PASJI ŽIVOT I PEPA PRASE: Izložbe Luke Tripkovića i Nikole Velickog u Beogradu i Kragujevcu
DVOJICA umetnika mlađe srednje generacije, koji su zaposleni na beogradskom Fakultetu likovnih umetnosti - Luka Tripković (1989) i Nikola Velicki (1983), predstavljaju svoja nova dela na samostalnim izložbama.
Tripković, ciklus "Pasji život" izlaže u Galeriji Centra za grafiku FLU, u Beogradu, a Velicki, u kragujevačkom prostoru galerije "Rima", postavku - "Kako mi je bilo na Nepalu i zašto nisam otišao".
Seriji Tripkovićevih radova na kojima su predstavljeni "čovekovi najbolji prijatelji", podsticaj su dale slike sa istim motivima Dejvida Hoknija.
- Portreti pasa su samo proširena metafora naše usamljenosti, izolacije i potrebe da kanališemo brižnost, nežnosti i sentiment - pišu u tekstu kataloga Nataša Janković i Tia Antić. - Istinski predmet Hoknijevih slika jesu apostrofirane emocije i uzajamna ljubav psa i njegovog vlasnika. Jednakog sentimenta, Luka Tripković se opredeljuje za izložbu u formi omaža istovetnog naziva. Reč je o analizi egzistencije, izvedene umetničkom veštinom koja je omogućila da složenosti jednog života deluju jednostavno. Portreti pasa su samo proširena metafora naše usamljenosti, izolacije i portebe da kanališemo brižnost, nežnosti i sentiment.
I novi radovi Nikole Velickog za glavnog likovnog junaka imaju Pepu, interpretiranu iz animirane dečje serije "Pepa Prase". Na prethodnim izložbama, posvetio joj je crteže i grafike, a sada se po prvi put nalazi i na slikama na platnu.
- Uvezanost grafike, crteža i slike osnovna je karakteristika Velickovog stvaralačkog procesa - navodi Sofija Ž. Milenković, kustos galerije "Rima" i autor izložbe. Temeljno poznajući tradicionalne tehnike grafike, Velicki je svestan da svaki rez i ispupčenje predodređuju delo i da raskoš otiska zavisi od veštine rezbarenja. Poput traga linoreza, umetnik teži da svaku spontanu mrlju, gužvanje, neravninu i rascep sačuva kao pojedinačni rez u linoleumu, i smatra ih neizostavnim likovnim elementima konačnog crteža. Stvaralački proces Nikole Velickog odvija se kroz igru, kao važan element umetnosti i života, kojoj je radost osnovni pokretački motiv, a humor njen neizostavni činilac.
Umetnik interpretira život crtanog junaka u ključu sopstvene svakodnevice, dajući mu lični pečat duhovitim nazivima, bliskim savremenom posmatraču, čime briše razliku između animirane Pepine "stvarnosti" i realnog života.
Izložba Nikole Velickog traje do 5. decembra, a Luke Tripkovića do 26. novembra.
UKRAJINA DOBIJA ZABRANU 20 GODINA! Trampov predlog: "Ako im se ne sviđa, imamo i drugu varijantu"
IAKO će u Ovalni kabinet Bele kuće ući tek za dva i po meseca, već su počele analize može li Donald Tramp ispuniti predizborna obećanja i doneti mir Ukrajini i Bliskom istoku. Prema pisanju "Vol strit džornala", koji se poziva na izvore bliske Trampu, savetnici novoizabranog predsednika nude zamrzavanje rata duž prve linije, konsolidaciju okupiranih teritorija za Rusiju, demilitarizovanu zonu i zaustavljanje integracije Kijeva u NATO na 20 godina.
08. 11. 2024. u 09:02
PUTIN ZAPUŠIO USTA ZAPADU: Njegove reči o Olimpijskim igrama paraju uši
VLADIMIR putin govorio je Olimpijskim igrama koje su pre nekoliko meseci održane u Parizu
08. 11. 2024. u 18:34
UDARIO NA POLICIJU: Kako je umro Romeo Savić, Kneletov drug - u noći kad je Aleksandar ubijen sumnja se da mu je ostavio poruku u hotelu
"OTIMAO sam 'robu' i automobile pokvarenim policajcima. Voleo sam da to radim inspektorima koji su i sami kriminalci, a nisu imali smelosti da stanu naspram mene. Možda sam i preterivao, ali se kunem da niko pošten od mene nije stradao. Uvek sam uzimao od cinkaroša, pijanaca i 'indijanaca', ponižavao ih i maltretirao! Često sam to činio zbog drugih. Posle me je to mnogo koštalo."
08. 11. 2024. u 19:44
Komentari (0)