DOK ČEKAJU PLAN, ŽIVE U RUINAMA! Trošni objekti nalaze se na trasi Unutrašnjeg magistralnog popuprstena čije ostvarenje nije ni blizu

С. Б. Милошевић

23. 07. 2020. u 09:15 >> 01:18

KUĆE koje se raspadaju, u kojima zidovi pucaju, a plafoni se urušavaju - deo su slike Gradištanske ulice na Zvezdari.

ДОК ЧЕКАЈУ ПЛАН, ЖИВЕ У РУИНАМА! Трошни објекти налазе се на траси Унутрашњег магистралног попупрстена чије остварење није ни близу

Foto: Ž. Knežević

Nije reč o nemaru vlasnika, već se svi ti trošni, zapušteni objekti nalaze na trasi Unutrašnjeg magistralnog popuprstena (UMP), koji je odavno prisutan kao ideja, a ostvarenju nije ni blizu...Dok su sankcije, sukobi, nedostatak para u gradskoj kasi odlagali radove vlasnici nisu mogli ni ekser da ukucaju na svojim objektima, jer za to nisu mogli da dobiju dozvolu. A nje nema bez plana detaljne regulacije. Konačno, planovi za sektore tri, četiri i pet mogli bi da se pred sugrađanima na javnom uvidu nađu u septembru, saznaju "Novosti".

UMP treba da spoji Novi Beograd i Radničku, sa Mostom preko Ade, da se onda tunelom ispod Topčiderskog brda stigne do pred Autokomandu. Odatle, što je sektor tri, ideja je da se od Dinarske ulice preko stare Autokomande stigne do postojećeg auto-puta i onda ka Šumicama. Od Šumica do Bulevara kralja Aleksandra saobraćajnica treba da ide koridorom postojećih ulica - Grčića Milenka i Pop Stojanove, što je sektor četiri. Koridorom Tršćanske, Gradištanske i Severnog bulevara ovaj prsten treba da stigne do Pančevalkog mosta i to je sektor pet.

- Planovi detaljne regulacije za sektore tri, četiri i pet UMP trebalo je da se nađu na javnom uvidu ovog leta, kako bi svi građani čiji se domovi nalaze na trasi ove saobrađajnice mogli da daju svoje zamerke - otkriva gradski urbanista Marko Stojčić. - Zbog epidemija vurusa korona javni uvid je odložen, a ako se situacija malo smiri, mogao bi da se pred okom javnosti nađe na jesen.

Stojčić kaže da je plan rađen na osnovu predloga Urbanističkog zavoda, kako bi se utvrdilo šta od objekata treba da se poruši i koliko je to domaćinstava, a šta od toga nije za rušenje.

Foto: Ž. Knežević

- Ideja je bila da ove sektore razmatramo objedinjeno. Po usvajanju PDR znaće se koliko placeva treba eksproprisati i koliko će sugrađana, čiji su domovi na putu te saobraćajnice, biti isplaćeno. Drugi će pak dobiti građevinske dozvole koje čekaju decenijama, kako bi sredili svoje kuće ili gradili nove objekte. Na primer, u sektoru četiri, u pojedinim delovima, trase smanjili smo obuhvat plana, pa sada neke parcele oko buduće saobraćajnice mogu da dobiju dozvolu za gradnju - kaže Stojčić.

Na trasi UMP u Gradištanskoj ulici našla se porodična kuća sa 12 ari placa Svetlane Krgović i njenog brata Predraga Stojakovića.

- Kuća je sagrađena 1922. godine, kada je cigla lepljena blatom, i nikada nismo mogli da dobijemo dozvolu da je obnovimo - jada se Stojaković (78) koji ovde živi sa suprugom, ćerkom i unucima. - Zidovi pucaju, plafon preti da nam se sruši na glavu, a ja ne mogu da dobijem dozvolu pet decenija ni krov da popravim. Jedino što je spolja okrečena, pa izgleda uredno. Još je naš pokojni otac podnosio molbe da bar malo uredi kuću, a ja sam poslednji zahtev opštini slao 2017.

Foto: Ilustracija

Kako Svetlana Krgović kaže, decenijama oni nemaju pravo da upravljaju svojom svojinom, kao ni njihove komšije. I dok su neki gradili i zidali bez dozvole, nekima su kuće postale ruine jer nisu želeli da krše zakon.

GODINE NEIZVESNOSTI

- NAMA bi trebalo da uzmu trećinu placa, ali bez plana niko to ne zna zasigurno. I zato bi, kada bi postojao PDR to znali i mogli da dobijemo dozvolu za gradnju, pa da vidimo šta ćemo sa kućom. Samo želimo da posle pet decenija dobijemo pravo da raspolažemo svojom imovinom - ističe naša sagovornica Svetlana Krgović.

UMP 17 KILOMETARA

UNUTRAŠNjI magistralni poluprsten trebalo bi da bude deo gradske magistralne mreže, a njegova dužina je 17 kilometara. Ukupna dužina tunela koji bi trebalo da se izgrade je 3,4 kilometra, dužina konstrukcija i mostova 5,5 kilometara, a trebalo bi da ima 22 ukrštanja od kojih je 15 denivelisanih. Do sada je urađen sektor jedan, ali ni on nije dovršen u potpunosti, kao i most preko Save do Radničke ulice, što je deo sektora dva.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KAD IZGUBI FINALE SKOČIO BIH SA 60. SPRATA: Trener Danila Medvedeva ipak optimista, cilja na novu veliku titulu