СРПСКА ОСТАЈЕ БЕЗ ВОЗАЧА: После одлуке Немачке да од 1. августа призна све возачке дозволе из БиХ

Срђан Мишљеновић

14. 06. 2023. у 17:45

ОДЛУКА Немачке да од 1. августа ове године службено призна све возачке дозволе из Босне и Херцеговине, оправдано је уплашила превозничке фирме из Српске које страхују да ће и преостали професионални возачи напустити РС и упутити се у Европску унију.

СРПСКА ОСТАЈЕ БЕЗ ВОЗАЧА: После одлуке Немачке да од 1. августа призна све возачке дозволе из БиХ

Фото: Танјуг

У протеклих пар година РС је напустило око 3.000 професионалних возача, а читаву БиХ више од 6.000  возача који сада "деру" асфалт по земљама Европске уније. То потврђује  за Новости Никола Грбића, председник Удружења превозника за међународни и унутрашњи транспорт РС.

- У последњих десетак година у Српској је угашено више од 2.000 превозничких фирми и сад их је остало око 1.400. Али, са одлуком Немачке очекујемо и да се ове фирме почну гасити јер возача камиона, аутобус, и других возила за превоз робе неће бити - поручује Грбић.

Он каже да власт на нивоу РС и БиХ нема слуха за проблеме превозничких фирми и да нису урадили ништа да олакшају пословање превозника како би могли да повећају плате возачима.

- Само податак да у БиХ регистрацију приколице од 24 тоне плаћате 2.200 марака на годишњем нивоу, а у Словенији 80 евра, је доказ зашто наши људи гасе форме у РС и пријављују их у Словенију  -  истиче Грбић.

Он каже да ће се превозници окренути пензионерима возачима, али то није решење јер се ради о људима који могу возити по четири сата. То је тврди премало за превознике, али другог решења -  нема.

НАМЕТА ИМА МНОГО

Превозници кажу да им послваање отежава и маса намета које плаћају како у РС тако и на нивоу БиХ а од државе немају никакве погодности.

- У Словенији на сваких 1.000 потрошених литара горива превозник има 70 евра од државе. Поред тога у многим земљама ЕУ регистрације возила и приколица су на две године уз цену од пар стотина евра - истичу превозници.

- Ускоро ће Српска због одласка возача имати велики проблем са превозом, роба, хране и лекова јер просто неће имати ко да вози, истиче Грбић.

Превозници кажу за Новости да је главни адут земаља Европске уније плата која се нуди возачима уз низ додатних погодности.

- У РС и БиХ возач камиона или аутобуса може догурати до 2.000 марака, али да цео месец вози.У Европској унији су плате од 4.000 евра па навише и ради се 20 дана у месецу. Ту сте стално на точковима, а онда десет дана одмарате. За то време возачи се враћају кући у РС, али проблем сад настаје јер и они све чешће воде породице са њима - кажу превозници.

У прилог возачима који одлазе из РС и БиХ иде и то што у Европској унији нема чекања на границама.

- Код нас возачи проведу по два дана на граници БиХ да оцарине робу.Губи се пуно времена и возачи просто луде чекајући на граници. У Европи тога нема, седнеш у камион и возиш робу од државе до државе  - истичу превозници.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ВЕЛИКА ПРОМЕНА У ШКОЛАМА У СРБИЈИ: Од данас ништа неће бити исто, односи се на родитеље

ВЕЛИКА ПРОМЕНА У ШКОЛАМА У СРБИЈИ: Од данас ништа неће бити исто, односи се на родитеље

РОДИТЕЉИ школараца у Србији од данас добијају аутоматска звучна обавештења када наставник у електронски дневник упише изостанак детета са часа или нову оцену. Мада су деца годинама налазила начине да не кажу родитељима баш сва дешавања у школи, то сада више неће бити могуће.

17. 04. 2025. у 11:29

Коментари (0)

ГРУПА 50501 ЖЕЛИ ДА СРУШИ ТРАМПА! Најављено 400 скупова за данас, а једна екипа јуриша на Венсову кућу