ОВАКО СЕ ГРАДИ СРБИЈА: У 2026. потпуно се мења саобраћајна мапа земље - ево где ће се све радити у наредној години

В.Н.

26. 12. 2025. у 09:08

СРБИЈА улази у најинтензивнији инфраструктурни циклус у својој савременој историји. Ауто-путеви, брзе саобраћајнице, мостови и тунели граде се широм земље, а већ сада је јасно да ће 2026. година бити једна од кључних за потпуно нову саобраћајну мапу Србије.

ОВАКО СЕ ГРАДИ СРБИЈА: У 2026. потпуно се мења саобраћајна мапа земље - ево где ће се све радити у наредној години

Фото: Танјуг АП/Новости

До септембра 2026. биће завршен Моравски коридор, први дигитални ауто-пут у Србији, док се истовремено радови одвијају на десетинама локација од Војводине до источне Србије.

Рекордни километри путева

Подаци јасно показују размере инфраструктурне експанзије. Од 1945. до 2012. године у Србији је изграђено укупно 596 километара ауто-путева. Од 2013. године до данас изграђено је 623 километра, укључујући и деонице Моравског коридора. Истовремено, у изградњи је још 394 километра, док је у плану додатних 936 километара путне инфраструктуре, што Србију позиционира као једно од најактивнијих градилишта у региону.

Моравски коридор – симбол нове ере

Председник Србије Александар Вучић отворио је деоницу ауто-пута Е-761 на Моравском коридору, од петље „Врњачка Бања” до петље „Врба”. Ова деоница представља још један корак у изградњи једног од најзначајнијих инфраструктурних пројеката у земљи, који трајно мења изглед и функционалност централне Србије.

– Невероватно је како ово изгледа. Огромна је промена и срећан сам због тога. Овај ауто-пут је чудасан, повезује централну Србију, Ниш и југоисток на најбржи начин и подићи ће квалитет живота људи. Ово су велике и важне ствари. Поносан сам на нас. Овако се Србија гради – поручио је председник.

Моравски коридор биће дуг 112,3 километра и пролазиће кроз Чачак, Краљево, Врњачку Бању, Трстеник, Крушевац, Варварин и Ћићевац, на подручју у ком живи више од пола милиона људи. По завршетку, Србија ће добити најмодернији и први потпуно дигитални ауто-пут у својој историји.

Нови Савски мост – нови симбол Београда

На Старом сајмишту председник Вучић обишао је радове на изградњи новог Савског моста, у пратњи министра финансија Синише Малог и градоначелника Београда Александра Шапића. Према најавама, мост ће бити завршен за годину до годину и по дана, док ће његове контуре бити видљиве већ за шест месеци. Планирано је да буде отворен за саобраћај најкасније до краја марта 2027. године.

– Овај мост биће права лепотица. Стари мост нећемо рушити нити бацати, већ ћемо га преместити – нагласио је председник.

Старом савском мосту, који је био конструктивно оштећен и труо изнутра, намењена је нова функција – повезаће земунску обалу са Лидом као пешачки мост. Уговорна цена новог моста износи 94 милиона евра, а, како је истакао министар Мали, и уз додатне трошкове биће чак четири пута јефтинији од Моста на Ади.

Најдужи тунел у Србији

Један од најзахтевнијих пројеката који се реализују је Фрушкогорски коридор, односно брза саобраћајница Нови Сад – Рума, која ће повезати Војводину са западном Србијом. У њеном саставу гради се тунел Иришки венац, дуг 3,5 километара, који ће бити најдужи тунел у Србији. Цела траса дуга је 44,41 километар, а очекује се да Фрушкогорски коридор буде у потпуности завршен 2027. године, чиме ће Војводина добити нову саобраћајну осовину од изузетног значаја.

Исток и север у пуном замаху

Радови се настављају и на брзој саобраћајници од ауто-пута преко Пожаревца до Голупца, која би требало да буде завршена у мају или јуну наредне године, а затим и продужена до Брзе Паланке. У плану је и пут од Неготина до Брзе Паланке, са циљем да се од Београда до Неготина стиже за мање од два сата лагане вожње. У Војводини се паралелно развија пројекат „Осмех Војводине”, брза саобраћајница дуга око 185 километара, која ће повезати Сомбор, Кулу, Врбас, Србобран, Бечеј, Нови Бечеј и Српску Црњу. Саобраћајница је пројектована за брзину од 100 километара на сат и обухвата десетине мостова, надвожњака, петљи и кружних токова. Прва деоница, од Бачког Брега до Кљајићева, биће завршена до краја 2026. године.

Дунавски коридор – брже до истока

Према најавама, током 2026. године биће завршено преосталих 36 километара Дунавског коридора, чија укупна дужина износи 67,94 километра. По окончању радова, од Београда до Голупца стизаће се за само сат и 20 минута. Ова саобраћајница неће само олакшати свакодневни живот грађанима Пожаревца, Великог Градишта и Голупца, већ ће отворити простор за снажан развој туризма, пољопривреде и индустрије дуж читавог дунавског појаса.
 

БОНУС ВИДЕО

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.

20. 12. 2025. у 09:41

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: Држава нам је на погрешном путу!

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: "Држава нам је на погрешном путу!"

ВЕЋИНА грађана Хрватске сматра да земља иде у погрешном смеру, а највише примедби имају на корупцију, инфлацију, ниске плате, мале пензије и сиромаштво, показало је децембарско истраживање Кробарометра, објављено у Дневнику хрватске Нове ТВ.

26. 12. 2025. у 12:34

Коментари (0)

СТВАРНО НЕ ЗНАМ ШТА ЈЕ ЊЕМУ ПРОБЛЕМ: Емина Јаховић о односу са Сашом Ковачевићем - открила и зашто не жели да пева на турском