МОМИРОВИЋ: Данас са поносом обележавамо 100 година постојања Железничке техничке школе и железничког образовања у Србији

Novosti online

30. 09. 2022. у 15:26

- Србија данас мора бити поносна на јубилеј који обележавамо, а то је сто година постојања Железничке техничке школе која спада у ред најстаријих образовних установа у Србији“, изјавио је министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић након што је данас присуствовао свечаности поводом обележавања стогодишњег рада ове школе.

МОМИРОВИЋ: Данас са поносом обележавамо 100 година постојања Железничке техничке школе и железничког образовања у Србији

Фото: МГСИ

„Железница је уз војску Србије институција са највећом традицијом у нашој земљи. То је институција која је носила индустрију, која је носила саобраћај, то је нешто на чему почива ова држава и уложили смо пуно енергије претходних година не би ли железницу поставили на место које јој припада“, рекао је министар Момировић.

Фото: МГСИ

Министар Момировић је подсетио да смо успели да спојимо два највећа града у Републици Србији, Београд и Нови Сад, најквалитетнијом железничком инфраструктуром у источној Европи и да настављамо да радимо.

„Желимо да Србија буде центар железничког саобраћаја и то није важно само због железнице, то је важно због наше индустрије. То је важно због бржег саобраћаја свих наших грађана. Али ако заиста желимо то да урадимо, ми морамо да омогућимо најсавременије железничко школовање. Морамо да доведемо најбоље ђаке у железничке школе, а затим у наша железничка предузећа”, нагласио је Момировић.

Фото: МГСИ

Министар Момировић је додао да ћемо изградити нову инфраструктуру, набавити новe возове и уложити средства у школовање заједно са представницима министарства просвете, јер је обезбеђен кредит од европских пријатеља који ће омогућити набавку најквалитетнијих и најновијих симулатора како би Србија била центар железничког образовања“, додао је Момировић.

„Поносан сам што данас имамо много више заинтересованих за рад у нашим железничким предузећима, што је одличан показатељ да железнички позив поново постаје атрактиван, да се људи поново окрећу железници“, истакао је Момировић.

Министар Момировић је закључио да је порасла заинтересованост за коришћење пруге Београд—Бар, чија би реконструкција требало да крене у наредном периоду, док је већ реконструисан први део до Ваљева и напоменуо да је набављено још 18 возова који би полако, сукцесивно требало да у наредним месецима стигну у Србију.

„Очекујем да ћемо за неколико година имати модерну железничку инфраструктуру са модерним возовима, а на челу тог система ће бити савремено обучени и школовани кадрови, односно ђаци ове школе. И после 100 година постојања ове школе нећемо напустити железницу, настављамо са инвестицијама и нећемо се зауставити док не будемо изградили најсавременију железницу у нашем региону“, казао је Момировић.

Фото: МГСИ

Историја Железничке техничке школе почиње оснивањем Државне саобраћајне железничке школе 1922. године. У току 20. века школа је мењала назив, да би 1953. године била основана Железничка саобраћајна школа у Земуну. Железнички образовни центар, популарни ЖОЦ, унутар којег је школа радила, пројектован је и грађен по угледу на француске школске центре са пратећим објектима попут Дома ученика.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ЕНДИЈУ МАРИЈУ ЛИЦЕ У МОДРИЦАМА, ОГЛАСИО СЕ: Мука ми је од свега, ја сам људско биће! Молим вас - оставите ме на миру (ВИДЕО)

ЕНДИЈУ МАРИЈУ ЛИЦЕ У МОДРИЦАМА, ОГЛАСИО СЕ: "Мука ми је од свега, ја сам људско биће! Молим вас - оставите ме на миру" (ВИДЕО)

"ЈА САМ људско биће! У реду? Престаните да ме јурите! Мука ми је шта сваког дана морам да носим на раменима. Молим вас, оставите ме на миру."

22. 01. 2025. у 14:15

Коментари (0)

МЕЧ СА АРИНОМ ЈЕ ПРАВИ ИЗАЗОВ, АЛИ СУБОТА ЈЕ У МОМ МОЗГУ ДАЛЕКО: Киз пресрећна после уласка у финале Аустралијан опена