POZORIŠNA KRITIKA: Legenda o "TO"; "Jugojugoslavija", režija Bon Park (Nemačka). BDP
OSIM ovog naslova, koji nosi jedna od "lekcija", iz kojih se sastoji pozorišni tekst "Jugojugoslavija" nemačkog reditelja Bona Parka, ostali su takođe metaforični - "Himna Jugojugoslaviji", "Škola", "Zoran od pliša", "Saga olimpijske klizačice Tijane Sju Jing Marjanović Ture", "Smrt TO"...
U saradanji sa akterima predstave, Jadrankom Selec, Jelenom Čvorović Paunović, Isidorom Simijonović i Nikolom Malbašom, reditelj je sklopio futuristički igrokaz, zasnovan na sećanju na Jugoslaviju. Namera Bon Parka da predstavi i evocira "sećanje na budućnost" ideala mogućnog ponovnog suživota, potpomognuta je dečjim horom, koji predstavlja narod i orkestrom na sceni, koji učestvuje u radnji. Svi nose oko vrata crvene pionirske marame, a radnja se odvija u mauzoleju, gde je postavljen "branč" za parti (saradnik za total dizajn Julija Nusbaumer).
Pitanje je, da li bi predstava o tome kako stranac prikazuje "optimizam sećanja" ovdašnjeg običnog čoveka na divotu nekadašnje domovine, bila čitljiva i publici koja nije odavde. Apsurd, kojim se Park obilato služi da problematizuje isključivo lepe uspomene na prošlost, ne postiže cilj, kome ovaj postupak treba da vodi - da uspostavi istinu, kojoj se, napokon, može verovati. Svojim songovima, narodom, koji predstavljaju deca, mizanscenom i fizičom radnjom glumaca u "edukativnom" igrokazu, reditelj ne uspostavlja nikakvo novo značenje, pa čak ni grotesku, ili persiflažu starih uspomena. Spoljnim sredstvima, on pokušava da učita pojedinačno, emotivno u korpusu ljudi, koji su živeli u Jugoslaviji, u svoj koncept, preširok, da bi bio suštinski vezan za ovu nama bolnu temu. Dramaturg predstave Luka Kurjački mogao je više da doprinese tome... Bon Park režira muzičko-scensku priredbu, u kojoj su i glumci, i članovi dečjeg hora (pod upravom Božidara Obradinovića), a naročito muzičari na sceni efektni i zanimljivi segmenti storitelinga o bivšim domovinama, bivšim odnosima i bivšim emocijama, projektovanim u (neveselu) budućnost. Isidora Simijonović, citirajući hiphoperku Majli Sajrus, završava predstavu frenetičnim izvođenjem songa, u kome je i naslov poslednje "lekcije" predstave "Jugojugoslavija": "Ne možemo da stanemo/ nećemo da stanemo/ ovo je naš parti/ mi stvaramo stvari/ ne stvaraju one nas!"
Afterparti, tačnije rečeno!
KAKO SU EKSPLODIRALI PEJDžERI KOD GOTOVO 3.000 LjUDI? Postoje dve teorije, a jedna je posebno zastrašujuća
OKO 2.800 ljudi, među kojima i veliki broj pripadnika libanskog oružanog pokreta Hezbolah, koji podržava Iran, kao i lekari, povređeni su u utorak nakon što su im eksplodirali pejdžeri kojima su komunicirali.
17. 09. 2024. u 21:06
OŠTRO UPOZORENjE MOSKVE BAJDENU, ŠOLCU I MAKRONU: Moćnije oružje od vašeg je spremno
PREDSEDNIK SAD Džozef Bajden, nemački kancelar Olaf Šolc i predsednik Francuske Emanuel Makron mogu isprovocirati sukob koji može dovesti do nepovratnih posledica, rekao je danas predsednik Dume Rusije Vjačeslav Volodin na plenarnoj sednici.
17. 09. 2024. u 17:35
OSMANLIJE SU UČILE SRPSKI: Koje naše reči Turci i danas koriste
KADA se povede razgovor o srpskom jeziku često se govori o turcizmima, odnosno rečima koje su iz turskog ušle u naš jezik i tu se "odomaćile" tokom viševekovne otomanske prisutnosti u Srbiji. Međutim, malo se zna da su i naša kultura i jezik imali značajan uticaj na turski. Jedan od pokazatelja istorijskog značaja srpskog jezika jeste, između ostalih, i njegov status u Osmanskom carstvu.
21. 09. 2024. u 19:21
Komentari (0)