POZORIŠNA KRITIKA: Smrt gospodina Goluže uživo
DRAMATURŠKI zahvat Ane Đorđević u prefinjeno pripovedačko tkivo Branimira Šćepanovića, da televizija "sa nacionalnom frekvencijom" prenosi uživo smrt Gospodina Goluže, nije doprineo, najblaže rečeno, da se piščeva i Golužina stvarnost (putnikov "film u glavi", da je to mesto gde želi da skonča i piščeva namera da to bude duboka, gluva provincija) triplira.

Novosti
Ekran, na kome vidimo rijaliti Golužinog lelujanja između dva sveta, živih i mrtvih, upotrebljen je i za reklamu izvesnog "Drnde"(!), pogrebnog preduzeća, koji je uveden u radnju predstave, a i stvarni je "prijatelj" novosadskog Pozorišta mladih, koje je, uz "Beoart" produkciju i Centar za razvoj vizuelne kulture, producent predstave. Katarina Marković je, kao TV voditeljka, vrlo uverljiva i ima sve osobine te moderne profesije - komunikativnost, neurotičnost, sposobnost da trguje marketinškim sekundama...
Njeno stalno prisustvo na sceni je dobar znak "vidljivosti" provincijskog društvenog kupleraja, koji Golužu "inkorporira" u svoje redove brzo i ne bez posledica po njega. Saša Torlaković Golužu igra na neobičnoj distanci od njega samog, on je Goluža koji se neprestavo čudi sredini u koju je zapao, ali i sebi što se tu obreo. Bezizlaz, zbog koga Goluža hoće da umre, nekako izmiče iz složene i zanimljive predstave Patrika Lazića.
Provincijski uzorak "društva spektakla", kako se to danas rado naziva, klupko nikogovića i psihopata je slikovito prikazano u tačnoj scenografiji Vesne Popović, kafanskim stolovima, gde "klupoderi" najčešće bitišu. Stvarnost, banalnija od banalnosti "velikog brata", TV kamere, koja sve pretvara u manipulaciju (ovoga puta ljudskim životom), dobija još jednu dimenziju, kada Goluža, očekivano, zbog ljubavi sa lepom udovicom (Slavica Vučetić) odbija da umre. Tada se bude zveri u učesnicima ovog "dans makabra" i oni spasavaju svoju medijsku i sociopatsku čast time što preuzimaju Golužinu smrt u svoje ruke.
Pomalo skokovita i povremeno usporena u ritmu, koji je ključan u predstavi sa presudnom govornom dramskom fakturom, predstava "Smrt gospodina Goluže", po originalnom dramskom tekstu Ane Đorđević, po motivima sjajne Šćepanovićeve proze, u kojoj ansambl Pozorišta mladih igra uzbudljivo (najkoloritniji je Saša Latinović, kao Vasilije), opravdava nameru reditelja da prikaže socijalni i mentalni status gledalaca televizijskog rijalitija, koji su i učesnici u toj manipulaciji, bez svesti da su robovi, dok se osećaju kao gospodari. Goluža je u ovoj predstavi koleteralna šteta.

TRAMP OTKRIO KOLIKO LjUDI NEDELjNO GINE U UKRAJINI: "Putin ubija mnogo ukrajinskih vojnika"
PREDSEDNIK Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp izjavio je danas da je nezadovoljan ponašanjem ruskog predsednika Vladimira Putina i naveo da razmatra nove sankcije protiv Rusije.
08. 07. 2025. u 20:36

SKANDAL! PLENKOVIĆ O USTAŠKOM KONCERTU TOMPSONA: "Ponosni smo, jedino on može da okupi pola miliona"
PREMIJER Hrvatske Andrej Plenković održao je konferenciju za medije nakon sednice Predsedništva Hrvatske demokratske zajednice (HDZ). Glavna tema bila je koncert Marka Perkovića Tompsona na Hipodromu i ustaška ikonografija koja se tamo mogla videti, ali i čuti.
07. 07. 2025. u 18:33

"PRONACISTIČKA PROŠLOST, USTAŠKI SIMBOLI" Francuzi o Hrvatskoj posle Tompsona: "Ustaše ubile stotine hiljada Srba, Roma, Hrvata"
FRANCUSKE novine "Le Monde" oštro su kritikovale Hrvatsku posle koncerta Marka Perkovića Tompsona, upozorivši da Hrvatska pokazuje sve veću toleranciju prema pronacističkoj prošlosti iz vremena NDH.
08. 07. 2025. u 17:43
Komentari (1)