УЗГОЈ ЧАЈЕВА ПОСТАО САВРЕМЕНИ БИЗНИС: Срби све више цене домаће биљне капи и травке, а произвођачи згрћу озбиљне паре!
СВЕ веће интересовање за природне начине очувања здравља покреће глобално тржиште биљних производа.

Фото: Shutterstock
Према истраживању компаније Grand View Research, глобално тржиште биљних суплемената, укључујући биљне капи и екстракте, вредело је око 151 милијарду долара 2021. године и очекује се да ће расти просечном стопом од 9,1% до 2030. године.
Још оптимистичнија предвиђања долазе из извора Menafn / EIN Presswire, који процењују да ће тржиште до 2033. порасти са 25,6 милијарди УСД (2024) на 38,1 милијарди УСД, уз ЦАГР од 4,5 % МЕНАФН. Овај раст у значајној мери погоне потрошачи окренути здрављу: траже чајеве са функционалним бенефитима попут антиоксиданса, детокса, имунолошке подршке, али и иновативне формате попут чајева спремних за пиће (РТД), органских и премиум мешавина.
Vivatbet poklanja FREEBET za Eurobasket
Kladi se na mečeve Evropskog prvenstva i stiže ti 25% keš-beka!
Трендови у Србији
У Србији, тренд је сличан, али уз наглашен локални карактер. Подаци Привредне коморе Србије показују да се све више малих произвођача окреће пласману домаћих чајева и биљних капи на тржиште, често наглашавајући порекло биљака и традиционалне методе прераде (извор). Потрошачи у Србији све чешће бирају производе за које знају да долазе од локалних сакупљача или органских произвођача, а овај приступ доноси додатну вредност и осећај сигурности.
Осим чајева, биљне капи постају све присутније у апотекама и продавницама здраве хране. Оне су практичније за употребу, посебно за млађу генерацију која често бира инстант решења, док старија популација остаје верна традиционалном кувању чајева. Комбинација ова два производа – чаја и капи – омогућава произвођачима да покрију различите сегменте тржишта.
Vivatbet poklanja FREEBET za Eurobasket
Kladi se na mečeve Evropskog prvenstva i stiže ti 25% keš-beka!
Дигитализација продаје биљних производа
Још један тренд који се јасно уочава јесте дигитализација продаје. Према извештају NielsenIQ, е-трговина у сегменту природних производа бележи двоцифрен раст у последње три године, јер купци све чешће желе да производе поруче директно од произвођача. Овај тренд није заобишао ни Србију: број домаћих произвођача са сопственим онлине продавницама значајно расте, што потврђује и податак да је онлине продаја у Србији порасла 35% у 2023. години.
Оно што је посебно занимљиво јесте синергија између локалног идентитета и глобалних трендова. Потрошачи су спремни да плате више за производе који су јасно обележени као домаћи, ручно брани или органски. То отвара простор малим произвођачима да се позиционирају не само на домаћем тржишту, већ и у извозу – посебно ка тржиштима ЕУ, где расте потражња за аутентичним, „story-driven“ производима.
(Курир)

НЕВЕРОВАТНА ПРИЧА ИЗ СРБИЈЕ: Два брата и сестра освојили 300 медаља - они су прави генијалци (ВИДЕО)
ОНИ су Илија, Јована и Василије Хаџи-Пурић, полазници Центра за таленте "Никола Тесла".
10. 09. 2025. у 12:13

ОВО ЈЕ ДЕТАЉАН СПИСАК НАМИРНИЦА КОЈИМА ЋЕ ПАСТИ ЦЕНА: Нове економске мере важне за грађане
ПРЕСЕДНИК Србије Александар Вучић истакао је јуче приликом излагања о смањењу маржи на кућну хемију и прехрамбене производе, а у оквиру представљања нових економских мера за грађане, да снижење које ће уследити као последица ограничења трговачких маржи обухвата 3000 производа из 23 групе.
25. 08. 2025. у 13:15

Имају месечну плату 109.050$, а СИРОТИЊА су! Све им поједе кирија
ИМА и таквих случајева...
10. 09. 2025. у 09:24
Коментари (0)