POGLED ISKOSA: Tamarin svet kao cvet
TREBA poštovati svakog ko se na figurativan način bavi slikom.

Tamara Simić - Dražić "Djeva",Foto Privatna arhiva
Ta drevna umetnost, nesvodiva na veštinu i zanat, posle više od 30.000 godina opada, roboti sada prave sjajne slike a moć novih medija prevazilazi sve viđeno u slikarstvu.
Vrhunski slikari će postati neka vrsta dinosaurusa a njihovo stvaralaštvo cenjeno više poput starog vina i oldtajmera nego kao umetnost. Treba primetiti da i nekada napredni vidovi, kao apstraktna umetnost, silom bezbrojnih sledbenika u ovo vreme poprimaju formu kiča i amaterizma.
Iz tih razloga beogradska slikarka Tamara Simić Dražić (Travnik, 1985) okrenula se ka figurativnoj slici, njenoj obnovi na najboljim, renesansnim osnovama (izložba u Kući Đure Jakšića traje joj do 19. marta). I sama renesansa rezultat je reakcije na gotsko, preporod je nadahnut vrhuncem evropske umetnosti, grčke u V veku p. n. e. Za razliku od aktuelnih mazalica i packanja po platnu, ona se trudi da jasno sagleda svoj sadržaj i čisto ga naslika, iskrena je u svojim nastojanjima da osvoji figurativnu slike drevne estetike lepog, dobrog i istinitog. Njena likovna istraživanja, ti nesumnjivo slikarski vidovi opsesivnosti, utemeljena su i usmerena ne samo na Botičelija, visoku renesansu ili prerafaelite, već uvek tamo gde se formira zrelo figurativno umeće. Ako skoro nikada ne predstavlja Prvolik, ne bavi se ikonom, ona jeste borac za ljudski lik na slici, za povratak lepote u umetnost.
U tom smislu njeno slikarstvo je savremeni vid razotuđenja, povratka na dobre osnove, što u umetnosti nikada ne može biti loše niti nazadno. Tamarino slikarstvo može se suštinski tumačiti kao "cvetno", ali ne po motivu, ona se ne bavi mrtvom prirodom mada slika cveće više kao detalj, već po unutrašnjoj umetničkoj volji, u teoriji umetnosti odavno definisanoj kao Kunstwollen. Njeno likovno delanje je, dakle, cvetno ne formalno tj. motivski, ne po onome što je na prvi pogled prikazano, već po tome čemu se stremi. Ta slikarska aktivnost je optimistička po koloritu i formalnim odlikama, po radosti i vedrini stvaranja. Ako se dobro sećam, Vilijam Blejk je primetio da je za nastanak jednog cveta potreban rad vekova, ali isto tako i za pravo slikarstvo koje traje od pećina Altamire i Laskoa do današnjih muzeja. Sećam se i definicije crtača i profesora Dragana Lubarde, "Cvet = svet", mada je on mislio na sakralnost cveća a ne na svetovnost.
Od toga ima ponečeg i na slikama Tamare Simić Dražić, sada je kao i uvek svaka dobro urađena figurativna slika pomalo i sakralna. Ona kao posvećeni likovnjak poseže za prošlošću kao što slika i savremene likove, izražava slikom kulturu sećanja (koja se može na razne načine predstaviti), tradiciju kao izvrsni momenat u sadašnjosti, onaj koji krepi i leči. To je htenje mnogih revolucionara, od Davida do Pikasa.

PRVA DUGOROČNA PROGNOZA STRUČNjAKA: Evo kada će pasti sneg u Srbiji i kakva zima čeka Evropu
PREMA prvim prognozama evropskih stručnjaka sa sajta Severe Weather Europe, zimu 2025/2026 obeležiće uticaj slabe faze La Ninje i verovatno slabiji polarni vrtlog. Ovo znači dinamičnije kretanje atmosferskog pritiska, što može omogućiti hladnije dane u Evropi, ali i u SAD i Kanadi.
13. 08. 2025. u 09:59

TRAMP U OGROMNOM PROBLEMU: Veliki peh pred sastanak sa Putinom na Aljasci
PREDSTOJEĆI sastanak između predsednika SAD Donalda Trampa i ruskog predsednika Vladimira Putina u petak na Aljasci dolazi u vreme kada u američkoj administraciji gotovo da nema iskusnih stručnjaka za Rusiju, piše Fajnenšel tajms.
13. 08. 2025. u 11:24

SRBIN ČUVAO KLINTONA: Bivši predsednik ostao zatečen - posle svađe saznao Ajkulino poreklo: "Osećao sam da mi ne može ništa" (FOTO)
ČOVEK koji je čuvao Madonu, princa Harija, Bijonse i Naomi Kembel potiče iz stare beogradske porodice.
14. 08. 2025. u 07:43
Komentari (0)