ISTRAŽIVANJE OTKRILO: Koje reči odbijaju ljude od kupovine

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

05. 08. 2024. u 00:31

KOMPANIJE bi mogle nesvesno da nanesu štetu prodaji svojih proizvoda ukoliko prilikom njihovog predstavljanja koriste sintagmu „veštačka inteligencija“, pokazalo je novo istraživanje.

ИСТРАЖИВАЊЕ ОТКРИЛО: Које речи одбијају људе од куповине

Foto Shutterstock

-Kad se pomene veštačka inteligencija, ona uglavnom smanjuje emocionalnu povezanost kupca s proizvodom, što onda smanjuje njihovu sklonost da ga kupe. Otkrili smo da emocionalno poverenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode koji koriste veštačku inteligenciju, izjavio je Mesut Čiček, glavni autor studije i asistent na Univerzitetu Vašington Stejt, koji je predvodio istraživanje.

Kako bi proverili kako će potrošači reagovati na sintagmu „veštačka inteligencija“ u opisu proizvoda i usluga, istraživači su sastavili upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama.

Ukupno su obuhvatili 1.000 ispitanika koji su dobili identične opise, na primer, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz „veštačka inteligencija“, a u drugom je bio izostavljen.

Grupa koja je dobila opis s rečima „veštačka inteligencija“ izjavila je kako je manja verovatnoća da će kupiti taj televizor.

-Takođe smo otkrili da je negativna reakcija na pominjanje AI bila još izraženija za proizvode i usluge "visokog rizika”, one kod kojih su ljudi oprezniji kad ih kupuju, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili finansijskih usluga. Budući da neuspeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati ​​novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, pominjanje veštačke inteligencije za opise takvih proizvoda može učiniti potrošače opreznijim i smanjiti šanse da će kupiti dati proizvod, objašnjava Čiček.

On je naveo da su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvek bili isti – proizvodi i usluge koji su u svojim opisima sadržavale reči „veštačka inteligencija“ bili su manje poželjni, preneo je portal „Zimo“.

- Naglašavanje veštačke inteligencije možda neće uvek biti korisno, naročito za visokorizične proizvode. Usredsredite se na opisivanje karakteristika ili prednosti i izbegavajte da puno pominjete AI, savetuje Čiček.

Istraživanje je objavljeno u časopisu „Journal of Hospitality Marketing & Management“.

(sputnikportal.rs)

BONUS VIDEO - RUSKI TOP GAN: Piloti ruske severne flote izvode vežbe iznad Barencovog mora

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ŠOK PROGNOZA ZA OKTOBAR: Najavljeno da će pasti pola metra snega! Ovakve ekstreme ni meteorolozi ne pamte

ŠOK PROGNOZA ZA OKTOBAR: Najavljeno da će pasti pola metra snega! Ovakve ekstreme ni meteorolozi ne pamte

PREMA najavama meteorologa, oktobar 2025. počeće u Srbiji pod uticajem prodora hladnog vazduha sa severoistoka Rusije koji je došao do Nemačke i Poljske, ali se polako približava ka nama što će prouzrokovati razvoj ciklona u Jonskom, Tirenskom i delu Jadranskog mora i već 1. oktobra, u sredu, u večernjim časovima na jugu i jugozapadu Srbije počeće da pada kiša.

30. 09. 2025. u 20:58

Komentari (0)

Mališani i VODAVODA Vodica zajedno na Oplencu