TURCI PRODAJU SVOJ DEO U LUCI BAR? Port od Adria dobija novog većinskog vlasnika
Turska kompanija "Global Ports" razmatra mogućnost prodaje svog udela u "Port of Adria" iz Bara, nekadašnjih "Kontejnerskih terminala" državne Luke Bar.
To je navedeno u pismu Global Portsa koje je objavljeno na sajtu Londonske berze, nakon što su prodali luku Akdeniz u Turskoj, prenose Vijesti.
Kompanija je nakon ove prodaje imala obavezu da obavesti akcionare o svojim daljim planovima, među kojima se nalazi i kompanija iz Bara, čiji su većinski vlasnik.
Kao rezultat prodaje Luke Akdeniz, Odbor 'Global Ports Holdinga' razmatra mogućnosti u vezi sa 'Port of Adrijom', komercijalnom lukom u Baru. Još se ne zna kada će i da li će biti dogovoreni uslovi prodaje. Saopštenje o tome biće objavljeno kada to bude prikladno, navedeno je iz ove kompanije.
Global Ports u pismu navodi da je luku u Turskoj prodao za 140 miliona evra, kao i da se sada više okreće upravljanjem luka za krstarenje, nego teretnim lukama.
Odbor i više rukovodstvo sada će usmeriti vreme i resurse na ponovno pokretanje operacija luke za krstarenje tokom 2021. godine i kontinuirano širenje na globalnom tržištu kruzera. Bez obzira na trenutna ograničenja putovanja i neizvesnost oko povratka značajnih globalnih krstarenja, Odbor 'Global Ports Holdinga' veruje da kontinuirana potražnja za krstarenjem, o čemu svedoče rezervacije putovanja za 2021. i dalje, podržava prognozirani dugoročni rast u kruzer turizmu, ističu u pismu iz kompanija.
Global Ports 2013. godine kupio je od Vlade Crne Gore 62 odsto akcija Kontejnerskih terminala za osam miliona evra, uz obavezu da u roku od tri godine investira 13,5 miliona evra, a dodatno još 7,6 miliona evra.
Novi vlasnik obavezao se i da za socijalni program za radnike obezbedi 6,5 miliona. Sindikat kompanije je imao više sporova sa upravom o poštovanju obaveza i Kolektivnog ugovora.
Prema finansijskom izveštaju za devet meseci prošle godine, Port of Adrija je u gubitku 1,4 miliona evra, dok je na kraju septembra ukupni akumulirani gubitak iz prethodnih godina narastao na 29,8 miliona evra.
U izveštaju revizora za 2019. navedeno je da su u toj poslovnoj godini imali gubitak od 1,65 miliona evra, kao i da su kratkoročne obaveze društva veće od sredstava, što je znak neizvesnosti stalnog poslovanja.
Revizor navodi i da je većinski vlasnik u januaru 2020. godine dao garantno pismo u kojem iskazuje nameru da obezbedi finansijsku podršku društvu potrebnu za neometano poslovanje u periodu od 12 meseci.
Global Ports je 2018. garantovao i za dugoročni kredit od 20 miliona evra, koji je barska firma uzela od Evropske banke za obnovu i razvoj.
Preporučujemo
KAKO SU EKSPLODIRALI PEJDžERI KOD GOTOVO 3.000 LjUDI? Postoje dve teorije, a jedna je posebno zastrašujuća
OKO 2.800 ljudi, među kojima i veliki broj pripadnika libanskog oružanog pokreta Hezbolah, koji podržava Iran, kao i lekari, povređeni su u utorak nakon što su im eksplodirali pejdžeri kojima su komunicirali.
17. 09. 2024. u 21:06
OŠTRO UPOZORENjE MOSKVE BAJDENU, ŠOLCU I MAKRONU: Moćnije oružje od vašeg je spremno
PREDSEDNIK SAD Džozef Bajden, nemački kancelar Olaf Šolc i predsednik Francuske Emanuel Makron mogu isprovocirati sukob koji može dovesti do nepovratnih posledica, rekao je danas predsednik Dume Rusije Vjačeslav Volodin na plenarnoj sednici.
17. 09. 2024. u 17:35
OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste
KADA se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.
21. 09. 2024. u 19:21
Komentari (0)