DOSTAVLJAJU SAMO DO ZGRADE: Kurirske službe tokom pandemije izbegavaju da donose robu do svakog stana
LAKŠI i komforniji onlajn način kupovine može da se završi sa problemom za potrošača. Dešava se da naručena veš-mašina ili neki drugi proizvod većih dimenzija, za koji kupac očekuje da će mu stići do stana na višem spratu, bude isporučen ispred zgrade.
Foto: Depositphotos
Često potrošačima stiže oštećena roba ili kuriri uopšte i ne pokušaju da isporuče pošiljku, a u sandučetu ostave obaveštenje kao da su to učinili i informaciju gde i u kom roku potrošač može da preuzme robu. Sve su ovo situacije na koje se građani žale udruženjima za zaštitu potrošača.
Šef pravnog tima NOPS-a, Mladen Alfirović kaže da trgovac ima obavezu da proizvod isporuči na adresu koju odredi potrošač, a nema pravo da je ostavlja ispred zgrade ili ispred vrata stana ili kuće. Takođe, dodatno naplaćivanje te usluge mora da bude ugovoreno, a ukoliko kupac nije obavešten o tome, nema obavezu da plati.
- Svaki prodavac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji potrošača na jasan način informiše o karakteristikama proizvoda, eventualnim troškovima isporuke i ceni - precizira Alfirović. - Kupac može i da odbije prijem robe ukoliko nije bio obavešten i ona se vraća pošiljaocu. U takvim situacijama potrošač ne mora ništa da dokazuje, a ako trgovac smatra da je prijem robe odbijen bez osnova, to on mora da dokaže.
Vlasnica kurirske službe "Dekspres", Ljiljana Karaklajić, kaže za "Novosti" da je zbog situacije izazvane pandemijom došlo do nekih promena u načinu isporučivanja robe njihovog preduzeća.
- Tokom vanrednog stanja zbog okolnosti nismo mogli pošiljke da dostavljamo u redovnom vremenu, već u roku od dva do sedam dana i to smo istakli na sajtu - kaže Karaklajićeva. - Da bismo zaštitili zdravlje naših radnika robu i u vanrednom stanju i sada isporučujemo do zgrade. Naš zahtev je da dostava bude na otvorenom prostoru. Samo starijoj populaciji donosimo na vrata.
OSAM DANA
GRAĐANI se često žale da se roba isporučuje oštećena. Alfirović objašnjava da malo potrošača zna da ima rok od osam dana da prijavi nedostatke, jer trgovci uglavnom prihvataju samo žalbe koje su stigle u roku od jednog dana.
- Prema Zakonu o obligacionim odnosima, kupac ima rok od osam dana da se obrati prodavcu u slučaju da isporučeni proizvod ima vidljivih oštećenja - navodi naš sagovornik. - Međutim, u praksi trgovci uglavnom uvažavaju samo prijave koje stignu u roku od 24 sata, a teže ukoliko je period duži.
Preporučujemo
MELONI I MAKRON: Potrebno je odlaganje glasanja članica EU o sporazumu sa Merkosurom
15. 12. 2025. u 21:43
"NOVOSTI" SAZNAJU: Do 17.20 časova predato 193.015 zahteva za legalizaciju
15. 12. 2025. u 17:23
SUKOB NAM JE PRED VRATIMA Rute upozorava: Mi smo sledeća meta Rusije
RUSIJA bi mogla da bude spremna da upotrebi vojnu silu protiv NATO-a u narednih pet godina, smatra generalni sekretar NATO-a Mark Rute.
11. 12. 2025. u 15:46 >> 16:40
OSUĐENI ZA UBISTVO STARCA U ZATVORU PADINSKA SKELA: Zrna saosećanja nemaju, izrečene višegodišnje kazne
SREĆKO Stefanović (22), Saša Stanković (22) i Dalibor Petrović (24) oglašeni su danas krivim u Višem sudu u Beogradu za teško ubistvo Stanimira Brajkovića (74) na bezobziran i nasilnički način u zatvoru Padinska Skela početkom februara 2024. godine. Ovom prvostepenom presudom Stefanović je osuđen na 19 godina zatvora, a Stanković i Petrović na po 18 godina.
11. 12. 2025. u 16:22
OVO JE STRAŠNO! Uznemirena Bilja otkrila gde je Aca bio u vreme MASAKRA - pevač mesecima u Australiji
PEVAČICA Biljana Jevtić oglasila se povodom terorističkog napada koji se dogodio u Sidneju. Njen suprug, pevač Aleksandar Aca Ilić, poslednja tri meseca proveo je upravo u tom gradu.
14. 12. 2025. u 19:24
Komentari (7)