БОР ЧЕКА ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ: За бољом инфраструктуром иду и инвеститори
ПРИВРЕДА по правилу прати саобраћајне коридоре. Понекад, попут ауто-пута Београд-Зрењанин, и друм се примиче индустрији. У овом тренутку се у Србији гради око 500 километара путева, па ће брзе саобраћајнице и ауто-путеви стићи и до југа и до истока земље, а управо су то области у којима би гушћа путна мрежа привукла и инвеститоре.
У 2019. нашим коридорима прошло чак осам милиона возила више него 2020.
Ни Банат није део до кога се тренутно брзо стиже, али се градња давно најављеног ауто-пута Београд - Зрењанин - Нови Сад очекује следеће године.
- Не знам заиста зашто касни, али генерално нам тај пут треба - сматра Слободан Аћимовић, професор Економског факултета. - Некада је планиран као брза саобраћајница, а сада се говори о ауто-путу. Генерално, свако улагње у ауто-путеве је добро и корисно. Свако грађење путева проширује могућност да нам дођу нови инвеститори. Битан је пут и за "Линглонг", и тек када крену са радом видећемо колико је то велкики произвођач. И ово није први пут да се изађе у сусрет инвеститору. Ми смо и "Фијату" обећали везу са ауто-путем. И то је било у пакету. Излази се у сусрет великим компанијама.
За бољим путевима можда би кренули инвеститори и у Источну и Јужну Србију.
- У Источној Србији пре свега недостаје путне инфраструктуре и ту очекујем велики бољитак од брзе саобраћајнице Пожаревац-Голубац - додаје Аћимовић. - Очекујем да ће она продужити даље ка Мајданпеку или ће се тај део решити попречном везом, ауто-путем "Карађорђе". Он од Лајковца, преко Свилајнца, иде до Бора. У Бору послују наша два највећа извозника. То су две "Зиђинове" фирме. Бор је велики индустријски центар. Логично је да се повеже са ауто-путем. Делимично постоји проблем и у Јужној Србији. То би могао да надомести пут Ниш-Мердаре.
Брза саобраћајница од Пожаревца до Голупца би требало да се заврши половином 2025. године. Ове године у буџету је за њу одвојено 9,3 милијарде динара. Радови теку и на будућем ауто-путу Ниш-Мердаре. Ове године је за овај пројекат уписано 3,47 милијарди динара.
РЕД НА ЖЕЛЕЗНИЦУ
ПУТНА инфраструктура је у фокусу годинама уназад. Струка верује да је ред да се сада више улаже у железничке правце.
- Железничка инфраструктура је на реду за улагања - сматра порфесор Слободан Аћимовић. - Треба да се заврши пруга Нови Сад - Суботица и да почне реконструкција Беогрд-Ниш. Ту је и пруга до границе са Црном Гором. То су нам најважнији пројекти у наредних неколико година. Не треба стопирати улагња у путеве, али ревитализација пруга треба да је приоритет.
Препоручујемо
САРА ПАВКОВ: Закон о управљању отпадом видим као темељ чистије Србије
25. 12. 2025. у 17:12
ИДЕЈЕ КОЈЕ ТРАЈУ: New Moment проглашен за Агенцију године на додели УЕПС награда
25. 12. 2025. у 16:51
ПРЕМИЈЕР МАЦУТ: Нећемо толерисати угрожавање домаће производње млека, тражимо решење
25. 12. 2025. у 16:51
ПРАСИЋИМА СТАНДАРДНО РАСТЕ ЦЕНА ПРЕД ПРАЗНИКЕ: Ево које су најтраженије категорије
25. 12. 2025. у 16:42
ТРАМП ДОНЕО ОДЛУКУ: Повлачи амбасадоре и дипломате из окружења Србије
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Доналда Трампа повлачи скоро 30 каријерних дипломата са амбасадорских и других високих позиција у дипломатским представништвима САД у свету.
22. 12. 2025. у 10:32
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
"САД ЈЕ ТИТО ОДЈЕДНОМ ПОБИО ЈАДНЕ ХРВАТЕ..." Ведрана о бившој држави: "Све сам више Југословенка како време одмиче!"
ВЕДРАНА не бира речи када говори о времену Југославије...
24. 12. 2025. у 09:52
Коментари (0)