BRIGOM O LJUDIMA ULAŽU U BUDUĆNOST: Uspeh kompanija ne zavisi samo od profita , već i od odgovornog odnosa prema zajednici

Промо

28. 12. 2025. u 16:00

POSLOVNI uspeh neraskidivo je povezan sa brigom o ljudima, životnoj sredini i zajednici. To su odavno shvatile najveće svetske kompanije koje svoje društveno odgovorne aktivnosti planiraju podjednako ozbiljno kao i finansijske ciljeve.

БРИГОМ О ЉУДИМА УЛАЖУ У  БУДУЋНОСТ: Успех компанија не зависи само од профита , већ и од одговорног односа према заједници

FOTO: Depositphotos

Kompanije koje prepoznaju ovu odgovornost ne samo da doprinose zajednici, već i grade poverenje i dugoročnu vrednost. Društvena odgovornost, zato, nije trošak - ona je investicija u bolju budućnost.

Mnogobrojni su primeri privrednika, koji su dokazali da društvena odgovornost može biti usklađena sa ekonomskim interesima. Upravo kroz ovakve projekte, multinacionalne kompanije su povezale rast profita sa smanjenjem ekološkog otiska i poboljšanjem kvaliteta ljudi.

FOTO: Depositphotos

 

Društveno odgovorno poslovanje ima direktan i dugoročan uticaj na kvalitet života u zajednici. Ulaganja u obrazovanje povećavaju šanse mladih ljudi za zapošljavanje, ekološki projekti doprinose zdravijem okruženju, dok briga o zaposlenima jača socijalnu stabilnost. Poseban akcenat je na mladima, jer ulaganje u njih znači ulaganje u dugoročnu stabilnost i napredak.

Primeri dobre prakse kao podsticaji

NAJVEĆA globalna inicijativa za društvenu odgovornost kompanija United Nations Global Compact (UNGC) kako bi podstakao preduzeća širom sveta da integrišu principe ljudskih prava, radnih standarda, zaštite životne sredine i borbe protiv korupcije u svoj rad. Ovo je dobrovoljan okvir koji okuplja preko 20.000 kompanija u više od 160 zemalja i služi kao međunarodni referentni okvir za društveno odgovorne CSR prakse.

Privredna komora Srbije (PKS) svake godine dodeljuje Nacionalnu nagradu za korporativnu društvenu odgovornost "Đorđe Vajfert", koja ističe kompanije sa najboljim CSR praksama u Srbiji. Ova nagrada služi kao primer dobre prakse, podsticaj i priznanje za kompanije koje uspešno integrišu društvenu odgovornost u svoje poslovanje.

Pored toga, odgovorne kompanije utiču na promenu vrednosnog sistema, podstičući i druge aktere u društvu da posluju etičnije i održivije. Takvo ponašanje utiče i na svest građana. Ljudi postaju odgovorniji, spremniji da razmišljaju dugoročno i da i sami doprinesu pozitivnim promenama. Na taj način, društvena odgovornost kompanija ima efekat koji prevazilazi samo poslovni svet.

Najveća potreba za ulaganjem danas prema miljenju stručnjaka postoji u obrazovanju i zaštiti životne sredine. Obrazovanje mladih ljudi, posebno u oblasti digitalnih veština, ekologije i kritičkog razmišljanja, predstavlja ulaganje u budućnost društva. Istovremeno, bez zdrave životne sredine nema ni zdravog društva ni održive ekonomije.

FOTO: Depositphotos

 

Najznačiji srpski privrednici vekovima unazad bili su deo svojih zajednica, pomagali škole, gradili bolnice i zadužbine. Istorijski temelj savremene društvene odgovornosti kompanija u Srbiji potvrđuju da ideja održivog i etičnog poslovanja nije nova, već duboko ukorenjena u domaćoj tradiciji.

Jedan od dobrih primera društvene odgovornosti je i kompanija NIS koja je samo putem svog programa "Zajednici zajedno" uložila oko 1,9 milijardi dinara u zajednicu. U fokusu ovog programa su mladi ljudi, kao i podrška unapređenju rada javnih ustanova u oblasti zdravstva, obrazovanja i nauke, ekološki projekti.

Briga o ljudima obuhvata odgovornost prema zaposlenima, potrošačima i lokalnoj zajednici. Svetske kompanije kao što je Google poznate su po ulaganjima u dobrobit zaposlenih, fleksibilne uslove rada i kontinuirano obrazovanje, čime stvaraju motivisano i inovativno radno okruženje. Mnoge firme finansiraju obrazovne programe, stipendiraju studente i podržavaju mlade talente.

Društvena odgovornost kompanija više nije samo dodatak poslovanju, već njegov sastavni deo. Privrednici koji to prepoznaju ne samo da doprinose razvoju društva, već grade održiv i konkurentan poslovni model za budućnost.

Primeri iz sveta i Srbije jasno pokazuju da uspeh savremenih kompanija više ne zavisi isključivo od profita, već od njihove sposobnosti da odgovorno upravljaju odnosima sa ljudima, prirodom i zajednicom. Kompanije koje ulažu u ove oblasti ostvaruju veće poverenje, dugoročnu stabilnost i bolju reputaciju, što ih čini konkurentnijim i otpornijim na promene u savremenom društvu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
DR NOVOSTI u klinici gde se neguje stručnost, poverenje i humani pristup pacijentima