СА ИВАЧКОВИћЕМ У СВЕТСКОЈ ЕЛИТИ: Галерија "Рима" са делима нашег апстрактоб аутора наступила на престижном сајму Арт Брисел
НА једном од најпознатијих сајмова уметности у Европи, Арт Брисел, ове године, међу више од 160 галерија из целог света, била је присутна, као једини је учесник из Србије - Галерија "Рима".
Фото галерија Рима
После вишегодишњих интернационалних наступа на сајмовима у Бечу, прошле седмице, од 24. до 27. априла, представила се на престижном уметничком догађају у Белгији, земљи која је у врху светске листе држава са највећим бројем колекционара по квадратном метру, традиционално познатих и по својој учености у пољу уметности.
Ова међународна смотра, која се сада одржава сваке године, израсла је из бијеналног Сајма савремене уметности, кога је још 1968. основало Удружење бриселских галерија. При крају последње деценије 20. века, постао је један од најзначајнијих сајмова уметности у Европи, познат под именом Арт Брисел. Обележавајући своје авангардне почетке, сајам је међу пет категорија по којима су концепцијски разврстане све галерије, први пут увео секцију насловљену "68 Forward" - која окупља галерије са уметницима који су стварали у времену од зачетака сајма 1968. па надаље током 20. века.
Фото галерија Рима
Управо под овом категоријом, Галерија "Рима" представља стваралаштво нашег апстрактног сликара Ђорђа Ивачковића (1930-2012) који, иако је педесетих година започео свој сликарски пут у Београду, као уметник се развијао и афирмисао у Паризу између раних шездесетих и касних деведесетих година прошлог века.
- О значају и величини овог сајма говори и то да су на њему присутне како водеће светске галерије, из САД, Велике Британије, Француске, и других земаља, тако и нека од најзначајнијих имена света савремене уметности- истиче, за "Новости", Александар Милојевић, власник и оснивач "Риме". - Колико је мени познато, на њему до сада нису учествовале галерије, не само из Србије, него ни са читавог екс- Ју простора. Ми смо конкурисали за програм "68 Forward" са делима Ђорђа Ивачковића, који је још за живота излагао у главном граду Белгије и сарађивао са галеријама из Брисела, па је и наше учешће и определило то што је он овде познат и признат аутор. Да смо били на правом путу са опредљењем да представимо Ивачковићев рад, видело се на самом Сајму, када се његов рад нашао у контексту дела лидера светске визуелне сцене. Његове слике не само да су тог ранга и значаја, него их, утисак је, и превазилазе.
Повратак у белгијску прстоницу
Фото галерија Рима
ГОТОВО петнаест година галерија "Рима" континуирано доприноси ревитализацији стваралаштва Ивачковића, чија дела се између осталог налазе и у Центру Помпиду у Паризу, Новој галерији у Грацу, као и колекцијама Музеја савремене уметности и Народног музеја Србије у Београду. Организовали су бројне изложбе посвећене различитим периодима Ивачковићевог стваралаштва, две велике ретроспективе ( у Галерији САНУ и МСУВ), као и самостално представљање у Бечу 2022. године. Уз изложбене публикације, које из различитих углова расветљавају његово стваралаштво, галерија је 2015. објавила за сада једину монографију посвећену уметнику, аутора Јеше Денегрија и Невене Мартиновић. Наступи на аустријским сајмовима (Viennacontemporary i Spark) вратили су Ивачковићеву уметност у међународне оквире, док са сајмом Арт Брисел његова уметност поново долази у кругове којима је некада припадала. Јер, последње две деценије прошлог века, подсећају у "Рими", Ивачковић је излагао и имао колекционаре у Белгији.
Наступајући у централном делу сајма, "Рима" је ориказала Ивачковићев аутентичан апстрактни израз, који је представљао синтезу експресивног и аналитичког приступа апстрактној слици, и то делима насталим између седамдесетих и деведесетих година 20. века. Поставка је укључивала слике у уљу, као и радове у пастелу и тушу.
-Бриселски сајам, који је на свега два сата возом од Париза, право је место да се западноевропска публика подсети Ивачковићеве уметности, која је према сведочењима истакнутих историчара уметности и ликовних критичара, попут Мишела Рагона или Жан Лик Шалимоа, спадала у уметнички аутентичне и историјски запажене појаве француске и шире европске сликарске апстракције- закључују у "Рими".
Препоручујемо
ТРИБИНА „ДНЕВНИК О ЦРЊАНСКОМ“ У НОВОМ САДУ : Културни центар Војводине „Милош Црњански“
11. 12. 2025. у 12:38
ГЛУМАЦ ДАО ОБЕЋАЊЕ: Александар Којић добио награду за монодраму Радоша Бајића (ФОТО)
09. 12. 2025. у 22:10
СУКОБ НАМ ЈЕ ПРЕД ВРАТИМА Руте упозорава: Ми смо следећа мета Русије
РУСИЈА би могла да буде спремна да употреби војну силу против НАТО-а у наредних пет година, сматра генерални секретар НАТО-а Марк Руте.
11. 12. 2025. у 15:46 >> 16:40
ОСУЂЕНИ ЗА УБИСТВО СТАРЦА У ЗАТВОРУ ПАДИНСКА СКЕЛА: Зрна саосећања немају, изречене вишегодишње казне
СРЕЋКО Стефановић (22), Саша Станковић (22) и Далибор Петровић (24) оглашени су данас кривим у Вишем суду у Београду за тешко убиство Станимира Брајковића (74) на безобзиран и насилнички начин у затвору Падинска Скела почетком фебруара 2024. године. Овом првостепеном пресудом Стефановић је осуђен на 19 година затвора, а Станковић и Петровић на по 18 година.
11. 12. 2025. у 16:22
ПЕЈАКОВИЋ: Срби су скупо платили ЛАЖ о Југославији, која траје од '45 и плаћаћемо је још
ГЛУМАЦ Никола Пејаковић одушевљава публику широм региона улогом Момчила у серији "Тврђава", која се бави ратним деведесетим и распадом некадашње државе Југославије.
13. 12. 2025. у 15:33
Коментари (0)