ПОГЛЕД ИСКОСА - Хипернарација Небојше Бежанића
ГАЛЕРИЈА Дар-Мар постоји од 2002. године. Реч је о просторно можда најмањој нашој професионалној галерији која, међутим, има врхунски излагачки програм, а сваку изложбу представи и са одличним каталогом, од којих многи премашују пригодни обим.

Фото Приватна архива
Испред галерије се као уредник појављује Младен Мараш са тимом сарадника.
Током јуна је у тој кутији за драгоцености од галерије своје драгуље приказао српско-француски мајстор Небојша Бежанић (Чачак, 1964). Упркос више већих самосталних изложби у Београду и Чачку он је недовољно признат и познат код нас, али његова слава расте.
Бежанић је сада у Паризу оно што су некада били Дадо Ђурић и Владимир Величковић који је високо ценио остварења овог млађег уметника. Генијални цртач, који је постепено освојио и слику, Бежанић је изнедрио свет никад раније виђен, што је најтеже у уметности, највише захваљујући савршеном цртачком умећу. Премда су прве његове слике биле у духу новог експресионизма, убрзо је понешто под утицајем савременог стрипа и са огромним умећем у сналажењу са чисто ликовним и прастарим вредностима као што су пропорција, анатомија и перспектива, овај уметник постао међу водећим фантастима у свету. Сада је он вероватно најоригиналнији српски цртач и сликар ирационалних светова, али је и међу најбољима у свету. За њега су заинтересовани страни и домаћи колекционари, као и најбољи светски експерти за имагинарне форме уметности.
Његов ликовни свет изграђен је на парадоксу, крцат и бременит значењима до немогућности ишчитавања, визуелно неисцрпан. На новим сликама, донетим из Париза, осим појединих фигура сагледаних у фокусу рибљег ока, појављује се класични Бежанић. Окренут тумбе, без горе и доле, цео његов универзум је у покрету, динамичан, свет је опасно зањихан, али са равнотежом у хијерархији дивовских и лилипутанских фигура. Слика је као перпетум мобиле, ирационална чипка, сама увире и извире из себе као исечак непрегледног света. Од националних и интернационалних богова и хероја до андерграунд ликова, занимљивих маргиналцима, преко изузетно решених Тарот карти на великом формату (последњи вредан Тарот), Бежанићев космос је ликовни хипертекст, френетечно подрхтавање на ивици смисла.
Он је као велики револуционар усамљено устао против и одбацио цео ток уметности у последња три века. За све (пост)модернисте нарација на слици је највећи злочин, а Бежанић је у савремену уметност, крајње актуелну и критичку према проблемима овог времена, увео хипернарацију, фигурално-фантастични апсолутизам, недостижан безбројим садашњим аматерима који се крију подједнако у редовима занатлија у класичној уметности као и онима у авангарди, покрићу за многе уметничке неспособности. Скоро се није код нас појавио тако самосвојан стваралац, изван свих подела и кланова, који титанском енергијом савладава пре свега свој монументални свет.

ВЕШТАК ОТКРИО ЈЕЗИВЕ ДЕТАЉЕ О ДЕЧАКУ УБИЦИ: Ево зашто је Коста пуцао на чувара школе, није га потресло сазнање кога је све убио
ЗАКЉУЧИЛИ смо да је Коста био способан да управља својим поступцима у време извршења злочина и да та способност није била битно смањена. Постоји једна краткотрајна ометеност, за период у учионици за који он каже да нема сећања, али он је све радио по плану. То указује да је он управљао својим поступцима.
05. 06. 2025. у 17:05

СРПСКА ПОСЛА: Никола Јокић запањио свет! Вратио се у Србију и урадио ОВО (ВИДЕО)
НИКОЛА Јокић је најбољи кошаркаш планете, али дајте му лопту и биће најбољи у сваком спорту. То је показао још једном.
08. 06. 2025. у 08:54

ВРТОГЛАВА СУМА: Колику националну пензију прима Љиљана Благојевић
ЈЕДНА од наших најистакнутијих драмских уметница Љиљана Благојевић отишла је у пензију, а налази се међу двадесетчетворо уметника, који ће примају националну пензију за допринос култури.
07. 06. 2025. у 11:30
Коментари (0)