BODI-KAMERE I NA PROTESTIMA: Saobraćajna policija prezentovala ombudsmanu funkcionisanje nove opreme koju će nositi na uniformi

FUNKCIONISANjE policijskih kamera za uniforme, izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, promena pravila za bicikliste i trotinete, obuka dostavljača hrane - sve su ovo bile teme razgovora načelnika Uprave saobraćajne policije MUP Slaviše Lakićevića i Zaštitnika građana Zorana Pašalića.

БОДИ-КАМЕРЕ И НА ПРОТЕСТИМА: Саобраћајна полиција презентовала омбудсману функционисање нове опреме коју ће носити на униформи

Foto: Mup

Lakićević je predstavio ombudsmanu kamere i demonstrirao način njihove upotrebe. Kako je saopštio MUP, Lakićević i Pašalić konstatovali su da će ove kamere doprineti većoj transparentnosti rada saobraćajne policije, ali i smanjiti mogućnost zloupotreba tokom obavljanja policijskih poslova.

- Ovo je samo početak - kazao je ombudsman Zoran Pašalić posle demonstracije za "Novosti". - Postepeno, kamere će se uvoditi kod svih intervencija, ne samo kod onih u saobraćaju, već i kod javnog reda i mira, kriminalističke policije... Naročito je značajno njihovo korišćenje na protestima, jer je Zaštitnik građana imao veliki broj pritužbi na rad policijskih službenika, pa će ovo osigurati da sve bude dokumentovano.

Foto: Mup

Prezentacija rada kamera

Lakićević je ombudsmanu predočio da će pristup podacima sa kamera za uniforme, čija će primena početi 1. septembra, imati samo ovlašćena lica u MUP-u, neposredne starešine i službenici iz unutrašnje kontrole, kao i oni koji dobiju zadatak da određenu intervenciju ili policijsko ovlašćenje preispitaju. Kamere se neće koristiti za procesuiranje krivičnih dela i prekršaja, a snimljeni materijal čuvaće se 45 dana i brisati.

- Policijski službenik ima obavezu da obavesti građane da će njegova intervencija biti snimljena - kazao je Lakićević.

Zaštitnik građana je istakao da je prezentacija bila detaljna i da su razjašnjene sve eventualne nedoumice:

- Dužina snimanja zavisiće od trajanja intervencije, s tim da je policijski službenik dužan da uključi kameru na uniformi najmanje pola minuta pre intervencije, a isključuje je kada se vozač ili on udalje. Insistirali smo da vozači budu unapred obavešteni koje su njihove obaveze, recimo da ne izlaze iz vozila i isključe motor.

OBUKA DOSTAVLjAČA HRANE

REČENO nam je i da će policija obaviti obuku dostavljača hrane na biciklima, kao što su nekada radili sa DHL dostavnim vozilima, kaže Pašalić:

- Oni se sve češće javljaju kao učesnici u saobraćaju, a njihova brzina kretanja i prelazak s trotoara na kolovoz i obrnuto, mogu dovesti do tragičnog ishoda.

GLOSA: Zaštitnik tražio kažnjavanje biciklista i vozača električnih trotineta bez opreme i u pešačkim zonama

Tokom razgovora tema su bile i izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja, najviše članovi koji se odnose na električne trotinete i bicikliste. Ni jedni, ni drugi više neće smeti da voze pešačkim zonama.

- Vozači električnih trotineta moraće, baš kao i biciklisti, da nose obaveznu zaštitnu opremu, odnosno kacige i prsluke, da bi bili lako uočljivi. Maloletnici će voziti samo biciklističkim stazama, a punoletni i kolovozom. Primećeno je da biciklisti često voze trotoarom, bez ikakve zaštitne opreme i noćnog svetla. Broj nastradalih biciklista je ove godine veći nego prošle. Iako u zakonu postoji mogućnost kažnjavanja, oni do sada nije kažnjavani. Insistirali smo da zakon počne striktno da se primenjuje - naglašava ombudsman.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ZABRINUTI NAVIJAČI AL HILALA: Mitroviću preti duže odsustvo