DO KRAJA 2020. 7,7 KILOMETARA OBILAZNICE: Kompanija "Pauer Čajna" završava izgradnju prvog dela saobraćajnice oko glavnog grada

Z. Radović

12. 09. 2020. u 07:40

PRVI deo obilaznice oko Beograda, od 7,7 kilometara, između Ostružnice i Orlovače biće gotov do kraja godine.

ДО КРАЈА 2020. 7,7 КИЛОМЕТАРА ОБИЛАЗНИЦЕ: Компанија Пауер Чајна завршава изградњу првог дела саобраћајнице око главног града

Novosti

Time će biti kompletirano svih šest traka ove saobraćajnice do Ibarske magistrale. Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je juče, posle razgovora sa investitorom, izvođačima i podizvođačima radova rekla da očekuje da cela deonica B obilaznice, sve do Bubanj potoka, bude gotova 2022. godine. Ministarka je istakla i da su u toku pregovori sa kineskim izvođačom, kompanijom "Pauer Čajna", o nastavku izgradnje obilaznice ka Pančevu.

Novosti

- Izgradnja poslednje, deonice C mogla bi da počne tokom 2022. godine - najavila je ministarka. - Svaki kilometar koji završimo i uključimo u saobraćaj važan je za smanjenje gužvi u Beogradu, jer je to jedan od retkih evropskih gradova koji još nemaju obilaznicu, a od 16.000 do 17.000 automobila dnevno prolazi ovuda.

JEDNA DEONICA ZA TRI DECENIJE

OD tri deonice, za 30 godina kompletno je završena samo jedna, od Batajnice do Dobanovaca, dok je na drugoj okončana samo izgradnja sektora od Dobanovaca do Ostružnice. Posle mosta na Savi ranije su asfaltirane samo po tri desne trake, sve do tunela Straževica, dok se trenutno radovi odvijaju u levoj traci. Posle tunela Straževica neimari imaju posao da asfaltiraju svih šest traka, jer do Bubanj potoka trenutno vodi samo kružni put, koji je preopterećen, naročito teretnjacima.

Vršilac dužnosti direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak rekao je da je ova saobraćajnica na prvom mestu na listi prioriteta objekata koji moraju da se završe i da on na to upozorava već deset godina.

- Nije lako realizovati projekat izgradnje obilaznice oko Beograda, ali uprkos problemima oko eksproprijacije, završićemo ga u roku - rekao je Drobnjak. - Organizovaćemo sastanke svakih mesec dana sa ministarkom, a sa izvođačima i češće.

Izgradnja dela obilaznice od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj potoka koštaće 207 miliona evra. Finasira se 85 odsto od zajma kineske Eksport-import banke i 15 odsto iz budžeta Republike Srbije. Ukupna dužina obilaznice od Batajnice do Bubanj potoka je 47 kilometara, a deo čija izgradnja je u toku je dug 20,4 kilometra. Da bi bio završen čitav projekat, koji podrazumeva trasu sa šest traka do Pančeva, potrebno je izgraditi još 31 kilometar auto-puta od Bubanj potoka, što uključuje i most preko Dunava kod Vinče.

Novosti

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste

OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste

KADA se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.

21. 09. 2024. u 19:21

Komentari (0)

Ovo je najpopularnija destinacija u toku septembra i oktobra Last Minute akcija! Platite 6 noćenja, a boravite 9 ili 10!