НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ: Како натерати возаче да оставе своје мобилне телефоне док возе

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

07. 08. 2024. у 23:36

КОРИШЋЕЊЕ паметног телефона током вожње један је од највећих проблема и водећи узрок саобраћајних несрећа.

НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ: Како натерати возаче да оставе своје мобилне телефоне док возе

Архива Новости

Иако земље широм света у својим саобраћајним законима бране употребу паметних телефона (осим у случају хендсфри коришћења), број возача који их и даље користе је забрињавајући.

Како, дакле, натерати возаче да не посежу за својим паметним телефоном током вожње?

Студија коју је спровела група научника у сарадњи са осигуравајућом компанијом „Прогресив“ тестирала је различите стратегије и пронашла две које су биле најефикасније. Што је још занимљивије, ефекти су били видљиви и након што је студија завршена.

НИШТА БЕЗ ТАКМИЧЕЊА И НАГРАДЕ

Студија је укључила 1.653 корисника који су били уписани у програм „Прогресив снепшот“, апликацију за паметне телефоне која детектује употребу телефона током вожње. Пре почетка студије, сви учесници су у просеку користили телефон више од 6,4 минута по сату вожње.

Возачи су били подељени у пет различитих група, а свака је добила другачији „третман” како би их спречио да користе паметне телефоне током вожње. Од едукације о проблему, преко едукативних материјала, преко усменог обећања да ће мање користити телефон у вожњи, до такмичења и финансијских подстицаја.

Донекле очекивано, највећи учинак забележен је у групама које су учествовале на такмичењу (где су формиране листе најбољих резултата) и у онима које су добиле новчану стимулацију (могле су да узму нешто више од 15 долара на крају теста). У овим групама забележено је смањење коришћења паметног телефона у вожњи за чак 20,5 одсто (у такмичарској групи) и чак 27,6 одсто (у групи којој је обећан новац).

Дакле, плаћање возача са конкурентском компонентом показало се као најефикаснији начин да се смањи употреба паметног телефона током вожње. И што је још интересантније, овај ефекат је трајао и након завршетка студије.

КОРИСТ И ЗА ОСИГУРАВАЈУЋЕ КУЋЕ

Гејмификација, односно примена типичних елемената игре (нпр. бодовање, такмичење са другима, правила игре) на друге области активности, није ништа ново. Неки произвођачи аутомобила већ су уградили сличне аспекте у интерфејсе својих хибридних и електричних возила, управо да би подстакли и научили возаче да возе ефикасније.

Али чини се да би увођење оваквих карактеристика било исплативо и осигуравајућим кућама кроз нуђење награде најбољим возачима у виду повраћаја дела премије осигурања или попуста при уплати следеће премије осигурања. Јер поред тога што би возачи возили концентрисаније и безбедније, то би се и финансијски исплатило, а осигуравајуће куће би вероватно морале да исплаћују мање одштете.

Није лоша рачуница, зар не?

(sputnikportal.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСКИ ТОП ГАН: Пилоти руске северне флоте изводе вежбе изнад Баренцовог мора

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
АМЕРИКАНЦИ ОБЈАВИЛИ МАПЕ СА РАТИШТА: Русија наставља продор дубље у Украјину, враћа територију у Курској области (ФОТО)

АМЕРИКАНЦИ ОБЈАВИЛИ МАПЕ СА РАТИШТА: Русија наставља продор дубље у Украјину, враћа територију у Курској области (ФОТО)

РУСИЈА наставља да продире дубље у Украјину и враћа сопствену територију у Курској области, показују најновије мапе са украјинског ратиша које је објавио Институт за проучавање рата (ISW).

09. 01. 2025. у 20:45

ЈА САМ ТЕ ПЛАТИО, МОРАШ ДА ПЕВАШ! Коњевић доживео инцидент на ромском весељу

"ЈА САМ ТЕ ПЛАТИО, МОРАШ ДА ПЕВАШ!" Коњевић доживео инцидент на ромском весељу

ПЕВАЧ Шериф Коњевић имао је инцидент о којем се нашироко писало, када је на једној ромској свадби наводно дошло до непријатне ситуације у којој су он и његова колегиница Надица Адемов нападнути.

12. 01. 2025. у 10:49

Коментари (0)

СУДАР ТИТАНА: Како је НАТО изгубио рат против Русије?