DRAJZEROVA PO UGLEDU NA KNEZA MILOŠA: Frekventna saobraćajnica na Savskom vencu konačno u funkciji

Miljana Lutovac

12. 08. 2025. u 13:16

JEDNA od najprometnijih ulica na Savskom vencu - Teodora Drajzera, je konačno otvorena za saobraćaj za sve stanovnike grada.

ДРАЈЗЕРОВА ПО УГЛЕДУ НА КНЕЗА МИЛОША: Фреквентна саобраћајница на Савском венцу коначно у функцији

Foto: I. Marinković

Putari su završili rekonstrukciju ove značajne saobraćajnice koja spaja deo Savskog venca i Čukarice.

Rekonstruisana Ulica Teodora Drajzera imaće tri umesto dosadašnje dve saobraćajne trake, a svetlosna signalizacija regulisaće koji smer ima dve trake, a koji jednu. Od 6.00 do 14.00 dve saobraćajne trake biće u upotrebi za vozila koja se kreću iz pravca KBC "Dragiša Mišović" ka Miloševom konaku, dok će od 14.00 do 6.00 ujutro dve trake biti na raspolaganju vozačima koji se kreću od Miloševog konaka ka KBC "Dragiša Mišović". Promena smera će se obavljati isključivo u srednjoj traci, a iznad saobraćajnih traka biće istaknuta saobraćajna signalizacija

Gradski sekretar Bojan Bovan ističe da će Beograđani sada imati vrlo kvalitetnu saobraćajnicu na raspolaganju koja će biti znatno drugačija i mnogo lepša i funkcionalnija ulica, a da će se povećati protočnost saobraćaja i postići puna iskorišćenost kapaciteta sve tri saobraćajne trake.

I ka Mostu na Adi u tri trake

Dodatna aktivnost na Topčideru biće saobraćajna denivelacija od Miloševog konaka do samog penjanja na Most na Adi gde sada postoje samo dve trake, a plan je da on ima još jednu traku koja će ići do Drajzerove ulice.

- Doneli smo odluku da uvedemo jednu traku i da napravimo jedan bulevar koji će ići od Dedinja do Mosta na Adi. Tako će ulice Živojina Mišića i Drajzerova imati po tri trake i signalizaciju koja će se smenjivati kao u Kneza Miloša. Ti radovi će početi na jesen i očekujemo da budu brzo završeni - rekao je Šapić.

- Svetlosna signalizacija poprilično je vidljiva, postoje i odgovarajući saobraćajni znaci koji upućuju vozače da kada postoji iznad njihove trake kretanja zelena strelica, oni mogu bezbedno da se kreću. Kada je crveni X, kako ga mi zovemo, onda je ta traka zabranjena za kretanje. Nema mnogo ovakvih situacija u gradu Beogradu, ali imamo poznatu situaciju da Ulica kneza Miloša već više decenija funkcioniše na ovaj način - naveo je Bovan.

Brojanjem saobraćaja utvrđeno je da veliki broj Beograđana u jutarnjim satima, u špicu, koristi tu saobraćajnicu u pravcu kretanja ka Novom Beogradu, a popodne u suprotnom pravcu.

- Karakteristično za Ulicu Teodora Drajzera je da će ona imati tri semaforizovane raskrsnice i dva semafora pešačka. Praktično sa tri trake dobili smo jednu novu saobraćajnu situaciju koju moramo da učinimo potpuno bezbednom i iz tog razloga sve bočne ulice na te tri raskrsnice koje izlaze sa saobraćajem biće kontrolisane i biće maksimalno bezbedne - naglasio je Bovan.

Havarija

Velika havarija na cevovodu tokom početka radova u Drajzerovoj dogodila se još u martu 2023. godine, a ovu rekonstrukciju i u nastavku je pratilo dosta problema. Posle pripremnih radova, putari su konačno svoj deo započeli u septembru 2024, a sve je trebalo je da bude gotovo sredinom aprila 2025. godine.

Međutim, još u martu je postalo jasno da radovi do tada neće biti gotovi, pa je rok produžen za dva i po meseca, odnosno 1. jul, da bi danas konačno bio gotov.

Sugrađani bi trebalo da poštuju i ograničenje brzine, a posebno da uvažavaju novu saobraćajnu signalizaciju, jer će, biti potrebno malo vremena da se vozači naviknu na takav način regulisanja saobraćaja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

VELIKA EKSPLOZIJA U AMERICI: Ima povređenih (VIDEO)