OVAJ SNEG JE NAJOPASNIJI: Stručnjak objasnio zašto je rizik od nesreće veći nego inače
KAKO voziti po snegu, pitaju se mnogi vozači otkad je prava zima stigla u Srbiju proteklog vikenda.

Foto: Tanjug
Vožnja po snegu i poledici nikada nije laka i jednostavna, a savete vozačima, ali i upozorenje na česte greške dali su stručnjak za bezbednost u saobraćaju Milan Božović, i direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić.
- Mi otprilike rasklonimo sneg sa stakla da možemo da provirimo i onda se oslonimo na grejanje. Imamo klizav kolovoz, ne možemo lako da se krećemo ili kočimo, bilo koji manevar znači odstupanje vozila od putanje. Krov automobila ne morate zbog sebe da čistite, već zbog drugih, jučerašnji sneg je bio vrlo mokar i vlažan pa ga čak i zimski pneumatici teško izbacuju. Problem je i za pešake, i za automobile, nije onaj suv sneg gde će guma za njega da se lepi, ovo je prilično problematično - rekao je Božović.
Sneg koji pada u Srbiji trenutno je opasan jer je mokar i preko noći može da se pretvori u poledicu.
- Kada je preko noći minus, mokar sneg može brzo da se pretvori u poledicu. Ali je još klizavije i duži je zaustavni put, proklizaćete mnogo lakše. Moramo voziti baš oprezno, nema naglog i velikog gasa, naglih manevara... Budite u većem stepenu prenosa sa manuelnim menjačem - posavetovao je on.
Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić rekao je da ljudi jesu oprezniji, ali da ponekad ne shvataju kako greška može da ih košta. Naročit problem su oni koji još uvek nisu zamenili gume.
- Nekoliko dana najavljuju sneg, a imali smo čak i vozače kamiona koji su vozili s letnjim gumama i pravili zastoje. Letnji pneumatik gubi svojstva na niskoj temperaturi, dubina šare je izuzetno važna, što je veća to je veća mogućnost izbacivanja snega, mi smo stabilniji na zimskim gumama. Po jednom istraživanju, sa gumom čija je šara dubine osam milimetara, vi ćete brzinom od 50 km/č da se kočenjem zaustavite već posle 30 metara. Uz dubinu od četiri milimetra, zaustavićete se tek posle 47 metara. A ukoliko je dubina šare 1,6 milimetara, što kod nas nije dozvoljeno jer je četiri milimetra minimum, vaš zaustavni put je dužine 57 metara - rekao je on.
- Pešaci moraju biti oprezni, iako su na pešačkom, moraju da pogledaju gde su vozila jer se zaustavni put skraćuje, vozač neće biti u prilici da zaustavi vozilo, neće moći da izbegne pešaka - rekao je Pešić na Pinku.
BONUS VIDEO - BEOGRAD POD SNEGOM: Saobraćajnice prohodne, grad i večeras potpuno beo

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

"OL STAR" SE MENjA IZ KORENA, Nikola Jokić će dobiti priliku da zablista kao nikada! (VIDEO)
NBA liga je donela odluku da iz korena promeni format "ol-star" meča, potvrdio je komesar lige Adam Silver.
04. 06. 2025. u 21:50

VRTOGLAVA SUMA: Koliku nacionalnu penziju prima Ljiljana Blagojević
JEDNA od naših najistaknutijih dramskih umetnica Ljiljana Blagojević otišla je u penziju, a nalazi se među dvadesetčetvoro umetnika, koji će primaju nacionalnu penziju za doprinos kulturi.
07. 06. 2025. u 11:30
Komentari (0)