NAKON gotovo nezapamćenog uspeha u Srbiji i BiH, gde je film dosad pogledalo više od 700.000 ljudi, "Toma" je i u Hrvatskoj uspeo da srušiti rekord star čak deset godina.
Prošlost izgleda lepse na filmu od sadasnjosti koja ce jednom da bude lepa prošlost. Obicaji, nacin zivota, zajednicka muzika, pesme, lepe zene, romanticni muškarci, ljubav i moda iz proslog vremena lajkuju se više i u komsiluku. Čudo jedno koliko se više vole mrtvi od živih ljudi.
ZBIRKA priča Nebojše Jevrića "Mrtvi dim" (SKZ, Beograd 2024), jedna od najboljih, objavljenih prošle godine, mogla bi se motivski svrstati u već postojeći niz kojem, između ostalih, pripadaju i "Priče iz trapa" Miroslava Josića Višnjića, "Roman o Cibulki" Mihajla Pantića, kao i roman Vladana Matijevića "Pakrac". U središtu navedenih dela su marginalci.
KAŽU mi neki prijatelji da je moje slikarstvo prilično subverzivno, a ja ih pitam: "Kako bi drugačije trebalo da izgleda slikarstvo danas?" Ono mora da bude kritički nastrojeno, sa žaokom, da nas dirne, da govori o vremenu i svetu, lošim pojavama u društvu. Upravo je to moja ideja.
KAO deo međunarodnog projekta FASIH (Future Art Science Industrial Heritage) u Galeriji 51, Muzeja nauke i tehnike (Dobračina 51), sutra u 19 časova biće otvorena izložba "Snaga i svetlost industrijskog nasleđa".
NA Trgu Nadežda Petrović u Čačku, sutra u 11 časova, biće otvorena instalacija if walls could tell ("Kada bi zidovi govorili") nemačkog konceptualnog umetnika Miše Kubala.
NA mestu novog umetničkog direktora i selektora Bitefa "viđen" je Miloš Lolić, reditelj sa svestranom i uspešnom međunarodnom karijerom, a ovo imenovanje treba da potvrdi osnivač, Skupština grada, što će od sada (za razliku od prethodne prakse) biti samo stvar formalnosti.
Fadi
25.10.2021. 17:58
Prošlost izgleda lepse na filmu od sadasnjosti koja ce jednom da bude lepa prošlost. Obicaji, nacin zivota, zajednicka muzika, pesme, lepe zene, romanticni muškarci, ljubav i moda iz proslog vremena lajkuju se više i u komsiluku. Čudo jedno koliko se više vole mrtvi od živih ljudi.