MANJA PROVIZIJA, VIŠE KONTROLORA: Grad u utorak raspisuje tender za odabir partnera za naplatu karata u javnom prevozu
GRAD Beograd u utorak raspisuje otvoren tender za izbor partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima, za narednih 13 godina.

Mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara
Kako "Novosti" saznaju, novom nabavkom tražiće se firma koji će pristati na 7,92 odsto prihoda ostvarenih prodajom karata, kako je preporučeno Studijom saobraćajnog fakulteta, umesto dosadašnjih 8,53, koliko je pripadalo "Apeksu". Grad će tražiti od novog partnera i veći broj kontrolora, a umesto "bus plus" kartice, imaćemo "BG karticu".
Tender će trajati 60 dana, a uslov je da mogu da učestvuju sve velike kompanije koje posluju u Evropi. Čim javni poziv bude objavljen, Sekretarijat za javni prevoz će svim firmama koje se bave tiketingom na Starom kontinentu poslati poziv.
Osim činjenice da će procenat naknade biti manji, tender će biti i limitiran do 900 miliona dinara (sada je nešto više od 700 miliona). Do 900 miliona dinara, partner će uzimati naknadu od 7,92 odsto, dok će u slučaju mesečnog prihoda preko 900 miliona uzimati tri odsto. Primera radi, prosečni mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, što znači da je "Apeks" na osnovu procenta od 8,52 mesečno zarađivao oko 50 miliona dinara.
Novim tenderom predviđeno je da bude zaposleno mnogo više kontrolora, ali i da bude duplo više prodajnih objekata. Ugovorom će biti predviđena mogućnost da Grad uposli dodatni broj kontrolora, za koje će partneru plaćati minimalnu cenu rada, dok će partner doplaćivati ostatak.
Umesto "bus plus" kartice, postojaće "BG kartica". Tom gradskom karticom, sugrađani će, osim prevoza, moći da plaćaju parking, idu u pozorište, ali i da ostvare brojne popuste.
Projekat javno-privatnog partnerstava radio je Saobraćajni fakultet. Republička komisija ja dala saglasnost za projekat, a saglasnost su letos dali i odbornici u Skuštini grada. Kada najbolja ponuda bude odabrana, kako bi sve bilo transparentno, saglasnost za partnerstvo će takođe ponovo morati da daju Republička komisija i Skupština grada.
Ugovor sa "Apeksom", odnosno "Bus plusom", istekao je 20. septembra, a aneksom ugovora produžen je do 31. marta 2021. godine, do kada bi novi partner trebalo da bude poznat.
VOZAČIMA STALNI RADNI ODNOS
BEOGRAD je dobio saglasnost od Vlade da u stalni radni odnos primi 128 vozača, koji u GSP "Beograd" rade duže od dve godine. Ovo preduzeće trenutno ima 2.938 vozača sa D kategorijom, od čega je 657 na određeno vreme.
Ovo je napisao na svom fejsbuk-nalogu zamenik gradonačelnika Goran Vesić i kazao da GSP trenutno nedostaje još 92 šofera. Kaže i da je prosečna plata vozača od 74.000 dinara, kao i da je prijem u stalni radni odnos način da se vozači zadrže u zemlji.
LONDON, RIM, BRATISLAVA...
SISTEM za elektronsku naplatu karata i upravljanje vozilima su odavno postali standard, i gotovo da ne postoji grad u svetu koji nema elektronski sistem naplate. London tako ima privatnog partnera "Kjubik" za naplatu karata iz SAD, a ta firma radi naplatu i u Sidneju, Torontu, Čikagu.
"Kentkart", čiji deo je i "Bus plus", karte naplaćuje u Dohi i Antaliji. Privatne partnere imaju i Rim, Bratislava i Amsterdam.
Preporučujemo

CEO ŠID TUGUJE ZA LEPOM MILANOM: Devojka (26) tragično preminula, danima se opraštaju od nje na društvenim mrežama
DEVOJKA Milana Mišić (26) iz Šida tragično je preminula 15. jula, a na večni počinak ispraćena je dva dana kasnije u pratnji neutešne porodice, prijatelja, rođaka i mnogobrojnih sugrađani koji se danima od nje opraštaju na društvenim mrežama.
27. 07. 2025. u 08:48

EKSKLUZIVNI SNIMCI HAPŠENjA ŠIPTARSKOG TERORISTE: Ovako je pao bivši pripadnik OVK u Svilajncu, evo za šta se sumnjiči (VIDEO)
ŠIPTARSKI terorista i bivši istaknuti pripadnik terorističke OVK Halili Lulzin, uhapšen je danas u Svilajncu, u zajedničkoj akciji Bezbednosno-informativne agencije, Službe za otkrivanje ratnih zločina UKP MUP-a Republike Srbije, a u saradnji sa Tužilaštvom za ratne zločine.
22. 07. 2025. u 20:54

NAUČNICI U STRAHU - RIZIK OD NESTANKA: Ada Bojana i Bokokotorski zaliv u opasnosti - more nikada nije bilo takvo
NIVO Jadranskog mora će, prema projekcijama, do kraja veka porasti 35 centimetara (cm), što će ugroziti obalska područja, posebno područje Ade Bojane i delove Bokokotorskog zaliva, navodi se u prošlogodišnjem Nacrtu Nacionalnog plana Crne Gore za prilagođavanje na klimatske promene.
25. 07. 2025. u 08:55
Komentari (0)