ГСП ВОЗИ У ЦЕНТРУ, ПРИВАТНИЦИ ПО ЗОНАМА: Привремени орган Града Београда усвојио измене одлуке о линијском превозу

Сњежана Видачковић

11. 03. 2024. у 13:20

ТЕРИТОРИЈА Београда на којој ће саобраћати јавни градски превоз, након што се трасе поделе ГСП и приватницима, биће подељена у четири зоне.

ГСП ВОЗИ У ЦЕНТРУ, ПРИВАТНИЦИ ПО ЗОНАМА: Привремени орган Града Београда усвојио измене одлуке о линијском превозу

Фото В. Данилов

Привремени орган Града Београда усвојио је Одлуку о изменама и допунама одлуке о јавном линијском превозу путника у престоници, која би требало да заживи од септембра.

Како се наводи у образложењу, ова одлука омогућиће квалитетније управљање и организацију јавног превоза у наредном периоду. Прву зону чини најуже градско језгро са централним градским трговима - Студентски трг, Трг републике, Теразије и предвиђено је да у овом рејону превоз обавља ЈКП "ГСП Београд". То се односи на потез који се граничи улицама Жоржа Клемансоа, Џорџа Вашингрона, 27. марта, Таковском, Булеваром краља Александра, Тргом Николе Пашића, Теразијама, Коларчевом, Васе Чарапића, Студентским тргом, Узун-Мирковом, Пјарона де Модезира и Тадеуша Кошћушка на југу и реком Дунав на северу.

- Град планира улагање у возила електро-подсистема и она са највишим еколошким стандардима, због чега је превоз у најужем градском језгру одлуке определио ЈКП "ГСП Београд" - пише у одлуци. - Тренутно кроз центар града пролази више од 250 возила на 16 аутобуских линија градског превоза. Циљ је да се сва ова возила до 1. септембра 2027. замене возилима из електро-подсистема или других које испуњавају највише еколошке стандарде са малом емисијом издувних гасова, у складу са ЕУ директивом.

Шапић: Растеретићемо возаче

Како је нагласио председник Привременог органа Београда Александар Шапић, процена руководећих људи ГСП је да, ако приватници желе да наставе да раде у граду, морају да имају више средстава и биће условљени куповином нових аутобуса. Велики проблем градског превозника, осим нових возила, јесу и сами возачи.

- Шофери морају да раде шест дана недељно јер их нема довољно. - Није лако доћи до довољног броја возача, па би нас прелазак линија у приватне руке мало растеретио. Још немамо стране раднике за воланом, бар засад, али су возачи напети јер морају шест дана да раде. Мислимо да ће са растерећењем добити нормалне викенде - рекао је Шапић.

Даље ширење мреже линија са највишим еколошким стандардима планирано је да се настави у зони два - ширег градског језгра, која обухвата Бранкову улицу, Зелени венац, Кнеза Милоша, Клинички центар, Карађорђев парк, Београд на води.

Трећа зона обухвата зоне насеља Вишњица, Вишњичка бања, Лешће, Миријево, део Булевара краља Александра, Устаничку, Војислава Илића, петљу "Ласта", Бањицу, Раковицу, те делове Новог Београда и Земуна. Шира, односно четврта зона града обухвата територије које се граниче са трећом зоном и границом 10 градских општина, те делом Гроцке куда иде градски превоз.

Такође, возила ГСП сем у првој, могу да возе и на линијама које пролазе кроз другу и трећу зону, као и на појединим дијаметралним линијама. И приватници могу да возе у најужем градском језгру у ситуацијама када то не може ГСП или када постоји интерес за возила са највишим еколошким стандардима, што је за центар града планирано од септембра 2027, а за ширу зону од јесени 2033. године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (0)

ОВО СЕ ДЕСИЛО ПРВИ ПУТ У ИСТОРИЈИ: Српски кошаркаши у Партизану без поена у вечитом дербију