LUKSUZ NE ZNA ZA KRIZU: Zarada od poznatih modnih marki dosegla rekordne nivoe, uprkos ratu u Ukrajini i galopirajućoj inflaciji
RAT u Ukrajini i galopirajuća inflacija, kako se čini, zasada ne mogu da ugroze tržište luksuzne robe.
Kako prenose zapadni mediji, njihova prodaja cveta, a zarada ove industrije dostiže nove rekordne nivoe. Naši stručnjaci objašnjavaju da trend povećanja nejednakosti u razvijenim privredama traje u kontinuitetu od devedesetih godina. S jedne strane, povećava se sloj bogatih, a s druge se smanjuje srednja klasa i povećava broj siromašnih.
Koncern LVMH je saopštio da su zarade njihovih modnih brendova, kao što su "Luj Viton", "Dior" i "Fendi" dosegle nove rekordne nivoe. A odlično je išla i prodaja šampanjca, konjaka i luksuznih satova. Operativna dobit tog koncerna u prvih šest meseci ove godine porasla je za 34 odsto, odnosno na više od deset milijardi evra. Njihova prodaja je u tom periodu imala rast od 28 odsto, odnosno, gotovo 37 milijardi evra.
Konkurenti poput "Keringa", "Hermesa" i "Prade" takođe su zabeležili dvocifreni rast prodaje i dobiti. Korona-kriza je industriji luksuzne robe 2020. donela najveći pad u istoriji, ali to je bila prilično kratka pauza. Prema studiji konsultantske kuće "Bain", globalno tržište luksuzne robe poput odeće i nakita lane je premašilo nivo od pre korone i iznosilo je 288 milijardi evra.
Gerd Miler Tomkins, iz Nemačkog modnog instituta, uočava da postoji ekstremna polarizacija tržišta kada je reč o modi. On navodi da za neke važi što skuplje to bolje, a za druge što jeftinije to bolje, ali sredina nestaje.
Bojan Stanić, pomoćnik direktora Sektora za strateške analize Privredne komore Srbije, navodi da u novije vreme stižu novi bogataši iz novoindustrijalizovanih i zemalja u razvoju.
- Posebno se ističu mnogoljudne zemlje, poput afričkih i azijskih koje imaju sve brojniju višu klasu - objašnjava Stanić.
- Oni vole da kupuju luksuzne proizvode na zapadu. Što se tiče satova i nakita, treba imati u vidu da se ti proizvodi često posmatraju kao investicija.
On dodaje da se, s druge strane, smanjuje srednja klasa i povećava broj siromašnih. Ta razlika između bogatih i siromašnih se, kako ističe, konstantno povećava, i taj trend postoji poslednjih decenija.
VEĆI PROMET
RAT u Ukrajini i s njim povezana visoka stopa inflacije i ekonomski pad, do sada nisu imali gotovo nikakav uticaj na luksuzne marke. Ovo se navodi u studiji konsultantske kuće "Bain".
- Industrija luksuzne robe ponovo pokazuje visok nivo otpornosti u krizama - istakla je analitičarka te konsultantske kuće Mari Tereze Marek. - Ove godine ukupni promet industrije luksuzne robe mogao bi čak i da se poveća na 320 do 330 milijardi evra, uprkos ratu u Ukrajini i inflaciji.
Preporučujemo
IMA IH 24.679: Prsten u obliku pečurke novi rekorder po broju dijamanata (FOTO/VIDEO)
01. 08. 2022. u 01:11
TRAMP ZAPALIO SVET IZJAVOM: Ne mogu da isključim mogućnost upotrebe vojne sile!
NOVOIZABRANI predsednik SAD Donald Tramp izjavio je danas da ne može da isključi mogućnost upotrebe vojne sile ili ekonomske prinude, uključujući povećanje carina, kada je u pitanju preuzimanje kontrole nad Grenlandom i Panamskim kanalom.
07. 01. 2025. u 18:50
"OSVETA MAĐARSKOJ ZBOG PODRŠKE DONALDU TRAMPU" Sijarto oštro o sankcijama SAD-a Orbanovom šefu kabineta
MINISTAR spoljnih poslova Mađarske Peter Sijarto danas je kritikovao odluku Vašingtona da uvede sankcije šefu kabineta mađarskog premijera Viktora Orbana, Antalu Roganu, zbog sumnje da je umešan u korupciju u Mađarskoj.
07. 01. 2025. u 18:12
NIJE NI SLUTIO TRAGIČNU VEST: Memedović podelio sliku sa Miloradom dan pre njegove smrti (FOTO)
MILINKOVIĆ je otišao u crkvu na liturgiju gde mu je iznenada pozlilo.
07. 01. 2025. u 13:21
Komentari (0)