НА СТО МЕТАРА - ТРИ МОСТА: Почела монтажа конструкције преко реке Тамиш (ФОТО)

Богољуб Грујић

21. 04. 2025. у 15:26

ИЗГРАДЊА новог моста на реци Тамиш, између Орловата и Гомашевца, започета августа прошле године, одвија се планираним интензитетом.

НА СТО МЕТАРА - ТРИ МОСТА: Почела монтажа конструкције преко реке Тамиш (ФОТО)

grad Zrenjanin

Окончано је бетонирање оба главна и потпорних стубова и тренутно се на десној обали реке завршава монтажа првог од три сегмента конструкције новог моста. Постављени су и привремени стубови за навоз конструкције и трасирана је деоница пруге којом ће колосек прилазити новом мосту, који се гради у непосредној близини постојећег, како би у што већој мери био задржан досадашњи профил пруге.

Градоначелник Зрењанина, Симо Салапура, у склопу акције Да нам села буду ближа, обишао је градилиште и изградњу железничког моста преко Тамиша и задовољан оним што је видео, апострифирао га као капитални инфраструктурни пројекат.

СТАРИ МОСТ АТРАКЦИЈА ЗА ТУРИСТЕ

Постојећи друмско-железнички мост из 1880. године, који је својеврсни споменик културно историјског наслеђа, и на њему је анимано неколико играних филмова, постаће бициклистичко-пешачки мост и својеврсна туристичка атракција.

- На удаљености од свега 100 метара у будућности ћемо имати три моста, друмски који тек треба да се гради, други, стари железничко - друмски мост који ће постати пешачко-бициклистички и овај трећи, железнички мост, део пруге која ће бити реконструисана од Београда, Панчева преко Зрењанина до Кикинде и крака до Суботице - истакао је градоначелник Зрењанина, уз напомену да ће изградњом мостова, град Зрењанин имати знатно већи и снажнији економски потенцијал.

Планирани радови, према речима представника извиђача радова, теку у пројектованим роковима, најзахтевније постављање стубних места у само корито Тамиша су завршени и у наредне две недеље очекује се нагуривање првог сегмента моста који је дуг 40 метара, а комплетан мост, дужине 120 метара биће завршен у августу месецу, када је планирано његово отварање.

Урађени су и насипи са обе стране реке, са томашевачке насип је дуг 790, а са орловатске 330 метара, уз највишу тачку пет и по и просечну висину пет метара, од изузетно квалитетних материјала.

- По завршетку монтаже првог сегмента моста на обали, он ће, помоћу хидрауличких уређаја, бити навучен на стубове, а сличан поступак биће поновљен и за преостала два дела моста - каже Милутин Перунивић, представник извођача радова.

ВРЕДНОСТ РАДОВА 10 МИЛИОНА ЕВРА

Изградња два нова моста, посебно за друмски и железнички саобраћај, коштаће десет милиона евра, а ниви железнички биће део регионалне железничке пруге Панчево - Зрењанин - Кикинда.

Изградњом два нова моста, држава Србија и град Зрењанин, трајно ће решити проблем настао затварањем досадашњег моста за друмски и железнички саобраћај, а док траје изградња, као алтернативно решење, користи се нови асфалтни пут између Ботоша и Орловата, дужине 5,3 километара, чиме је мештанима села Томашевац, омогућена лакша комуникација са градом.

 

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Коментари (0)

МОНСТРУОЗНО! Овај хоће да влада Србијом! Жене му криве кад их неко силује или пребије!