КРОЗ БАЧКУ И БАНАТ ЗА САТ И ПО: Поновљен тендер за студију оправданости за изградњу брзе саобраћајнице (МАПА)
ИЗ другог покушаја "Путеви Србије" би требало да добију фирму која ће направити студију оправданости са Идејним пројектом изградње брзе саобраћајнице кроз Војводину, од мађарске до румунске границе.

Фото Д. Дозет
Тендер за избор компаније која ће припремити документацију за изградњу пута од Бачког Брега, преко Сомбора, Куле, Врбаса, Србобрана, Бечеја и Кикинде до Накова, први пут је објављен још у фебруару. После продужетка рока и одлагања, у мају је обустављен, јер се ниједна фирма није јавила.
Потенцијални понуђачи жалили су се да у року од 120 дана није могуће урадити сав посао који је предмет јавне набавке, као и да је процењена вредност радова од 300 милиона динара без пореза на додату вредност мала за оно што треба обавити.
- Проблем код ових тендера је што, државне фирме, Саобраћајни институт ЦИП и Институт за путеве имају превише посла, па се уопште не јављају на тендере, док мале фирме немају капацитет да ураде то што се од њих очекује - каже Зоран Дробњак, в. д. директора "Путева Србије". - О понудама фирми које су конкурисале ће се тек одлучивати и проценити да ли испуњавају услове за овај посао.
Пројектант који буде изабран на тендеру требало би да нацрта брзу саобраћајницу у четири траке којом ће возила моћи да иду 100 километара на сат.

Фото Илустрација В.Н.
Траса је равничарска и предвиђено је да се гради паралелно са постојећим државним путем чија је дужина око 175 километара.
- Овај путни правац представља значајну друмску комуникацију у функцији саобраћајног повезивања Србије са Мађарском и Румунијом, а из положаја деонице види се њена важност и улога у региону са аспекта привреде - наводи се у јавном позиву који су објавили "Путеви". -
ПЕТОГОДИШЊИ ПЛАН
ОВАЈ путни правац једна је од траса које су уцртане у нови инвестициони план "Србија 2025" који би требало да се реализује у наредних пет година. Израда Студије оправданости је први корак који инвеститор, "Путеви Србије", мора направити како би се реализовао овај пројекат.
Предметна траса омогућује везу Бачке и Баната са централном и западном Србијом преко ауто-пута Београд-Суботица. Примарни правац је међусобно повезивање свих делова Војводине брзом саобраћајницом са ауто-путем Е-75, који се поклапа са краком Ц Паневропског мултимодалног Коридора 10, преко кога остварује везу са Београдом и централном и западном Европом и на југу са С. Македонијом, Бугарском и даље Блиским истоком...
У складу са расположивом планском документацијом пројектанти ће размотрити и положаје евентуалних туристичко-рекреативних садржаја и одморишта у зони саобраћајнице.
олико би могла коштати изградња брзе саобраћајнице кроз Војводину још се не зна. Тај предрачун ће направити пројектанти.
- На основу укупног обима радова уз примену јединичних цена утврђују се укупни трошкови изградње за сваку појединачно разматрану варијанту трасе - наводе у "Путевима". - Трошкови изградње пута исказују се у укупном износу и по километру. Потребно је приложити комплетан нумерички прорачун у табеларној форми.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (0)