KRIZA UDARILA I NA PROIZVOĐAČA SPORTSKE OPREME: Adidas u problemima, morao da prekrši svoja pravila

Jovana Švedić

05. 03. 2025. u 23:55

PROIZVOĐAČ sportske opreme Adidas najavio je ukidanje stotina radnih mesta u sedištu fabrike u Hercogenaurahu, a cilj ove mere je prvenstveno "smanjenje složenosti".

КРИЗА УДАРИЛА И НА ПРОИЗВОЂАЧА СПОРТСКЕ ОПРЕМЕ: Адидас у проблемима, морао да прекрши своја правила

Foto Shutterstock

- Moramo da ukinemo do 500 radnih mesta, ne zbog ljudi, već zato što ta radna mesta stvaraju složenost. Pojednostavljenje je najteža stvar uopšte. Morali smo da prekršimo mnoga vlastita pravila - izjavio je izvršni direktor Bjorn Gulden na konferenciji o finansijskim rezultatima.

Ovim je prvi put službeno potvrdio planove o otpuštanjima, koji su procurili još u januaru.

- Adidas namerava da donosi odluke na decentralizovan način, jer se iz Hercogenauraha ne može odrediti šta će se dobro prodavati u SAD-u ili Kini -  dodao je Gulden.

Uprkos izazovnim ekonomskim uslovima, Adidas očekuje dalji rast u tekućoj godini, iako nešto sporiji nego 2024. godine.

- Naravno, trenutno postoji mnogo makroekonomskih neizvesnosti. No, s proizvodima za koje verujemo da su u trendu i pristupom koji je agilniji i lokalno orijentisan, ne vidim razlog zašto ne bismo bili uspešni - rekao je Gulden.

Predviđa se da će prihodi rasti za visok jednocifreni procenat u prilagođenim valutama u 2025.

Brend Adidas bi trebalo da poraste za najmanje 10 odsto.

Procene prihoda više ne uključuju proizvode iz kolekcije Yeezy, čija je proizvodnja obustavljena, usled neprikladnih komentara kontraveznog repera Kanje Vesta. 

Preostale zalihe iz raskinutog partnerstva rasprodane su prošle godine, a tokom 2024. Adidas je od tih proizvoda ostvario prihod od oko 650 miliona evra, a ukupni prihod porastao je za 12 odsto na 23,7 milijardi evra.

Adidas polaže velike nade u ključna tržišta Severne Amerike i Kine, gde očekuje dvocifreni postotni rast u 2025. godini, dok zaEvropu se predviđa visok jednocifreni rast.

Kompaniju očekuje dalje povećanje profitabilnosti pri čemu bi operativna dobit trebala da poraste na 1.8 milijardi evra, u poređenju sa 1.3 milijarde prethodne godine.

Bez velikih sportski događaja ove godine, Adidas planira da poveća ulaganja u marketing i prodaju.

(Telegraf)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

RUSIJA JE ZGROŽENA: Ne može da veruje šta joj je Češka uradila