uglavnom daleko od očiju javnosti.
02. 01. 2025. u 17:07
Komentari (0)