PLAN MENJA TRASU TUNELA: Promena rute kao i način izgradnje podzemne saobraćajnice između Savske i Dunavske padine
PREMA izmenama PDR, u cilju smanjenja saobraćajnog opterećenja u centralnom gradskom jezgru i skraćivanja vremena putovanja između Savske i Dunavske padine, planirana je izmena trase i metode izgradnje budućeg tunela koji će povezivati ove dve ključne beogradske zone.
FOTO: Urbanistički zavod Beograda
Kako je predviđeno izmenama plana, tunelska veza će se, umesto dosadašnje klasične metode gradnje, realizovati primenom TBM tehnologije (mašine za probijanje tunela), čime će se, kako se navodi, ubrzati izvođenje radova i smanjiti negativni uticaji na okruženje.
Takođe, tunel će imati dve saobraćajne cevi sa po dve trake, a ukupna površina obuhvaćena planom iznosi 34,97 hektara. Ulasci i izlazi iz tunela planirani su u produžetku starog Savskog mosta, koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta i na strani dunavske padine kod zgrade MUP, u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.
Trasa tunela predviđena je za prolazak ispod Ulice Gavrila Principa, Terazija, Nušićeve ulice i dalje trasom Bulevara despota Stefana. Tunel će, takođe omogućiti lakšu i bržu vezu između Novog Beograda, Savskog amfiteatra i Ade Huje, uz procenjeno smanjenje transportnog opterećenja u centralnoj gradskoj zoni za oko 14, skraćenje vremena putovanja za 10 odsto i povećanje prosečne brzine kretanja vozila za isti procenat.
Predviđeno je i pejzažno uređenje zelenih površina sa obe strane tunela, uključujući ozelenjena ostrva, drvorede i pešačke staze.
Planirano je i redefinisanje Parka Luke Ćelovića, koji će biti podeljen na trg uz Ekonomski fakultet i skver omeđen ulicama Gavrila Principa, Karađorđevom i Ličkom. Nosilac izrade plana je Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove, obrađivač Urbanistički zavod Beograda, dok je naručilac Institut "Jaroslav Černi".
Kada je reč o pripremnim radovima postavljanja mašine "krtice", koja će kopati tunel od beogradskog Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, oni bi trebalo da počnu u naredna dva meseca, nakon što su odlagani zbog tehničkih prepreka, dok je za samo postavljanje mašine potrebno još oko godinu dana.
Kako je naveo Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić, sama priprema terena za instaliranje "krtice" komplikovanija je nego kopanje istog. Prema njegovim rečima, neophodno je pripremiti teren, preciznije, iskopine u koje će se mašina smestiti i odakle će započeti da kopa tunel.
U novembru 2024. država je za projekat izgradnje saobraćajnice uzela kredit u vrednosti od 24,8 milijardi dinara (oko 20 miliona evra). U ugovoru koji je potpisalo Ministarstvo finansija navodi se rok otplate do deset godina.
RUSI OBJAVILI SPISAK NAJVEĆIH NEPRIJATELjA: Evo na kom je mestu Hrvatska
RUSKI ski list „Vzgljad“ sastavio je i u utorak objavio „Rejting neprijateljskih vlada“ kako bi pokazao razliku između država koje se svesno suprotstavljaju Rusiji i onih koje su na tu odluku „protiv njihove volje naterale spoljnopolitičke okolnosti“, prenosi Slobodna Dalmacija.
14. 11. 2025. u 16:54
ZELENSKI ALARMIRAO EVROPU: Rusija će pokrenuti veliku agresiju na kontinent, poznata i godina
UKRAJINSKI predsednik Volodimir Zelenski tvrdi da Rusija planira da pokrene veliku agresiju na evropskom kontinentu 2029. ili 2030. godine, navodeći da na to ukazuje povećana ruska proizvodnja oružja.
13. 11. 2025. u 10:54
Policija uletela na svadbu, HAPSI MLADU - a tek objašnjenje! Ovo je LUDNICA (VIDEO)
ČAK i na najlepšim svadbama ponekad se dese nepredviđene situacije, sitne greške ili čak veći incidenti.
14. 11. 2025. u 16:23
Komentari (0)