MINISTAR MOMIROVIĆ O DIVLJOJ GRADNJI: Kraj legalizacije do 2023, brza pruga Beograd - Budimpešta ove godine
CILj je da se legalizacija bespravno izgrađenih objekata završi do 2023. godine, a do sada je rešeno oko 20 odsto zahteva.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović istakao je juče da je više od dva miliona građana suočeno sa ovim problemom i da proces ozakonjenja mora da se ubrza.
- Mi ćemo to brzo rešiti i ljude ćemo resteretiti administrativnih procedura - naglasio je Momirović. - Oko 90 odsto građana koji imaju problem sa legalizacijom su pošteni ljudi koji su kroz taj proces želeli da reše svoje elementarno pravo, da imaju krov nad glavom.
Govoreći o građevinskim projektima u zemlji, ministar je rekao da u Srbiji trenutno ima 80.000 aktivnih gradilišta, ali i da postoji problem nedostatka domaće radne snage.
- Građevinarstvo trenutno nosi privredu i nemamo nijednog nezaposlenog građevinskog radnika u zemlji - istakao je Momirović. - Plate u tom sektoru su neverovatno skočile. Imamo problem jer nemamo radnika. Rešenje za to je rast plata u građevinskom sektoru, koji se odvija već nekoliko godina zaredom, priliv ljudi iz regiona i doškolovavanje radnika.
Ove godine završavamo, kako ministar navodi, najrevolucionarniji projekat u istoriji srpske železnice, brzu prugu Beograd - Budimpešta i nastavlja se razvoj projekta te infrastrukture do Niša.
- Gradimo najbržu i najmoderniju prugu u istočnoj Evropi - naglasio je Momirović. - Dva najveća grada u Srbiji povezujemo brzom prugom, to završavamo do kraja ove godine, a u februaru puštamo u komercijalnu upotrebu. Već smo krenuli sa radovima od Novog Sada do Subotice. Cilj je da spojimo Beograd i Budimpeštu modernom i brzom prugom kojom će ići najbolji vozovi koji trenutno postoje na tržištu.
SAMIT ZAPADNOG BALKANA
POVODOM "Železničkog samita Zapadnog Balkana", koji se danas održava u Beogradu, ministar ocenjuje da je ovaj skup prilika za povezivanje:
- Nas i dalje opterećuje dugo čekanje na granicama, promena lokomotiva i osoblja, i mi to moramo zajedničkim aktivnostima da prevaziđemo, kako sa zemljama EU tako i sa našim partnerima u regionu. Želimo da našu železnicu učinimo efikasnijom i produktivnijom.
Preporučujemo
MINISTAR MOMIROVIĆ: Prilika za pravu ekološku akciju, ugradite solarne panele
11. 09. 2021. u 09:57
MOMIROVIĆ: Cilj protesta je zatvaranje železare i termoelektrana, a ne Rio Tinta
09. 09. 2021. u 15:25
KAKO SU EKSPLODIRALI PEJDžERI KOD GOTOVO 3.000 LjUDI? Postoje dve teorije, a jedna je posebno zastrašujuća
OKO 2.800 ljudi, među kojima i veliki broj pripadnika libanskog oružanog pokreta Hezbolah, koji podržava Iran, kao i lekari, povređeni su u utorak nakon što su im eksplodirali pejdžeri kojima su komunicirali.
17. 09. 2024. u 21:06
OŠTRO UPOZORENjE MOSKVE BAJDENU, ŠOLCU I MAKRONU: Moćnije oružje od vašeg je spremno
PREDSEDNIK SAD Džozef Bajden, nemački kancelar Olaf Šolc i predsednik Francuske Emanuel Makron mogu isprovocirati sukob koji može dovesti do nepovratnih posledica, rekao je danas predsednik Dume Rusije Vjačeslav Volodin na plenarnoj sednici.
17. 09. 2024. u 17:35
OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste
KADA se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.
21. 09. 2024. u 19:21
Komentari (0)