POPRAVKA MOŽE DA KOŠTA KAO LETOVANJE: Šta raditi kada se pokvari vozilo na putu ili se dogodi saobraćajna nezgoda
MNOGE porodice na odmor idu svojim automobilom, a kako je vozni park u Srbiji u proseku star 16 godina, na vreme se treba pripremiti za nepredviđene situacije, kao što su kvar na vozilu ili saobraćajna nezgoda.
U nekim situacijama popravka auta može da košta i kao kompletno letovanje. Sagovornici "Novosti" ističu da i najjeftiniji paket "Pomoć na putu", čija je cena oko 2.000 dinara, pokriva određene korisne usluge u našoj zemlji i u Evropi.
U Udruženju osiguravača Srbije ukazuju da se najveći broj saobraćajnih nezgoda dogodi za vreme godišnjih odmora, a prema podacima MUP, avgust je na prvom mestu po broju stradalih. U slučaju nezgode, kako ističu, najvažnije je reagovati pravilno i tako olakšati proceduru naknade štete. Nju plaća osiguravajuće društvo onog automobila koji je napravilo udes.
- Ako smo mi krivi za sudar, štetu će platiti naše osiguravajuće društvo, što će nam poskupeti sledeću registraciju - objašnjava Zoran Ćirić iz UOS. - U slučaju da je vlasnik vozio pod dejstvom alkohola ili droge kada je izazvao nezgodu, snosiće kompletne troškove.
Kada dođe do sudara, kako ističe, najvažnije je obezbediti lice mesta, a to znači da vozač treba da postavi trougao na bezbednoj udaljenosti, skloni putnike iz auta i obuče svetlosni prsluk. Ako je u pitanju manja materijalna šteta, i ukoliko vlasnici vozila mogu da se dogovore sami, onda ne moraju da zovu policiju, već treba da popune Evropski izveštaj.
- Policiju treba obavezno pozvati da uradi uviđaj i sačini zapisnik ako u nezgodi ima povređenih, ili ukoliko je došlo do veće materijalne štete - naglašava Ćirić. - Ako se to dogodilo u inostranstvu, tada od policije treba tražiti i potvrdu o oštećenju vozila koja može da zatreba prilikom izlaska iz te države. Mi savetujemo da se zapisnik o šteti na vozilu uradi u zemlji u kojoj je došlo do sudara, u ovlašćenoj agenciji ili osiguravajućem društvu.
On dodaje da se zahtev za naknadu štete podnosi osiguravaču automobila koji je izazvao udes, u državi koju smo posetili, ili iz Srbije, lično ili putem posrednika. Uz to, kako ističe, treba podneti što više dokumentacije koja prati nezgodu. Ukoliko je sudar u nekoj zemlji u inostranstvu izazvalo vozilo iz neke treće države, zahtev za naknadu štete može se podneti i Birou zelene karte te države.
Usluge "Pomoć na putu" nude različite kuće. Cena se kreće od 2.200 do 8.500 dinara u zavisnosti od toga šta obuhvata paket, ali je i osnovna ponuda korisna. U Auto-moto savezu Srbije navode da vozači koji prvi put postaju članovi njihove "Pomoći na putu" treba da vode računa da je potrebno tri dana da se aktivira usluga.
- Najtraženiji paket je namenjen za usluge u Srbiji i u kontinentalnom delu Evrope - objašnjavaju u AMSS. - Između ostalog, to u slučaju kvara u evropskim zemljama, podrazumeva šlep vozila do najbližeg servisa, a kod saobraćajne nezgode do Srbije. Obuhvata i brzu intervenciju na putu, kao što je zamena točka ili dopuna akumulatora.
Ukoliko je u Srbiji došlo do kvara, onda vozač ima pravo na šlep auta do 140 kilometara, a kod saobraćajne nezgode kilometraža je neograničena. Članovi dobijaju i četiri brze intervencije na putu. Priznaju troškove smeštaja u slučaju saobraćajne nezgode do 200 evra i u Evropi i u Srbiji.
OŠTEĆENI NE PLAĆAJU ZAPISNIK
PROCEDURA naplate štete iz saobraćajnih nezgoda koje se dogode na teritoriji Srbije ubrzana je digitalizacijom distribucije zapisnika MUP o uviđaju - objašnjava Zoran Ćirić iz UOS. - Oštećeni više ne moraju da plaćaju taj dokument, niti im je potreban za naknadu štete. Ovo važi za nezgode sa materijalnom štetom. Ako u sudaru ima povređenih, pokreće se krivični postupak i zapisnik se zahteva od tužioca.
On navodi i da je UOS potpisao Sporazum o zaštiti posetilaca sa nacionalnim biroima zelene karte Grčke, Makedonije, Turske, BiH, Crne Gore, Hrvatske, Slovenije, Švajcarske i Luksemburga. Tako mogu da pomognu svojim građanima da brže prikupe podatke i informacije potrebne za ostvarivanje prava na naknadu štete.
LAŽNO ŠLEPOVANjE
NA putevima u Srbiji lažne šlep službe dovode u zabludu vozače i naplaćivanjem visokih naknada za, najčešće, namerno izazvan kvar, ostvaruju veliku finansijsku dobit. Ovo upozorenje uputili su svojim članovima Auto-moto savez Srbije (AMSS) i nemački klub ADAC. Kako se ističe, AMSS je jedini ovlašćeni partner ADAC-a u Srbiji, čiji operateri su dostupni svim članovima 24 sata, 365 dana u godini.
SVA INDUSTRIJSKA PREDUZEĆA OBUSTAVILA RAD: Kriza zbog odluke Zelenskog o prekidu ruskog gasa
SVA industrijska preduzeća u Pridnjestrovskoj Moldavskoj Republici (PMR), osim prehrambenih, obustavila su rad zbog nedostatka energetskih resursa, izjavio je prvi zamenik predsednika vlade i ministar ekonomskog razvoja nepriznate Pridnjestrovske Moldavske Republike, Sergej Obolonik.
02. 01. 2025. u 15:26
NjIH JE UBIO POMAHNITALI ACO MARTINOVIĆ: Sejao smrt i nemilosrdno pobio nedužne ljude - Objavljene čitulje nastradalima (FOTO)
STRAVIČNI masakr na Cetinju odneo je dvanaest života, a među stradalima su i Dragana Drašković (52), Branislav Mudreša (60), Radivoje Marković (70), Jošo Otašević (55), i Mirko Vasiljev (45). Njihove porodice uveliko se opraštaju od tragično nastradalih, a kako saznajemo, njih troje biće sahranjeni sutra, 3. januara 2025. godine.
02. 01. 2025. u 15:49
KAKO DANAS IZGLEDA TITOV SIN: U penziju otišao kao hrvatski diplomata, živi van očiju javnosti, a ćerka je njegovo najveće bogatstvo (FOTO)
ALEKSANDAR Mišo Broz, sin Josipa Broza Tita, nakon završetka svoje uspešne diplomatske karijere proveo je poslednjih deset godina uglavnom daleko od očiju javnosti.
02. 01. 2025. u 17:07
Komentari (3)