BOLJA BEZBEDNOST I BRŽI PROTOK: Sekretarijat za saobraćaj objašnjava razloge brisanja pešačkih prelaza u centru grada
BOLjA protočnost saobraćaja i bezbednost pešaka bili su razlog za ukidanje nekoliko pešačkih prelaza duž ulica Dečanske, Braće Jugović i Bulevara despota Stefana. U Sekretarijatu za saobraćaj kažu saobraćajni režim, koji je primenjen na potezu od Bulevara despota Stefana do Terazijskog tunela predstavlja deo saobraćajnog rešanja dobijenog na osnovu saobraćajne studije Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Prelaz u Despota Stefana
Primenjenim saobraćajnim rešenjem povećana je bezbednost kretanja pešaka i vozila, smanjen je broj konfliktnih tačaka između pešaka i drumskih vozila, povećana protočnost dinamičkog saobraćaja i smanjeno aerozagađenje. Saobraćajnom studijom koju je izradio Saobraćajni fakultet obuhvaćena je analiza svih saobraćajnih tokova u zoni na potezu Bulevar despota Stefana - Terazijski tunel sa ciljem povećanja protočnosti saobraćaja i smanjenem saobraćajnih gužvi što dovodi do skraćivanja vremena putovanja i aerozagaćenja u najužem centru Beograda, ali i povećavanja prijatnosti putovanja - kažu u Sekretarijatu.
Navode da pešački tokovi u ovoj zoni nisu prekinuti već usmereni u pravcu smanjenja broja konflikta i povećavanja nivoa bezbednosti posebno postavljenom pešačkom svetlosnom saobraćajnom signalizacijom u Bulevaru despota Stefana kod Skadarske ulice.
- Ukidanje pešačkih prelaza u Bulevaru despota Stefana, Ulici braće Jugovića i u Dečanskoj ulici kod Doma omladine ima za cilj povećavanja protočnosti vozila u levom i desnom skretanju na ovim raskrsnicama, a osetno poboljšanje protočnosti već je evidentno za vozila javnog gradskog prevoza u Dečanskoj ulici kod Doma omladine - govore u Sekretarijatu za saobraćaj i dodaju da će i narednom periodu obavljati analize pešačkih i voznih tokova na ovoj lokaciji i preduzimati neophodne mere i izmene režima saobraćaja ukoliko to bude bilo neophodno.
ANALIZA, PA REŠENjE
UPRAVLjANjE saobraćajem u Beogradu nije nimalo lak posao, podsećaju u Sekretarijatu za saobraćaj.
- To predstavlja komleksnu analizu kojom se u ograničenim uslovima po pitanju gabarita saobraćajnica, nihove geometrije, kapaciteta, propusne moći, različitosti saobraćajnih zahteva za putovanjem, povećanja stepena motorizacije, postojeća javna saobraćajna površina mora rasporediti na funkcionalan način kako bi se obezbedilo uvek novo unapređeno rešenje koje podjednako tretira sve pojavne saobraćajne tokove - objašnjavaju u Sekretarijatu.
Preporučujemo

KROZ KRUŽNI TOK BRŽE I SIGURNIJE: Počela izgradnja jedne od najvećih raskrsnica u gradu
14. 09. 2020. u 11:43

DUŠANOVA U ROVOVIMA: Radovi napreduju, ali se rokovi pomeraju iz meseca u mesec
09. 09. 2020. u 10:20

MONSTRUOZNO! Ovaj hoće da vlada Srbijom! Žene mu krive kad ih neko siluje ili prebije!
VUK Nektarijević, student blokader sa Mašinskog fakulteta u Beogradu, koji je tobož biciklom išao u Strazbur, ima u najmanju ruku problematične stavove.
20. 04. 2025. u 14:35

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

OTVOREN HRISTOV GROB Evo šta su našli: "Kolena su mi klecala, nisam to očekivao - vekovima je bio zatvoren" (VIDEO)
"APSOLUTNO sam zadivljen. "
19. 04. 2025. u 08:39
Komentari (0)