BEOGRADSKI TUNELI: Podzemni svet ispod srpske prestonice
BEOGRAD je grad koji ima bogatu i burnu istoriju, koja se ogleda u njegovoj arhitekturi, kulturi i duhu. Međutim, ono što mnogi ne znaju je da Beograd ima i svoj podzemni svet, koji se sastoji od različitih tunela koji povezuju razne delove grada i služe za razne namene.
Neki od tih tunela su deo beogradskog železničkog čvora, koji je nastao u drugoj polovini 20. veka kao moderan sistem za prevoz putnika i robe. Drugi su deo istorijskog nasleđa, koji svedoče o raznim epohama i događajima koji su obeležili Beograd.
Železnički tuneli su deo beogradskog železničkog čvora, koji je izgrađen u periodu od 1976. do 1987. godine, sa ciljem da se unapredi i modernizuje železnički saobraćaj u Beogradu i okolini. Ovi tuneli povezuju glavnu železničku stanicu Prokop sa ostalim prugama koje vode ka zapadu, severu i jugu grada. Ukupna dužina ovih tunela je oko 14 km, a neki od njih imaju i podzemne stanice, kao što je stanica Vukov spomenik, koja je izgrađena 1995. godine.
Neki od najpoznatijih železničkih tunela su:
- Vračarski tunel, koji povezuje stanicu Karađorđev park sa stanicom Pančevački most, i ima dužinu od oko 3.500 metara. Ovaj tunel ima i stanicu Vukov spomenik, koja je jedna od najfrekventnijih u gradu.
- Dedinjski tunel, koji povezuje stanicu Prokop sa stanicom Rakovica, i ima dužinu od oko 3.000 metara. Ovaj tunel prolazi ispod Dedinja, jednog od najelitnijih delova Beograda.
- Stadionski tunel, koji povezuje stanicu Prokop sa stanicom Vukov spomenik, i ima dužinu od oko 550 metara. Ovaj tunel prolazi tačno ispod stadiona Partizan, jednog od najvećih sportskih objekata u Beogradu.
- Senjački tunel, koji povezuje stanicu Prokop sa stanicom Topčider, i ima dužinu od oko 200 metara. Ovaj tunel prolazi ispod Ulice kneza Miloša, jedne od najvažnijih saobraćajnica u gradu.
- Kneževački tunel, koji povezuje stanicu Rakovica sa ranžirnom stanicom Makiš, i ima dužinu od oko 2.000 metara. Ovaj tunel prolazi ispod Vidikovca, jednog od najvećih naselja u Beogradu. Ovaj tunel se ne koristi za putnički saobraćaj, već samo za prevoz robe.
Železnički tuneli su važan deo infrastrukture Beograda, koji omogućavaju brz i efikasan prevoz ljudi i robe, ali i predstavljaju pravi podzemni grad, koji krije mnoge zanimljivosti i tajne.
Istorijiski tuneli
Istorijski tuneli su deo kulturnog i istorijskog nasleđa Beograda, koji svedoče o raznim epohama i događajima koji su uticali na sudbinu grada. Neki od ovih tunela su nastali kao deo vojne i odbrambene strategije, dok su drugi služili za komunikaciju i transport.
Neki od ovih tunela su otvoreni za javnost, dok su drugi zatvoreni ili zaboravljeni. Neki od najpoznatijih istorijskih tunela su:
- Terazijski tunel, koji povezuje Terazije sa Savskim trgom, i ima dužinu od oko 400 metara. Ovaj tunel je izgrađen 1896. godine, kao deo projekta regulacije Terazijske terase, i predstavlja najstariji saobraćajni tunel u Beogradu. Ovaj tunel je danas otvoren za saobraćaj, i predstavlja najbližu vezu između centra grada i Brankovog mosta.
- Kalemegdanski tunel, koji povezuje Donji grad sa Gornjim gradom na Kalemegdanu, i ima dužinu od oko 200 metara. Ovaj tunel je izgrađen 1934. godine, kao deo projekta uređenja tvrđave, i služio je za prolazak vozila i pešaka. Ovaj tunel je danas zatvoren za saobraćaj, ali je otvoren za posetioce, koji mogu da vide razne izložbe i instalacije.
- Karađorđev park tunel, koji povezuje Karađorđev park sa Ulicom kneza Miloša, i ima dužinu od oko 100 metara.
- Kosančićev venac tunel, koji povezuje Kosančićev venac sa Savskom ulicom, i ima dužinu od oko 300 metara. Ovaj tunel je izgrađen 1961. godine, kao deo projekta izgradnje novog mosta preko Save, i služio je za prolazak vozila i pešaka. Ovaj tunel je danas zatvoren za saobraćaj, ali je otvoren za posetioce, koji mogu da vide razne murala i grafite.
Istorijski tuneli su važan deo kulturnog i istorijskog identiteta Beograda, koji otkrivaju razne priče i legende o gradu, ali i predstavljaju priliku za očuvanje i valorizaciju kulturnog nasleđa.
Beogradski tuneli su deo podzemnog sveta koji se nalazi ispod srpske prestonice, i koji ima različite funkcije i značenja. Neki od tih tunela su deo savremenog sistema železničkog saobraćaja, koji omogućava brz i efikasan prevoz putnika i robe. Drugi su deo istorijskog i kulturnog nasleđa, koji svedoče o raznim epohama i događajima koji su uticali na sudbinu grada. Beogradski tuneli su deo duše i identiteta Beograda, koji zaslužuju pažnju i poštovanje.
VUČIĆ UPUTIO NAJHRABRIJE PITANjE LIDERIMA 46 ZEMALjA: Da li vam je uvek bio važniji formalni birokratski pristup ili suština?!
PREDSEDNIK Vučić u svom govoru na samitu Evropske političke zajednice u Budimpešti postavio je hrabro pitanje pred 46 evropskih lidera.
07. 11. 2024. u 16:03
NAJJAČA SILA EVROPE NA UDARU: Tramp već zapretio - "Platićete visoku cenu!"
DONALD Tramp izjavio je prošle nedelje kako će Evropska unija morati da plati "visoku cenu" jer nije kupovala dovoljno američkih izvoznih proizvoda. Deo evropskih ekonomista i bankara upozorava kako bi pobeda Donalda Trampa mogla izazvati trgovinski rat koji bi zatim "gurnuo ekonomiju evrozone iz sporog rasta u potpunu recesiju".
06. 11. 2024. u 20:03 >> 20:04
NA VENČANjU SAM BILA NAJTUŽNIJA ŽENA: Ivana je otkrila neverovatne tajne porodice Tramp
U SVOJOJ knjizi "Raising Trump", Ivana Tramp, prva supruga Donalda Trampa, podelila je fascinantne priče o porodici Tramp koje će vas zasigurno iznenaditi – jer kada Ivana odluči da ispriča sve, ona zaista ispriča sve.
07. 11. 2024. u 13:21
Komentari (0)