НЕДОСТАЈУ ПОДАЦИ О ЦРНОЈ КУТИЈИ ЂЕЂУ ЕРА: Огласило се министарство Јужне Кореје
Подаци о лету и диктафони из пилотске кабине на авиону Џеџу Ер који се срушио 29. децембра престали су да снимају око четири минута пре него што је авион ударио у бетонску конструкцију на јужнокорејском аеродрому Муан, саопштило је у суботу министарство саобраћаја.
Foto: Profimedia
Власти које истражују најгорој авионској несрећи на тлу Јужне Кореје у којој је погинуло 179 људи, планирају покрену детаљнију истрагу шта је заправо довело до тога да "црне кутије" престану да снимају, наводи се у саопштењу министарства.
Диктафон, који је првобитно анализиран, послат је у лабораторију америчког Националног одбора за безбедност саобраћаја након што је откривено да оштећеном снимачу података о лету недостају подаци.
Лет 7Ц2216 Ђеђу Ера који је кренуо уз Бангкока за Муан на југозападу Јужне Кореје, експлодирао је након што је ударио у насип.
Пилоти су рекли контроли ваздушног саобраћаја да је летелица претрпела удар птица и прогласили хитну ситуацију око четири минута пре него што је пала у насип експлодирајући у пламену, а два повређена члана посаде која су седела код репа авиона су успешно спасени.
Свега два минута након позива пилота, контрола ваздушног саобраћаја је упозорила на "активност птица" и прогласивши ванредно стање, пилоти су одустали од покушаја слетања и започели обилазак.
Међутим ууместо да се потпуно залети, авион Боинг 737-800 је направио оштар заокрет и приближио се једној писти аеродрома са супротног краја, слетевши у судару без распоређеног стајног трапа (точкова).
Сим Џеј-Донг, бивши истражитељ несрећа у министарству саобраћаја, рекао је да је откриће података кључних последњих минута који недостају било изненађујуће и сугерише да је сва струја, укључујући резервну, можда прекинута, што се поприлично ретко дешава.
Министарство саобраћаја је саопштило да ће у истрази бити коришћени и други доступни подаци и да ће то обезбедити да истрага буде транспарентна и да се информације деле са породицама жртава.
Неки чланови породица жртава рекли су да министарство саобраћаја не би требало да преузме водећу улогу у истрази, већ да би требало да укључи независне стручњаке, укључујући и оне које препоручују породице, преноси Тајмс.
Истрага о несрећи се такође фокусирала на насип, који је дизајниран да подупре систем "локализатора" који се користи за помоћ при слетању авиона, укључујући и разлог зашто је изграђен од тако крутог материјала и тако близу краја писте.
Препоручујемо
ВИША СИЛА ИЛИ ЉУДСКА ГРЕШКА: Министарство открило могући узрок пада авиона у Кореји
30. 12. 2024. у 15:00
ПОЛИЦИЈА ДОБИЛА ПРЕТЕЋЕ МЕЈЛОВЕ: Преокрет у истрази несреће на јужнокорејском аеродрому
30. 12. 2024. у 09:11
ВЕРИФИКАЦИЈА ИДЕНТИТЕТА ТРАЈАЋЕ ЧИТАВУ НОЋ: Извучена тела 179 жртава, 88 идентификовано уз отисак прстију
29. 12. 2024. у 15:35 >> 15:41
ТРАМП ДОНЕО ОДЛУКУ: Повлачи амбасадоре и дипломате из окружења Србије
АДМИНИСТРАЦИЈА америчког председника Доналда Трампа повлачи скоро 30 каријерних дипломата са амбасадорских и других високих позиција у дипломатским представништвима САД у свету.
22. 12. 2025. у 10:32
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета
РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.
20. 12. 2025. у 09:41
ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: "Држава нам је на погрешном путу!"
ВЕЋИНА грађана Хрватске сматра да земља иде у погрешном смеру, а највише примедби имају на корупцију, инфлацију, ниске плате, мале пензије и сиромаштво, показало је децембарско истраживање Кробарометра, објављено у Дневнику хрватске Нове ТВ.
26. 12. 2025. у 12:34
Коментари (0)