OVAJ ČOVEK ZARAĐUJE 100.000 EVRA mesečno NA LAK NAČIN! Bukvalno može svako da radi, a ne treba vam ni neko posebno znanje

A.P.

26. 06. 2025. u 14:10

Dok većina ljudi gradske gužve doživljava kao svakodnevni stres, jedan Njujorčanin ih je pretvorio u unosan posao. Njegovo "oružje" nije ni volan ni upravljač – već pametni telefon i oštro oko za zakonske prekršaje.

ОВАЈ ЧОВЕК ЗАРАЂУЈЕ 100.000 EVRA месечно НА ЛАК НАЧИН! Буквално може свако да ради, а не треба вам ни неко посебно знање

Foto Shutterstock

U sklopu ekološke inicijative za borbu protiv zagađenja vazduha, gradske vlasti Njujorka pokrenule su program koji omogućava građanima da prijavljuju kamione i autobuse čiji motori rade u praznom hodu duže nego što je dozvoljeno. Zauzvrat, prijavljivači dobijaju četvrtinu izrečene novčane kazne. I dok se nekima ovaj sistem možda čini nebitnim, jedan čovek poznat pod nadimkom Streeter pokazao je koliko ozbiljno može da se pristupi ovom "poslu" – i koliko novca može da se zaradi.

Streeter svakodnevno provodi sate na biciklu, obilazi ulice Njujorka i traži kamione koji duže od dozvoljenog stoje sa upaljenim motorom. Njegova metoda je jednostavna, ali precizna – snimiti video prekršaja, zabeležiti registarski broj i sve poslati nadležnoj gradskoj službi putem zvanične platforme. Iako kaže da mu je ekologija glavni motiv, ne krije da mu je ova aktivnost prošle godine donela više od 100.000 dolara prihoda, što je više nego što mnogi zarađuju na redovnim poslovima.

Pravila su jasna, zarada konkretna

Prema važećim pravilima grada, motor ne sme da radi u praznom hodu duže od tri minuta, osim ako se vozilo ne koristi za ukrcavanje ili iskrcavanje putnika. Kazne za prekršioce kreću se od 350 do 600 dolara, a prijavljivač dobija 25 odsto od kazne. Pravila se, međutim, odnose isključivo na privatne i komercijalne autobuse i kamione – ne i na vozila u vlasništvu grada.

Ovakav program postoji već godinama, a o njemu su ranije pisali i američki mediji. Neki građani u ovoj inicijativi vide priliku za borbu protiv zagađenja koje im narušava zdravlje, dok drugi žele da doprinesu stvaranju čistijeg grada.

Nije bez rizika

Iako na papiru deluje jednostavno, u praksi "lov" na vozila u praznom hodu nije bez opasnosti. Streeter i drugi aktivisti koji se bave istim poslom više puta su doživeli uvrede, pretnje, pa čak i fizičke napade od strane vozača koji smatraju da su im „za petama“. Neke kamiondžije ovakav sistem nazivaju „lovom na glave“, a ne brigom za životnu sredinu.

Uprkos kritikama, program se i dalje širi i podstiče građane da se uključe u borbu za čistiji vazduh. Dok jedni u tome vide priliku za pozitivnu promenu, drugi u svemu vide simbol preterane kontrole. Ali jedno je sigurno – granica između građanske inicijative i honorarnog inspektora u Njujorku nikad nije bila tanja.

Kurir/Dnevno

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

(ne)COOLTURNI OSVOJILI KULTUROM: Ovacije za Bojana Marovića i Baneta Tomaševića na Dorćolu