BATINI PARISKI POČECI: Posle više od 15 godina radovi akademika Milorada Mihailovića pred Beograđanima
ZA akademika Milorada Batu Mihailovića (1923-2011) Beograd je bio veseliji od Pariza, čak je u jednom razgovoru, za "Novosti", naveo zapažanje svoje žene, slikarke Ljubinke Jovanović (1922-2015), kako u našem gradu, i kad si najnesrećniji, uleti ti neki vrabac, počne da cvrkuće kao da govori: "Ne brini biće bolje..."

Foto "Rima"
Posle više od 15 godina, od poslednje Mihailovićeve izložbe u Galeriji SANU, njegova dela će, od sutra, opet biti među Beograđanima, zahvaljujući Galeriji "Rima". U Pariskoj ulici, kraj Kalemegdana, predstaviće radove iz perioda kada je ovaj član čuvene, odmetnute Zadarske grupe, sa suprugom krenuo baš u osvajanje francuske prestonice, tadašnjeg svetskog centra umetničkih dešavanja.
Reč je, kako ističe istoričarka umetnosti i kustoskinja "Rime" Marija Stanković, o skupu "do sada neviđenih likovnih elaboracija na papiru u kombinovanoj tehnici srednjih i malih formata koji su po svom rukopisu i stilskim karakteristikama umnogome slični koncepciji slike koja se razvija početkom šezdesetih godina". U okviru postavke, premijeru će imati i jedno značajno Mihailovićevo apstraktno platno velikog formata, koje upravo svedoči o toj povezanosti radova na papiru i slika.

Foto "Rima"
Hronološki, postavka čiji je manji deo krajem prošle godine bio izložen u kragujevačkom prostoru "Rime", obuhvata okvir od 1953. godine, kada se prvi put predstavlja u Parizu, do početka šezdesetih godina kada nastaju njegova čuvena likovna ostvarenja velikog formata. Tako sada u Beogradu, 25 dela svedoče o vremenu kada je Bata Mihailović izlagao na važnim pariskim salonima, samostalnim i grupnim izložbama u Evropi i Jugoslaviji, o njegovom slikarstvu pisali renomirani jugoslovenski i francuski istoričari umetnosti i likovni kritičari.
PEČAT GRADA SVETLOSTI
GRAD svetlosti ostavio je važan pečat koji se primećuje na slikama i radovima na papiru iz ovog perioda stvaralaštva našeg autora, ističu u "Rimi". Radove potpisuje francuskom transkripcijom prezimena - Mihailovitch, a uz godinu nastanka, umetnik povremeno dodaje Paris, kao odrednicu za pripadnost konkretnom umetničkom podneblju.
Sarađivao je tada sa poznatim pariskim galerijama, među kojima posebno važno mesto zauzima galerija Rive Gauche, u kojoj je pored samostalnih izlaganja, učestvovao na izložbi akvarela i gvaša sa brojnim značajnim umetnicima, među kojima su Ernst, Dibife, Mata, Mišo i Jorn (1958). U galeriji Ariel, sa kojom će još dugo nastaviti saradnju, učestvovao je 1960. godine na izložbi gvaša, akvarela i pastela, na kojoj su istovremeno izlagali i Hartung, Poljakov, Bitran, Žile i Marijen. U za njegov tadašnji opus karakterističan je i apstraktni pejzaž.

Bata Mihailović, Foto S. Sarić
- U terminu apstraktni pejzaž koji se odnosi na slikarstvo koje se obraća prirodi ne opisujući je, pridev apstraktni upućuje na slobodna, ekspresivna, nefigurativna, subjektivna viđenja prirode - piše u katalogu Marija Stanković.
- Pejzaž Bate Mihailovića dolazi iz (o)sećanja prirode kao refleksija skupa fenomena, doživljaja i referenci na topografske, ali i one predele koji se domaštavaju unutar tog posebnog kreativnog impulsa koji nagoni na stvaranje.
Izložba će biti otvorena do 30. marta.

RULjA IZVUKLA BRITANCA IZ STANICE I ZAPALILA GA: Policija nije reagovala iz straha za sopstvenu bezbednost
BRITANSKI državljanin preminuo je od posledica teških opekotina nakon što ga je, prema navodima lokalnih medija, grupa ljudi izvukla iz policijske stanice i zapalila na ulici, javlja Skaj njuz.
22. 04. 2025. u 12:01

MAKRON POSLE RUSKOG NAPADA: Hitno nam je potreban mir
RUSKI raketni napad na grad Sumi na severu Ukrajine naglašava hitnu potrebu za nametanjem primirja Rusiji, izjavio je danas predsednik Francuske Emanuel Makron.
13. 04. 2025. u 15:34

Halid Bešlić "težak" 13 miliona €, a živi od kirije - "uvalio" se u kredit
"SADA iznajmljujem sve i živim od kirije, tako je najbolje."
21. 04. 2025. u 18:56 >> 18:56
Komentari (0)