СВИ ТУНЕЛИ ПОД БУДНИМ ОКОМ: Одељење за надзор "Путева Србије" дежура 24 сата дневно

М. Н. С.

17. 03. 2025. у 17:20

ТРЕНУТАК непажње и погрешна реакција у саобраћају могу изазвати драматичне последице, али посебно велики ризик доноси вожња у тунелима. Прошле године у тунелским цевима на ауто-путевима Србије, убележено је чак 3.428 инцидената, на срећу, без иједног страдалог путника. То је резултат доброг рада и обучености, као и квалитетних техничких система за мониторинг и управљање саобраћајем на државним друмовима ЈП "Путеви Србије".

СВИ ТУНЕЛИ ПОД БУДНИМ ОКОМ: Одељење за надзор Путева Србије дежура 24 сата дневно

Фото Д. Миловановић

Одељење за надзор и управљање саобраћајем је организовано кроз регионалне, оперативно-управљачке и тунелске центре, са сталним дежурством од 24 сата дневно, седам дана у недељи. Непрекидно праћење и уочавање свих ванредних догађаја и евентуалних отказа на инсталираној опреми и алармирање, утичу на безбедност учесника у саобраћају. Њихов посао је да обезбеде безбедно и стабилно одвијање вожње правовременим реакцијама.

Према речима Ивана Терзића, помоћника извршног директора Сектора за управљачко- информационе системе у саобраћају овог јавног предузећа, мрежа ауто-путева у великој мери покривена системима за видео-надзор и системима за мерење брзине од петље до петље и откривање разних врста инцидената.

- Тунел је ограничена средина и ванредни догађаји могу имати драматично веће последице него на отвореној деоници. У тунелима на ауто-путевима у Србији, којих има укупно 17, у протеклој години евидентирали смо 3.428 инцидената - каже Терзић. 

- Оно што је добар паказатељ и плод доброг рада, припремљености и обучености нашег особља, као и квалитетних техничких система који су инсталирани у тунелима, да нисмо имали страдале.

Ни у прошлој години, нити 2023. У том броју ванредних догађаја у тунелима учествују они који су најопаснији. То су они који возе у супротном смеру на ауто-путу и кроз тунеле, који могу да изазову драматичне последице. Имали смо 152 саобраћајне незгоде, 25 пожара у тунелима и многе потенцијалне инцидентне ситуације... То су заустављање возила, непромишљено кретање и пешака и бициклиста кроз тунеле. Ипак, до сада смо имали добар одзив техничких система и особља и службе за хитне интервенције и на сву срећу нисмо имали страдале.

Ипак, он истиче да оваква статистика опомиње да све службе морају да раде на унапређењу и едукацији корисника пута и особља које ради на одржавању ауто-пута и тунела.

- Радимо и на унапређењу процедура по којима поступамо, сарађујемо са службама за хитне интервенције како бисмо побошљали оперативне планове поступања у ванредним догађајима - истиче Терзић. 

- Јаку сарадњу имамо са управом саобраћајне полиције, са хитном медицинском помоћи. Сваке године имамо симулације и вежбе поступања у ванредним догађајима, али морамо да будемо још свеснији опасности и буднији.

Фото Д. Миловановић

У Србији су, како каже, тренутно оперативна два регионална центра за надзор и управљање саобраћајем и четири оперативна управљачка центра. У овим центрима ради око 100 запослених различитих профила, људи који су прошли специјалистичке обуке да би сваки догађај био на време уочен, да се реагује правовремено и на прави начин, како би се последице свеле на најмању могућу меру.

- Ништа не препуштамо случају, наши запослени се усавршавају у области у којој раде и имају сертификате за рад са техничким системима за пружање прве помоћи, за заштиту од пожара... - наглашава Терзић.

- Када дође до ванредног догађаја наше колеге путем система у тунелима уочавају тај догађај и спроводе управљачку акцију. То управљање инцидентом је важно и од великог утицаја на последице које ће настати. Порука корисницима путева је да у тунелу нису сами, да неко стално прати настанак проблема и реагује.

Апелује на кориснике пута да воде рачуна, да не користе мобилне телефоне јер је то један од најчешћих узрока незгода, да поштују ограничења брзине и правила кретања кроз тунел.

Едукативне кампање

ВОЖЊА кроз тунел у нормалним условима не би требало да буде проблематична, али услед страха и недовољне едукације корисника може доћи до непромишљених реакција и изазивања опасне ситуације. Едукативне кампање "Безбедно кроз тунел" и "У тунелу нисмо сами" су корак више ка информисаности и едукацији свих учесника у саобраћају, а све у циљу повећања безбедности у саобраћају - закључио је Терзић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РОДИТЕЉИ ПОГИНУЛЕ ДЕЦЕ ФОРМИРАЛИ ЖИВИ ШТИТ: Не дозвољавају да се тела однесу на обдукцију

РОДИТЕЉИ ПОГИНУЛЕ ДЕЦЕ ФОРМИРАЛИ ЖИВИ ШТИТ: Не дозвољавају да се тела однесу на обдукцију

РОДИТЕЉИ који су у пожару изгубили своју децу у дискотеци "Пулс" у Кочанима не дозвољавају да се тела настрадалих однесу на додатну обдукцију у Скопље, тражећи да им се одмах предају како би припремили сахране, јавља Плусинфо.

16. 03. 2025. у 19:40

ШОУ У ЗАГРЕБУ: Дали јој отказ јер је пуштала српске цајке - сад морају да плате 70.000 € и да је врате на посао

ШОУ У ЗАГРЕБУ: Дали јој отказ јер је пуштала српске "цајке" - сад морају да плате 70.000 € и да је врате на посао

СУД у Загребу донео је неправоснажну пресуду којом запослену на бензинској пумпи Тифон враћа на посао, уз обавезу послодавца да јој исплати све неисплаћене зараде у износу од 45.000 евра и судске трошкове у износу од 14.000 евра.

17. 03. 2025. у 17:54 >> 17:55

Коментари (0)

ДЕО ЗАПАДА У НЕВЕРИЦИ: Откривено шта је Мађарска управо урадила за Русију