DOSTAVLJAJU SAMO DO ZGRADE: Kurirske službe tokom pandemije izbegavaju da donose robu do svakog stana
LAKŠI i komforniji onlajn način kupovine može da se završi sa problemom za potrošača. Dešava se da naručena veš-mašina ili neki drugi proizvod većih dimenzija, za koji kupac očekuje da će mu stići do stana na višem spratu, bude isporučen ispred zgrade.

Foto: Depositphotos
Često potrošačima stiže oštećena roba ili kuriri uopšte i ne pokušaju da isporuče pošiljku, a u sandučetu ostave obaveštenje kao da su to učinili i informaciju gde i u kom roku potrošač može da preuzme robu. Sve su ovo situacije na koje se građani žale udruženjima za zaštitu potrošača.
Šef pravnog tima NOPS-a, Mladen Alfirović kaže da trgovac ima obavezu da proizvod isporuči na adresu koju odredi potrošač, a nema pravo da je ostavlja ispred zgrade ili ispred vrata stana ili kuće. Takođe, dodatno naplaćivanje te usluge mora da bude ugovoreno, a ukoliko kupac nije obavešten o tome, nema obavezu da plati.
- Svaki prodavac je dužan da pre zaključenja ugovora o prodaji potrošača na jasan način informiše o karakteristikama proizvoda, eventualnim troškovima isporuke i ceni - precizira Alfirović. - Kupac može i da odbije prijem robe ukoliko nije bio obavešten i ona se vraća pošiljaocu. U takvim situacijama potrošač ne mora ništa da dokazuje, a ako trgovac smatra da je prijem robe odbijen bez osnova, to on mora da dokaže.
Vlasnica kurirske službe "Dekspres", Ljiljana Karaklajić, kaže za "Novosti" da je zbog situacije izazvane pandemijom došlo do nekih promena u načinu isporučivanja robe njihovog preduzeća.
- Tokom vanrednog stanja zbog okolnosti nismo mogli pošiljke da dostavljamo u redovnom vremenu, već u roku od dva do sedam dana i to smo istakli na sajtu - kaže Karaklajićeva. - Da bismo zaštitili zdravlje naših radnika robu i u vanrednom stanju i sada isporučujemo do zgrade. Naš zahtev je da dostava bude na otvorenom prostoru. Samo starijoj populaciji donosimo na vrata.
OSAM DANA
GRAĐANI se često žale da se roba isporučuje oštećena. Alfirović objašnjava da malo potrošača zna da ima rok od osam dana da prijavi nedostatke, jer trgovci uglavnom prihvataju samo žalbe koje su stigle u roku od jednog dana.
- Prema Zakonu o obligacionim odnosima, kupac ima rok od osam dana da se obrati prodavcu u slučaju da isporučeni proizvod ima vidljivih oštećenja - navodi naš sagovornik. - Međutim, u praksi trgovci uglavnom uvažavaju samo prijave koje stignu u roku od 24 sata, a teže ukoliko je period duži.

VEŠTAK OTKRIO JEZIVE DETALjE O DEČAKU UBICI: Evo zašto je Kosta pucao na čuvara škole, nije ga potreslo saznanje koga je sve ubio
ZAKLjUČILI smo da je Kosta bio sposoban da upravlja svojim postupcima u vreme izvršenja zločina i da ta sposobnost nije bila bitno smanjena. Postoji jedna kratkotrajna ometenost, za period u učionici za koji on kaže da nema sećanja, ali on je sve radio po planu. To ukazuje da je on upravljao svojim postupcima.
05. 06. 2025. u 17:05

"OL STAR" SE MENjA IZ KORENA, Nikola Jokić će dobiti priliku da zablista kao nikada! (VIDEO)
NBA liga je donela odluku da iz korena promeni format "ol-star" meča, potvrdio je komesar lige Adam Silver.
04. 06. 2025. u 21:50

VRTOGLAVA SUMA: Koliku nacionalnu penziju prima Ljiljana Blagojević
JEDNA od naših najistaknutijih dramskih umetnica Ljiljana Blagojević otišla je u penziju, a nalazi se među dvadesetčetvoro umetnika, koji će primaju nacionalnu penziju za doprinos kulturi.
07. 06. 2025. u 11:30
Komentari (7)