ПИЈАЦА ИЗНАД МЕТРО СТАНИЦЕ: Ево како ће да изгледа простор код Скадарлије, подземно стајалиште имаће два улаза

С.В.

23. 10. 2024. у 06:30

ПРОСТОР око пијаце Скадарлија у наредних неколико година добиће потпуно нови изглед.

ПИЈАЦА ИЗНАД МЕТРО СТАНИЦЕ: Ево како ће да изгледа простор код Скадарлије, подземно стајалиште имаће два улаза

Foto: Grad Beograd

Тржница ће бити реконструисана, испод ње биће подземна гаража са 305 места за аутомобиле, а испред је планиран улаз у станицу метроа. Предузеће "Београдски метро и воз" поднело је Министарству заштите средине захтев за одлучивање о потреби израде студије о процени утицаја на животну средину за овај пројекат.

Објекат метро станице има приземље и три подземна нивоа, те је пројектован као плитка станица са једним међуспратом. Три подземна нивоа чине ниво великог хола, ниво перона и подперона.

- Предвиђена су два јавна улаза у станицу на приземљу која ће бити на западном делу. Један улаз биће директно изнад станице, а други у западном делу Улице цара Душана - пише у документацији.

Путници ће с оба улаза стизати до великог хола, где ће пролазити кроз линију контролних капија и ићи на степенице, обичне или покретне, или лифтове који ће опслуживати све пероне. Главне просторије за оперативне и путничке услуге биће у великом холу поред улаза.

У Урбанистичком пројекту пише да је станица пројектована тако да омогући превоз до 3.260 људи на час у вршном часу, а предвиђена су два улаза у стајалиште, један који ће бити директно изнад објекта на страни пијаце и у близини садашње станице градског превоза.

Пијачни простор је дефинисан на два нивоа - горњи, отворени простор пијаце на тргу, и сутеренски простор пијачне хале. Плато тржнице, према Урбанистичком пројекту, денивелисан је и формира се горњи плато са приступом из зоне око Битеф театра и доњи трг - приступ из правца Скадарске улице. Средишњи простор пијаце је наткривен, функционално организован на начин да задовољава хигијенске услове модерног пијачног простора.

Две фазе градње

ПРЕМА техничкој документацији, прва линија метроа градиће се у две фазе. Прва фаза подразумева трасу од депоа метроа у Макишу до окна Карабурма, а друга од Карабурме до Миријева. Идејно решење израдила је француска Компанија Egis Rail.

У оквиру парцеле пијаце биће проширени тротоари са дрворедима дуж Скадарске и Ђорђа Јовановића, док ће по ободу пијаце према Улици цара Душана бити локали који ће моћи да раде и после затварања средишњег пијачног платоа.

Ова метро станица биће на релацији прве линије на правцу Железник - Макиш - Жарково - Беле воде - Трговачка - Пожешка - Парк Баново брдо - Ада Циганлија - Сајам - Мостар - Савски трг - Трг републике - Скадарлија - Дунав - Панчевачки мост - Карабурма - Ада Хуја - Миријевски булевар - Седма београдска гимназија - Миријево, која је дефинисана планом генералне регулације шинских система у Београду.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
БАШТИНА СРБИЈЕ ПРЕД МИЛИОНИМА ТВ ГЛЕДАЛАЦА У РУСИЈИ: Две емисије за Нову годину на Првом каналу државне телевизије у ударном термину

БАШТИНА СРБИЈЕ ПРЕД МИЛИОНИМА ТВ ГЛЕДАЛАЦА У РУСИЈИ: Две емисије за Нову годину на Првом каналу државне телевизије у ударном термину

НОВИНАРИ и сниматељи руске националне телевизије "1", крстаре ових лепих октобарских дана Србијом снимајући материјал за две епизоде популарног докумантарно-серијског програма "Живот наших људи" (ЖИЗН СВОИХ). Емисија ће бити емитована на Првом каналу руске државне телевизије у ударном термину за новогодишње празнике.

22. 10. 2024. у 12:15

Коментари (0)

НЕВЕРОВАТАН ПОПУСТ ЈОШ САМО ПАР ДАНА! Не пропустите прилику за велику уштеду