ŽIVOT NA KRIVINI SMRTI: Na deonici puta od Obrenovca prema Ubu, u selu Stubline, poslednjih decenija poginulo više od 15 osoba

I. BOGIĆEVIĆ

04. 11. 2020. u 17:04

"JADRANSKA krivina", kako je zovu meštani sela Stubline, na putu Obrenovac - Ub, uzrok je više od pedeset saobraćajnih nesreća u prethodnih nekoliko decenija!

ЖИВОТ НА КРИВИНИ СМРТИ: На деоници пута од Обреновца према Убу, у селу Стублине, последњих деценија погинуло више од 15 особа

Foto privatna arhiva

Poslednja u nizu dogodila se sredinom avgusta. Tu je dosad, tragično ugašeno petnaestak ljudskih života. Meštani koji žive na krivini smrti tvrde ni sami ne znaju tačan broj povređenih i mrtvih, ali tvrde da bi se boljim saobraćajnim oznakama pred krivinom, kao i izgradnjom trotoara na drugoj strani kolovoza, mogao smanjiti broj nezgoaobraćaju već i pešaka koji su, takođe, ugroženi. Iz "Puteva Srbije" kažu da se ova deonica puta redovno održava.

Tomislav Sremčević, iz Stubline, čija je kuća na samoj krivini, kaže da više ne broji koliko puta su automobili uletali u njegovo dvorište:

- Vozači ulaze u krivinu velikom brzinom, čak i pretiču druge automobile. Samo ograda nam je rušena desetak puta. Najviše sam se uplašio kada je prilikom jednog sudara otpao točak automobila i udario u zid kuće, baš ispod prozora sobe gde mi je spavala unuka. Od poslednje nesreće u avgustu, kada su se sudarila dva kamiona, dva motocikla i automobil, a jedna osoba poginula i dalje stoji velika gomila krša.

STRAH Sremčevići uvek na oprezu jer vozila često završe u njihovom dvorištu,Foto privatna arhiva

Ispričao nam je da je povređenima, sa komšijama, mnogo puta ukazivao prvu pomoć. Izvlačio ih je iz smrskanih vozila, oživljavao. Neke scene i posle mnogo godina ne može da izbriše.

- Najteže je bilo kada smo vadili iz auta četvoricu mladića iz susednog mesta Piroman. Svi su bili povređeni, na asfaltu smo ih polivali vodom. Samo su nekim čudom preživeli. Ne mogu da zaboravim ni trenutak kada nismo uspeli da pomognemo našem poznaniku, inače profesionalnom vozaču, kome je kabina od kamiona priklještila nogu. Dok je Hitna pomoć stigla, iskrvario je i preminuo - govori nam Sremčević.

Leva strana puta, od Obrenovca ka Ubu nema ni trotoar, pa stradaju i pešaci i biciklisti. Iako se s obe strane puta, u blizini Sremčevićeve kuće nalaze autobuska stajališta, gde staju autobusi za Piroman, Brović, Trstenicu, Ub - nema ni pešačkog prelaza.
Iz JP "Putevi Srbije", koje je nadležno za održavanje državnog puta II A broj 144, kažu da se "na predmetnoj lokaciji svi elementi puta održavaju u skladu sa planom i svi su u zadovoljavajućem stanju".

TRAGEDIJA U poslednjoj nesreći, sredinom avgusta, poginuo muškarac, Foto privatna arhiva

- Postavljena saobraćajna signalizacija, takođe je ispravna i ukoliko je vozači poštuju, ne bi trebalo da dolazi do nezgoda. Ističemo da je za sprovođenje i poštovanje ograničenja brzine i drugih saobraćajnih znakova, nadležna Uprava saobraćajne policije. Napominjemo da "Projektom identifikacije crnih tačaka sa predlogom mera za sanaciju" iz 2019. godine, predmetna raskrsnica nije prepoznata kao "crna tačka" - kažu u "Putevima Srbije".

"CRNA TAČKA" i "crna sekcija puta"

PREMA metodologiji za određivanje opasnih mesta na putevima Srbije "crna tačka" je mesto najveće dužine 100 metara, gde su najmanje četiri nezgode sa nastradalim licima u poslednje četiri godine bile prijavljene policiji. "Crna sekcija puta" je deo puta najveće dužine jednog kilometra, na kojoj je u periodu od četiri godine prijavljeno policiji najmanje 10 nezgoda sa nastradalim licima - objašnjavaju u "Putevima Srbije".

Krsto Lipovac, profesor Katedre za bezbednost saobraćaja Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, napominje da je obaveza upravljača puta, posle nezgode sa smrtnim ishodom, da proveri da li je put uticao na nesreću i posledice.

Foto privatna arhiva

- Zakonom je definisano da bi tročlani tim trebalo da identifikuje nedostatke puta koji doprinose nastanku saobraćajnih nezgoda. Prvo što može da se uradi jeste rekonstrukcija krivine, odnosno da se napravi pozitivan nagib, što je i najjeftinija metoda. Ipak, najbolje bi bilo da se krivina rekonstruiše tako što će se povećati njen radijus, za šta je zasigurno potreba eksproprijacija zemljišta.

INICIJATIVA ZA TROTOAR

PRE desetak godina ova krivina je rekonstruisana, a izrada trotoara je bila u planu - kaže Petar Petrović, predsednik MZ Stubline, i obećava da će na sledećem sastanku ponovo pokrenuti inicijativu.

Ono što je dodatni problem sa ovom krivinom, koliko pamtim, jeste da ima nejasnu vizuelizaciju, odnosno da kad se uspenjete vi ne znate da li treba da skrenete ili da nastavite pravo. Ovaj problem se "leči" postavljanjem ograda ili pasivno bezbednih objekata - objašnjava profesor Lipovac.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (2)

HUMANOST BEZ PREPREKA: Mozzart i Invictus za Sigurnu kuću, Dečje selo, „Tate Novosađane“...