SRBIJA I MAĐARSKA SA KINOM GRADE NAJMODERNIJI GRANIČNI PRELAZ: Transportna udruženja pozdravile odluku - Brži prolaz čuva novac privredi

Е.Б.Т.

11. 05. 2024. u 19:47

MAĐARSKA i Srbija će, sa kineskim partnerima, graditi najveći, najbezbedniji, najmoderniji i po protoku saobraćaja, najbrži granični prelaz u Evropi. Ovo je rekao mađarski šef diplomatije Peter Sijarto tokom posete kineskog predsednika Si Đinpinga toj zemlji, ističući da je granični prelaz Reske - Horgoš na auto-putu konstantno zakrčen vozilima.

СРБИЈА И МАЂАРСКА СА КИНОМ ГРАДЕ НАЈМОДЕРНИЈИ ГРАНИЧНИ ПРЕЛАЗ: Транспортна удружења поздравиле одлуку - Бржи пролаз чува новац привреди

Foto: Avaz

- Ljudi u putničkom saobraćaju često gube po nekoliko sati u redovima, a u teretnom saobraćaju se događa da kamioni stoje danima - naveo je Sijarto.

- Želimo da se to promeni u budućnosti. Zato hoćemo da izgradimo najmoderniji granični prelaz pored postojećeg. Transportna udruženja u Srbiji pozdravljaju ovaj projekat, posebno imajući u vidu da višečasovna čekanja na granici stvaraju dodatne troškove za kompanije i velike gubitke za privredu zemlje.

Kako za "Novosti" objašnjava generalni direktor poslovnog udruženja "Srbijatransport" Goran Aleksić, obim domaće robe koja se vozi drumom u poslednjih nekoliko godina porastao je 56 odsto.

- Osim toga, izgradnja infrastrukturnih objekata, puteva, doprinela je da se tranzit kroz našu zemlju poveća preko 86 procenata - navodi Aleksić.

BDP bi bio veći tri odsto

ČEKANjE na graničnim prelazima postaje prepreka za dalji rast zemlje i trgovinsku razmenu. Analiza Svetske banke pokazuje da ukoliko bi se prosečno vreme potrebno za prelazak granice skratilo na tri sata, BDP bi mogao da poraste za čak tri odsto, u srednjem roku.

- Istovremeno, zajednički prelazi i carinski kapaciteti se nisu značajnije razvijali i nisu pratili povećanje obima saobraćaja. Zato je projekat izgradnje novog graničnog prelaza Reske izuzetno važan i za privredu naše zemlje i transport. Podaci Privredne komore Srbije pokazuju da vreme čekanja na graničnim prelazima sa EU dostiže i 10 časova i duže je od stajanja na prelazima sa zemljama Zapadnog Balkana. Teretna motorna vozila na prelazima sa Hrvatskom i Mađarskom stoje u redovima dugim oko pet kilometara, uz blokiranje saobraćajne trake koja je predviđena za redovni saobraćaj. Vremenski gubici generišu finansijske troškove za kompanije, a zbog usporenih i otežanih tokova snabdevanja i direktnih troškova transportnog sektora značajno se smanjuje konkurentnost proizvoda. Srbija je svesna ovog problema i radi na uspostavljanju tzv. zelenih koridora kojima se pojednostavljuju carinske procedure i stvaraju uslovi za brži i lakši protok robe i smanjile gužve na graničnim prelazima.

Prema rečima Aleksića, može se očekivati da će primena sporazuma sa Kinom, uticati da se značajno poveća obim robe koja se prevozi i broja kamiona.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
PITANJE JE DANA KADA ĆE OTVORENO DA UBIJAJU NA ULICI Vučić: Zemlja nam je u velikoj opasnosti, banda vlada ulicama! Pobedićemo ovo zlo zajedno

PITANjE JE DANA KADA ĆE OTVORENO DA UBIJAJU NA ULICI Vučić: Zemlja nam je u velikoj opasnosti, banda vlada ulicama! Pobedićemo ovo zlo zajedno

PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić obratio se naciji iz Palate Srbija posle četiri dana uzastopnog blokaderskog divljanja i napada na objekte, policiju i građane. Poručio je da je pitanje dana kada će blokaderi da otvoreno ubijaju na ulici, jer im je samo to preostalo. Rekao je da će se u narednim danima činiti da se država povukla, a onda će pokazati svu svoju odlučnost i iskoristiti sva sredstva na raspolaganju da se vrati poredak i mir u zemlju. Sa narodom i građanima zajedno, pobedićemo ovo zlo, poručio je Vučić.

17. 08. 2025. u 12:14 >> 12:44

Komentari (2)

DELIJE U ŠOKU: Ne mogu da veruju ko je poginuo