AMERIČKA NOVINSKA AGENCIJA O SRPSKOM PIĆU: Zaboravite viski ili konjak, nema bolje od šljivovice

E.B.T.

17. 11. 2022. u 11:19

ZABORAVITE viski ili konjak, za Srbe nema ništa bolje od domaće šljivovice.

АМЕРИЧКА НОВИНСКА АГЕНЦИЈА О СРПСКОМ ПИЋУ: Заборавите виски или коњак, нема боље од шљивовице

Foto: Shutterstock/Ilustracija

Ovo piše američka novinska agencija „Asošijeted pres“ (AP), uz napomenu da se očekuje da će ovog meseca srpsko piće dobiti priznanje Ujedinjenih nacija kao primer važne kulturne tradicije. Prošle godine Ministarstvo kulture Republike Srbije predalo je Unesku zahtev za nominaciju šljivovice na reprezentativnu listu nematerijalnog kulturnog nasleđa čovečanstva.

Kako navodi AP, očekuje se da će Unesko ovog meseca odlučiti da li će znanje o pripremi i upotrebi ovog pića staviti na svoju listu svetske nematerijalne kulturne baštine.

-Šljivovica se vekovima u Srbiji ručno izrađuje i konzumira, što je običaj koji se prenosi sa generacije na generaciju za koji stručnjaci kažu da je postao deo nacionalnog identiteta – piše američka agencija.

Sociolog Ilija Malović kaže za AP da je šljivovica tipično srpski proizvod jer se dobija od lokalno gajenog voća, šljive koja je široko dostupna, i zato što se rakija pravi u porodici i lokalnim zajednicama. Prema njegovim rečima, Srbi piju šljivovicu kada slave, tuguju, dočekuju goste i obeležavaju važne događaje.

-Ljudi su uvek skrivali svoje najbolje flaše za venčanja, rođenje deteta i sahrane – kaže Malović. - Šljivovica je deo života ljudi od početka do kraja i uvek je bila deo identiteta ovog naroda.

Američka agencija ističe da je šljivovica značajna i za srpski izvoz i predstavlja domaću turističku atrakciju, a poslednjih godina nikla su mala preduzeća koja proizvode ovu i druge voćne rakije, nudeći modernu ambalažu u etno-stilu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

SUTRA SU MATERICE: Najveći hrišćanski praznik majki koji deca obožavaju, a evo šta treba da urade