ODRŽIVI RAZVOJ

МЕЂУНАРОДНИ ДАН БЕЗ ПАПИРА: Прилика да се укаже на важност очувања шума

МЕЂУНАРОДНИ ДАН БЕЗ ПАПИРА: Прилика да се укаже на важност очувања шума

МЕЂУНАРОДНИ дан без папира је прилика да се укаже на потребу смањења потрошње папира и тиме допринесе очувању шума, смањењу емисије угљен-диоксида и уштеди енергије.

06. 11. 2023. у 09:00УН циљ 9, 13, 15

МЕЂУНАРОДНИ ДАН РЕЗЕРВАТА БИОСФЕРЕ: Чувари природе и биолошке разноврсности

МЕЂУНАРОДНИ ДАН РЕЗЕРВАТА БИОСФЕРЕ: Чувари природе и биолошке разноврсности

ХИТНОСТ решавања еколошких проблема постаје све јаснија: имамо само једну планету и она је у опасности. Наш однос са природом и са другим живим бићима треба радикално преиспитати и променити јер морамо да створимо истински заједнички свет.

02. 11. 2023. у 10:23УН циљ 14, 15

МЕЂУНАРОДНИ ДАН НЕГЕ И ПОДРШКЕ:  Активна брига за добробит свих људи

МЕЂУНАРОДНИ ДАН НЕГЕ И ПОДРШКЕ: Активна брига за добробит свих људи

ИМАЈУЋИ у виду потребу за улагањем у систем пружања неге и стварањем одговорних, јаких и инклузивних система који укључују пуно поштовање људских права, а са циљем признавања, вредновања, смањења и прерасподеле неплаћене неге и подршке, Генерална скупштина Уједињених нација је одлучила да 29. октобар прогласи Међународним даном неге и подршке.

30. 10. 2023. у 11:31УН циљ 3, 8, 17

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

ДИГИТАЛНИ СВЕТ: Глобална недеља медијске и информационе писмености

У САВРЕМЕНОМ друштву, медији и информације играју велику улогу у обликовању нашег знања, ставова и вредности. Свакодневно смо изложени бројним медијским и дигиталним порукама које нам преносе различите информације, идеје и утицаје. Зато је важно да будемо медијски и информационо писмени, односно да имамо способност да критички анализирамо, вреднујемо и користимо медијске и информационе садржаје.

27. 10. 2023. у 10:00УН циљ 9

ИСТИНЕ И ЗАБЛУДЕ О ЗЕЛЕНОМ МАРКЕТИНГУ: Еколошка одговорност или маркетиншки трикови

ИСТИНЕ И ЗАБЛУДЕ О ЗЕЛЕНОМ МАРКЕТИНГУ: Еколошка одговорност или маркетиншки трикови

ЗЕЛЕНИ маркетинг је појам који се односи на маркетиншке активности које имају за циљ да промовишу производе или услуге који су еколошки прихватљиви или који доприносе очувању животне средине.

26. 10. 2023. у 11:25УН циљ 9, 12

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart

Međunarodni dan smanjenja otpada – 30. mart

Obeležavanjem Međunarodnog dana „nultog otpada“ UN želi da podstakne pojedince, organizacije i države da prepoznaju i deluju na smanjenje ekološkog otiska.

„Zero waste“ koncept postaje sve važniji jer njegova primena ima za cilj smanjenje otpada, očuvanje resursa i minimiziranje uticaja na životnu sredinu. Neophodno je smanjiti količine otpada na deponijama i u prirodi i promovisati reciklažu i cirkularnu ekonomiju.

Ovogodišnja tema „Ka nultom otpadu u modi i tekstilu“ naglašava potrebu za akcijom u ovom sektoru kako bi se smanjio otpad i unapredila cirkularna rešenja. Brz rast proizvodnje i potrošnje tekstila nadmašuje napore održivosti u sektoru, izazivajući ozbiljne ekološke, ekonomske i društvene uticaje. Proizvodnja odeće se udvostručila od 2000. do 2015. godine, a ipak se u svetu generiše 92 miliona tona tekstilnog otpada. Ovo je jednako kamionu za smeće punom odeće koja se spaljuje ili šalje na deponiju svake sekunde.

Svake godine tekstilni sektor proizvodi 2-8 procenata globalnih emisija gasova staklene bašte i koristi 215 triliona litara vode, što je ekvivalent 86 miliona olimpijskih bazena.

Bez hitne akcije, procenjuje se da će proizvodnja komunalnog otpada porasti na 3,8 milijardi tona godišnje do 2050.

Info tabla

01

Šta označava pojam
"Localvore"?

02

Šta znači pojam Apciklaža?

03

Investiranje
sa uticajem/društveno odgovorno investiranje

04

Šta se podrazumeva pod Zelenim obveznicama?

05

Šta je piroliza?

06

Šta podrazumeva vodeni otisak?