ULICA DEO "LANCA SMRTI": Prof. dr Krsto Lipovac analizira dve nesreće na pravcu iz Požeške ka uključenju na Bulevar vojvode Mišića
PRAVAC iz Požeške ka uključenju na Bulevar vojvode Mišića, a onda na Most na Adi, pretenduje da postane crna tačka u gradu. Za samo dva meseca ovde su se dogodile dve saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom.
Foto D. Milovanović
U utorak po podne ovde je poginuo dečak (16) na mestu suvozača, koji je prešao u suprotnu traku i sudario se sa vozilom koje se kretalo tom trakom. Početkom novembra, u veoma sličnoj nesreći na istom mestu nastradao je vozač (19). Osim lične odgovornosti, očigledno je da bi trebalo ispitati i druge okolnosti.
- Posle svake nezgode u kojima ima poginulih, obaveza upravljača puta je da naruči nezavisnu analizu uticaja puta na nastanak i težinu saobraćajne nezgode sa poginulima - kaže, za "Novosti", dr Krsto Lipovac, šef Katedre za bezbednost saobraćaja na Saobraćajnom fakultetu.
Iskusni vozači znaju da je ova deonica problematična, pa dobro paze kako voze. Priznaju da imaju problema na ovom delu Požeške i da "lako može da se izleti iz svoje trake i zaluta u traku za suprotan smer".
Profesor Lipovac, podseća da najveći broj nezgoda ima više uticajnih faktora i da je u najvećem broju slučajeva čovek najvažniji za nastanak nezgoda. Ipak, napominje da se deo uticajnih faktora odnosi na vozilo, put i okruženje.
- Nezavisna ocena puta posle nesreće trebalo bi da proceni postoje li šanse da se put unapredi, kako bi se rizici smanjili u budućnosti. Ali ne samo tu, već i na drugim sličnim lokacijama - pojašnjava profesor. Sa druge strane, ove nezavisne ocene unapređuju naša znanja i razumevanje problema bezbednosti saobraćaja, a mogu da pokrenu izmenu propisa - navodi sagovornik "Novosti".
Na osnovu takve analize, nezavisni ocenjivači bi trebalo da daju preporuke za unapređenje puta. Mada su mogućnosti unapređenja na konkretnom mestu u Požeškoj male, preporuke bi se mogle odnositi na promenu širina saobraćajnih traka, možda smanjivanje broja saobraćajnih traka, postavljanje zaštitnih ograda između kolovoznih traka i slično. Sa druge strane, moglo bi se razmisliti o opravdanosti primene određenih mera smirivanja saobraćaja i smanjivanja brzine, pre ulaska na ovu deonicu puta kao što su postavljanje vibro-traka, posebne oznake na kolovozu, koje vizuelno podstiču vozače da smanje brzinu.
GEOMETRIJA PUTA
Prema profesorovim rečima, ako se put ispituje trebalo bi preispitati njegovu geometriju, radijuse krivina, poprečne nagibe kolovoza, širine saobraćajnih traka i vitoperenje kolovoza (promena smera nagiba kolovoza).
Preporučujemo
KOMBI UDARIO PEŠAKA U DOBANOVCIMA: Muškarac (60) teško povređen - u kritičnom je stanju
25. 12. 2020. u 21:34
DEVOJKA POVREĐENA U SUDARU: Burna noć u prestonici, dve saobraćajne nesreće u Beogradu
25. 12. 2020. u 07:32
TRAMPOV PLAN SADRŽI DO SADA NEVIĐENO OBEĆANjE: "Velika pobeda za Zelenskog i dugoročnu bezbednost Ukrajine"
MIROVNI plan predsednika SAD-a Donalda Trampa za Ukrajinu sadrži model bezbednosnih garancija nalik članu 5 NATO-a, što bi obavezalo SAD i evropske saveznike da napad na Ukrajinu tretiraju kao napad na celu „transatlantsku zajednicu“, prema nacrtu koji je objavio Axios.
21. 11. 2025. u 07:56
NAJVEĆA SILA EVROPE REAGOVALA NA TRAMPOV PLAN: "U principu podržavamo"
NEMAČKA vlada saopštila je da "u principu" podržava plan Sjedinjenih Američkih Država za okončanje rata u Ukrajini, ali da ostaje posvećena zaštiti ukrajinskog suvereniteta i obezbeđivanju bezbednosnih garancija za zemlju.
21. 11. 2025. u 12:37
"POČELI SU DA MI OTKAZUJU ORGANI..." Čedina borba za žviot: "Doktori su mi dali još par nedelja života" (VIDEO)
"LEKARI su konstatovali da više nemam pluća i da se radi o nedeljama, eventualno još nekom mesecu..."
20. 11. 2025. u 16:08
Komentari (2)