БРЗОМ ПРУГОМ БРЗО ДО СУБОТИЦЕ: Од Српске Атине за 40 минута, од престонице за 70!
БАШ као што су пре више од 160 лета Суботичани и њихове комшије радознало посматрали изградњу пруге и нестрпљиво очекивали да чују хук локомотиве, тако се и данас чека почетак саобраћања брзе железничке трасе између Новог Сада и Суботице.

Фото: Ј. Лемајић
Воз којим ће до Српске Атине стићи за 40 минута, чекају и стари и млади. И то не само Суботичани, већ и становници Новог Жедника и Наумовићева, Бачке Тополе, Малог Иђоша, Врбаса, Степановићева и Кисача где ће се воз заустављати. С друге стране, до лепота најсевернијег српског града Београђани ће моћи за нешто дуже од сат времена - 70 минута, колико ће им бити потребно да "соколом" стигну до центра Суботице, где се налази обновљена, најстарија железничка станица.
Да то може да се догоди већ почетком јула најавио је недавно председник Србије Александар Вучић изражавајући уверење да ће упркос многобројним изазовима и препрекама, радови на овој стратешкој саобраћајној вези бити завршени у планираном року.
- Ја верујем да бисмо до 7. јула могли да отворимо пругу Београд-Суботица, после свега што су нам радили. И тада би се до Будимпеште, јер Мађарима остаје још само један део за брзу пругу, могло стизати за око три сата. Стварно дивно, идеално, и то може за два месеца - рекао је Вучић.
Најсложенији вијадукт
ДЕОНИЦА између Новог Сада и Суботице, дуга 108 километара, била је изузетно захтевна. Изграђено је укупно 58 нових објеката. Између осталог 30 надвожњака, 13 подвожњака, пет галерија, као и по два пешачко-бициклистичка потходника и потпорне конструкције уз галерију. Најтежи и најсложенији објекат био је вијадукт у Врбасу дуг 1.417 метара, а ту су вијадукти у Малом Иђошу, Змајеву, Степановићеву, Ловћенцу и Бачкој Тополи.
На траси брзе пруге су и четири мостовске конструкције преко канала Дунав-Тиса-Дунав.
Ова изјава дошла је у тренутку када Србија улаже велике напоре у модернизацију саобраћајне инфраструктуре, а пројекат брзе пруге ка Мађарској представља један од кључних коридора не само за повезивање са суседном државом, већ и за јачање економских, туристичких и логистичких потенцијала читавог региона. По завршетку свих радова, путовање возом између Београда и Будимпеште трајаће око три сата, чиме се Србија значајно приближава европским стандардима у железничком саобраћају.

Фото: Ј. Лемајић
- Имамо пуно студената и запослених људи којима су базе за стварање успеха Нови Сад и Београд, али и оних који живе и раде у Мађарској. Сви ми жељно ишчекујемо да воз почне да саобраћа, да избегнемо гужве на путевима и граничним прелазима - каже нам Мирослав А. - Надамо се да ће то бити ускоро.

Фото: Ј. Лемајић
Иако после трагедије на новосадској железничкој станици, о темпу завршетка пруге нико не жели званично да говори, незванично сазнајемо да је у току отклањање уочених недостатака на траси, нарочито када су у питању скретнице, провере станичних објеката, њихове електрификације и прибављање неопходних дозвола за коришћење. Такође, свих седам објеката везаних за саобраћајну инфраструктуру у граду, обухваћени су јединственом грађевинском дозволом за ову деоницу од Новог Сада до државне границе. Град је иницирао одређене поправке и дораде, попут изградње кружног тока код Мајшанског моста и ту је процедура у току.
Београд - Будимпешта
ПРУГА Београд-Будимпешта део је глобалног пројекта "Један појас - један пут" инфраструктурног повезивања Европе и Азије, који је иницирала Кина. Вредност до сада два потписана анекса уговора износи скоро 1,17 милијарди долара. Радове на реализацији овог пројекта изводе два кинеска конзорцијума.
Иначе, уговорен рок за завршетак радова на изградњи пруге је август 2025. Када после пробних вожњи и тестова буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и Суботице, сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана, то значи да на читавој брзој прузи Београд - Нови Сад - Суботица - Келебија државна граница са Мађарском, неће постојати путни прелази. Пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима. То значи да ће пруга за брзине од 200 километара на час испуњавати све највише европске стандарде када је реч о технологији, функционисању и безбедности железничког саобраћаја.

ПИТАЊЕ ЈЕ ДАНА КАДА ЋЕ ОТВОРЕНО ДА УБИЈАЈУ НА УЛИЦИ Вучић: Земља нам је у великој опасности, банда влада улицама! Победићемо ово зло заједно
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се нацији из Палате Србија после четири дана узастопног блокадерског дивљања и напада на објекте, полицију и грађане. Поручио је да је питање дана када ће блокадери да отворено убијају на улици, јер им је само то преостало. Рекао је да ће се у наредним данима чинити да се држава повукла, а онда ће показати сву своју одлучност и искористити сва средства на располагању да се врати поредак и мир у земљу. Са народом и грађанима заједно, победићемо ово зло, поручио је Вучић.
17. 08. 2025. у 12:14 >> 12:44

"СРАМ ВАС БИЛО ЗА СВЕ ШТО РАДИТЕ" Вучић са презиром одговорио Жаклини Таталовић на добацивања и упадице
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић одговорио је на упадице и добацивања новинарки Н1 Жаклини Таталовић.
17. 08. 2025. у 14:28

РАЗВОД АНИ ТЕШКО ПАО: Једна фотографија је доказ колико ПАТИ
НЕКАДАШЊА тенисерка Ана Ивановић, ухваћена је на плажи у опуштеном издању, али оно што је свима запало за око јесте избор књиге коју је држала у рукама.
18. 08. 2025. у 07:20
Коментари (1)