ZAMRZNUTI KADROVI SVAKODNEVICE: Na svojoj 50. samostalnoj izložbi Nina Todorović u Likovnoj galeriji KCB izlaže dnevničke beleške

Miljana Kralj

11. 03. 2025. u 16:56

PROSTOR je u srži umetničkog opusa Nine Todorović, tvrdi Jelena Matić, kustoskinja izložbe ove umetnice, koja će danas biti otvorena u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda.

ЗАМРЗНУТИ КАДРОВИ СВАКОДНЕВИЦЕ: На својој 50. самосталној изложби Нина Тодоровић у Ликовној галерији КЦБ излаже дневничке белешке

Foto promo KCB

Postavku čini serija "Dnevnik diskontinuiteta", a predstavlja višegodišnje dnevne beleške Todorovićeve. Tačnije, to su klasični, digitalni kolaži malog i velikog formata, kao i video-kolaži, video-radovi, glitch art/gif animacije i knjige umetnika.

- "Prostor" može da označava predeo, i "predeo" može da znači prostor - objašnjava u tekstu koji prati izložbu kustoskinja. - Obe reči mogu da se odnose na mesto, grad, prirodu, ulicu, arhitekturu, društvo i kulturu, privatno i javno, prošlost i sadašnjost. Takođe uključuju: sećanje, dnevnik, misli, putovanje, lutalaštvo, medij, galeriju, muzej ili ekran televizora i kompjutera. Većina ovih reči je takođe polisemična i ne može se lako definisati. Neke od njih karakteriše kontinuitet i diskontinuitet.

Foto promo KCB

 

Ovi radovi nastali u poslednjih nekoliko godina predstavljaju kako reakciju autorke na aktuelne događaje, tako i njene intimne doživljaje tih spoljnih senzacija.

- Zamišljeni su kao dnevna disciplina u cilju stvaranja kontinuiteta analize različitih društvenih fenomena prožetih ličnom percepcijom - piše u najavi ove izložbe. - Upadljiva fragmentarnost se odnosi na isečke dana, zamrznute kadrove koji su u određenom vremenskom periodu ostavili najjači utisak, a koji su kombinovani sa specifičnim psihogeografskim osvrtom na date trenutke. Diskontinuitet, suspendovano ili poništeno vreme bi trebalo da označe poziciju pojedinca u aktuelnoj dimenziji vreme-prostor i vrlo složenom socijalnom i političkom momentu. Osećaj nemoći i beznađa se prepliće sa planovima koji nisu realizovani, samim tim individualni napori bivaju poništeni ili, u najboljem slučaju, stavljeni na čekanje.

Foto promo KCB

 

Na izloženim kolažima, kao motiv preovlađuju arhitektura, dekonstrukcija realnih prostora, delovi bezličnih i sterilnih enterijera i strukture gradskih mapa... Oni predstavljaju težnju da se urbani prostor pretvori u neku novu, hibridnu verziju idealnog grada, iako daleku i po motivima sasvim suprotnu od originalne renesansne ideje:

- Izložba je vid lične borbe i čin otpora, kojim umetnica i kustoskinja projekta zajedno iskazuju svest o neophodnosti kritičkog promišljanja i aktivnog učešća u aktuelnim društvenim promenama - poručuju iz Likovne galerije KCB.

Krug - simbol sklada

Foto promo KCB

UMETNICA: Nina Todorović

NA jednom od kolaža nalazi se "Idealni grad" slika italijanskog slikara Fra Karnevalea, koja prikazuje jedno od potencijalnih rešenja za izgled grada sa trgom u čijem je središtu fontana - piše Jelena Matić. - Pored stubova i slavoluka tu su zgrade različitih geometrijskih formi. Prema starim shvatanjima "Idealni grad" je u arhitektonskom smislu označavao grad uglavnom sa osnovom u obliku kruga ili kvadrata, kao i pravougaonika i zvezde. Grad sa uređenim, pravilnim ulicama i planiranom, dobro projektovanom arhitekturom. U njemu je geometrija predstavljala centar svega, a pre svega krug - simbol sklada i savršenstva. U nekom širem smislu "Idealni grad" znači po svemu uređeno društvo. Ovakvu viziju, manje ili više, imalo je svako društvo, i sva su, za razliku od današnjeg, pokušavala da koliko-toliko ostvare tu viziju.

Postavka "Dnevnik diskontinuiteta" je 50. samostalna izložba vizuelne umetnice, rođen u Beogradu 1973. Inače, Nina Todorović je diplomirala i magistrirala slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića, na Fakultetu likovnih umetnosti, a potom i doktorirala pod mentorstvom profesora Milete Prodanovića. Aktivno izlaže, od sredine devedesetih, u zemlji i inostranstvu. Dobitnica je nekoliko domaćih i međunarodnih nagrada, a radovi joj se nalaze u stranim i našim muzejima, i javnim i privatnim kolekcijama. Izložba će biti otvorena do 12. aprila.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

OVO SE ČEKALO: Evo kako je Aleksandar Mitrović posle boravka u bolnici