AUTOMOBILI NA STRUJU ZA SRBIJU I EVROPU: Kineska kompanija planira da gradi fabriku električnih vozila u Sremskoj Mitrovici

Е. Р.

11. 03. 2025. u 07:20

KINESKA kompanija Jiangling Group Electric Vehicle (JMEV) gradiće fabriku za električna vozila u Sremskoj Mitrovici, a proizvodnja prvih automobila očekuje se sledeće godine.

АУТОМОБИЛИ НА СТРУЈУ ЗА СРБИЈУ И ЕВРОПУ: Кинеска компанија планира да гради фабрику електричних возила у Сремској Митровици

Foto JMEV

Četvorotočkaši na struju prodavaće se u Srbiji i Evropskoj uniji. Pojedini delovi za automobile proizvodiće se u našoj zemlji, dok će neki biti uvoženi iz Kine.

Potvrdu ovih informacija u kompaniji JMEV dobili su pojedini zapadni mediji. Kako prenose, planirano je da početak izgradnje pogona u Sremskoj Mitrovici počne tokom leta.

Prema rečima Brankice Zjalić, koja je nosilac projekta JMEV, plan je da kompanija zaposli isključivo radnike iz Srbije.

- Oko iznosa investicije odlučivaće se naredna dva meseca, u zavisnosti od toga da li ćemo proizvoditi 3.000 ili 5.000 vozila godišnje - rekla je Zjalićeva. 

- Kineska kompanija opredelila se za Srbiju zbog dobrih ekonomskih odnosa i sa Kinom i sa Evropskom unijom.

Ona ističe da će biti potrebno najmanje 300 radnika za proizvodnju 3.000 vozila. Kineski inženjeri bi, kako dodaje, na početku došli da obučavaju radnike.

- Dugoročni cilj JMEV je da vozila izvozi u Evropsku uniju bez carina - kaže Zjalićeva. 

- Kompanija želi da uđe na srpsko tržište, započne proizvodnju u Srbiji i da vremenom pronađe partnere iz Srbije i regiona kako bi se što više delova proizvodilo u Srbiji, umesto da se uvoze iz Kine. Takvo vozilo smatralo bi proizvedenim u Srbiji i moglo bi se bez velikih taksa izvoziti u EU.

Ona ističe da se Grad Sremska Mitrovica obavezao da obezbedi neophodnu infrastrukturu - priključke za struju i druge komunalne usluge, dok o dodatnim subvencijama nije bilo reči.

 

Ima ih tek jedan odsto

UPRKOS svemu, električni automobili nisu nadmašili konvencionalne modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Evropska regulativa, iako postavlja strože ekološke standarde, prolongirala je rokove za potpunu tranziciju na električna vozila.

- Prema poslednjim informacijama iz Evropske komisije, upotreba benzinskih i dizel motora biće dozvoljena još najmanje tri godine duže nego što je prvobitno planirano - rekao je Milutinović.

- Iako su električna vozila sve prisutnija, prodaja u Srbiji je i dalje na niskom nivou, sa udelom od oko jedan odsto na ukupnom tržištu. Glavni izazov i dalje predstavlja nedovoljno razvijena infrastruktura za punjenje, što ograničava upotrebu električnih automobila na dužim putovanjima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

OVO SE ČEKALO: Evo kako je Aleksandar Mitrović posle boravka u bolnici