NOVA BORBENA VOZILA VOJSKE SRBIJE: Za pešadince spas u najtežim uslovima MRAP6x6 M20 i OT 4x4
TOKOM moderne istorije ratovanja vojske su težile da se što bolje zaštite i transportuju svoje trupe u nepristupačna područja odakle je dejstvovao neprijatelj.
Prvi slučaj korišćenja pokretnog oklopnog vozila je bila upotreba tenka tokom Prvog svetskog rata u bitkama koje su vođene na zapadnom frontu između Nemačke, s jedne i Francuske i Velike Britanije sa druge strane.
Podsetimo, tenk je prvi put upotrebljen od strane Britanaca tokom bitke na reci Somi 15. septembra 1916. godine, da bi 24. aprila 1918. godine bila vođena prva tenkovska bitka u istoriji kada su jedni na druge zapucali nemački tenkovi A7V i britanski Mark-ovi IV. Ni Francuzi nisu kaskali već su imali i svoj tenk Reno FT-17.
Ove grdosije su bile zastrašujućeg izgleda i nesvakidašnje za to vreme, ali su pružala za te ratne uslove snažnu vatrenu podršku pešadiji koja je u rovovskim uslovima ratovanja bila lako topovsko meso i gde je u jednom danu mitraljezima i upotrebom hlora moglo da pogine i po nekoliko hiljada vojnika u pokušaju proboja fronta. Međutim, istorijat ratovanja tenkovima je posebna i veoma duboka tema, a naša namera je da čitaocima predočimo kakvim oklopnim vozilima pored tenkova raspolaže Vojska Srbije.
Različita oklopna vozila Vojske Srbije su redovno prisutna na sajmovima naoružanja i vojne opreme koji se svake godine održavaju u Beogradu, pa je tako bilo i ove godine. Za početak, upoznajte dva veoma funkcionalna i u borbenim uslovima dokazana oklopna vojna vozila kao što su: OT 4x4 i MRAP 6x6 M20. Reč je o neizostavnim vozilima široke funkcionalnosti koja su od velikog značaja za pešadijske i specijalne snage Vojske Srbije.
OT 4X4 – oklopljeni
OT 4x4 - oklopljeni je vrsta oklopnog vojnog transportera sa protivminskom zaštitom, namenjen je posebno za bezbedan prevoz 10 vojnika po svim tipovima zemljišta i u svim vremenskim i taktičkim uslovima. Naoružan je stabilisanim DUBS-om od 12,7 mm i poseduje šest bočnih puškarnica za dejstvo streljačkim naoružanjem iz vozila. Vozilo je poput pokretne tvrđave i posebno je dobro tokom borbi na otvorenom terenu u ravnicama i brdskim područjima jer pruža dobru zaštitu pešadijskim snagama, dok DUBS daje potporu sa krova vozila.
Tehničke karakteristike - vozilo je naoružano DUBS-om od 12,7 mm; pokreće ga motor Cummins ISB 6.7 EU3, snage 210 kW (285 KS), menjač vozila je Allison 3000, sedmostepeni (6+1), automatski; Pogon vozila je stalni 4x4, ima i mogućnost blokade sva tri diferencijala; masa transportera je 13,5 tona, dok mu je nosivost 1,5 tona. Vozilo poseduje balističku zaštitu od projektila 12,7 mm, dok prednji deo vozila poseduje zaštitu od projektila 20 mm. Dušina vozila je 6,7 m, širina 2,6 m, a visina 2,5 m. Vozilo postiže maksimalnu brzinu od 110 km/sat i ima klirens od 360 mm.
OT se dobro pokazao na brdovitom terenu pa je tako njegov maksimalni uspon 60%, maksimalni bočni nagib 45%, dok ima vodeni gaz od 1,5 m. Autonomija vožnje iznosi 1.100 km. Poseduje snažne pneumatike 365/85 R 20. Vozilo je idealno za anti-terorističke operacije i brz transport vojno-policijskih snaga u neprijateljskom okruženju sa mogućnošću otvaranja vatre i puškarnicama odakle vojnici mogu da dejstvuju po neprijateljskoj živoj sili.
Oklopno vozilo MRAP 6x6 M20
Osnovna namena oklopnog vozila MRAP je da omogući zaštićenu mobilnost vojnika pešadije i bezbedno prevoženje u različitim situacijama tokom dejstava, multinacionalnih operacija, kao i na terenima visokog rizika. Vozna osnova je bazirana na automobilu FAP 2228, čime se postiže unifikacija rezervnih delova i obezbeđuje visoka prohodnost i pokretljivost.
Tehničke karakteristike
Tehničke karakteristike - vozilo je naoružano turelom od 12,7 mm, ima otvore na bočnim stranama i na krovnoj ploči, koristi DUBS 7,62/40 mm ili 12,7 mm. Može da preveze do 12 pripadnika vojske po formuli (3+9). Dužina vozila je 7,21 m, širina je 2,62 m, visina do krova iznosi 2,47 m, dok visina sa turelom od 12,7 mm iznosi 3 m. Ukupna borbena masa oklopnog vozila je 22 tone.
Vozilo može da se kreće sa maksimalnim uzdužnim nagibom od 60 stepeni, maksimalnim bočnim nagibom od 35 stepeni. Prednji i zadnji prilazni ugao iznosi 37, odnosno 62 stepena. Autonomija vozila na putu iznosi oko 700 km, dok autonomija van puta iznosi oko 500 km. Dubina gaza ovog oklopnog vozila i transportera iznosi 1 metar.
MRAP poseduje i osnovnu balističku zaštitu po STANG 4569: 3, zatim osnovni nivo protivminske zaštite po STANG 4569: 3a i 3b. Vozilo na krovnoj ploči poseduje turelu od 12,7 mm, otvore na bočnim stranama za dejstvo na vozila i pešadiju neprijatelja i desantne otvore na krovnoj ploči. Na mestu turele može biti postavljen DUBS 7,62/40 mm ili 12,7 mm.
BONUS VIDEO: PREDSTAVLjENO BORBENO VOZILO "LAZANSKI": Otvoren Sajam naoružanja i vojne opreme "Partner 2021"
Preporučujemo
TAJNO RUSKO ORUŽJE: Američki mediji o novom avionu za osmatranje i navođenje (VIDEO)
06. 11. 2021. u 19:31
UKRAJINA U RAT POSLALA ROBOTE BEZ IJEDNOG ČOVEKA: Bitka dobila neočekivani ishod (VIDEO)
BRIGADA Ukrajinske nacionalne garde izvestila je o uspešnom napadu u kome su učestvovali samo roboti - od kopnenih robota naoružanih mitraljezima do letelica borbenih dronova. Ovi roboti su napali ruske položaje u Harkovskoj oblasti, na severu Ukrajine, i - pobedili.
27. 12. 2024. u 09:04
DRAMA U KOMŠILUKU: Otkrivena nepoznata letelica, stanovnici upozoreni da potraže skloništa
RUMUNSKI radarski sistemi otkrili su sinoć mali leteći objekat, za koji se sumnja da je dron, koji je ušao u nacionalni vazdušni prostor do šest kilometara u jugoistočnom okrugu Tulčea, saopštilo je ministarstvo odbrane Rumunije.
27. 12. 2024. u 09:23
BILjANA O RAZVODU: Bolje bolan kraj, nego bol bez kraja
BILjANA je nedavno prokomentarisala epidemiju razvoda na domaćoj estradi.
27. 12. 2024. u 22:26
Komentari (0)