ŠINE OSTAJU U VOJVODE STEPE: Nadležni u gradu tvrde da se ne razmtra ukidanje tramvajskih linija u pravcu Voždovca

Branka Borisavljević

27. 11. 2024. u 16:45

GRAD ne razmatra mogućnost ukidanja tramvajskog saobraćja u Ulici vojvode Stepe, potvrđeno je "Novostima" u Sekretarijatu za javni prevoz.

ШИНЕ ОСТАЈУ У ВОЈВОДЕ СТЕПЕ: Надлежни у граду тврде да се не размтра укидање трамвајских линија у правцу Вождовца

Privatna arhiva

Naime, pojedini mediji su prošle nedelje objavili informaciju da nadležni u prestonici razmišljaju o uklanjanju šina u jednoj od najdužih i najprometnijih saobraćajanica.

- Stručne službe i nadležne organizacione jedinice grada Beograda posvećene su poboljšanju uslova funkcionisanja saobraćaja, tako i na prvom mestu realizaciji i protočnosti javnog prevoza - navode u Sekretarijatu za javni prevoz. - U kontekstu navedenog tema ukidanja tramvajskog saobraćaja u Ulici vojvode Stepe nije aktuelna, niti je trenutno moguće razmatrati uslove za navedeno postupanje, jer ne postoji odgovarajuća alternativa ovom vidu prevoza.

Prema rečima prof. dr Vladimira Momčilovića, prodekana za naučnoistraživački rad na Saobraćajnom fakultetu, bilo kakvoj odluci o izmenama u javnom prevozu mora da prethodi podrobna analiza i predlozi za poboljšanje stanja sa sveobuhvatnim vrednovanjem predloženih kratkoročnih, a posebno dugoročnih rešenja.

- Za milionski grad koji već dugo iščekuje realizaciju metroa i nema drugi kapacitivni sistem javnog prevoza putnika, osim tramvaja, ovakvo rešenje bilo bi loše, jer se time smanjuje ionako poljuljano poverenje korisnika u sistem javnog prevoza - navodi profesor Momčilović. - Njegovo očuvanje i podizanje kvaliteta usluge jedino može dovesti do dugoročno održivog rešenja. Razvijeni gradovi koji su se u prošlosti orijentisali prvenstveno ka automobilu prvi su počeli da uviđaju da to nije održivo rešenje, posebno ako se ima u vidu niska popunjenost putničkih vozila, koja je u Beogradu prosečno 1,3 putnika po vozilu.

POUZDANIJI GRADSKI PREVOZ

NAŠ sagornik ističe da se mora povećati pouzdanost i tačnost javnog prevoza, kao i da se, po potrebi, realizuje restrukturiranje mreže koja će podržati dugoročnu politiku orijentacije grada ka javnom prevozu. Treba redovno i sistematski da se prate pokazatelji, koji omogućavaju brzo podešavanje odgovora sistema na pojavu zagušenja i rešavanje nepredviđenih vanrednih situacija.

Profesor Momčilović ističe da se Grad u svojim planskim dokumentima eksplicitno orijentisao ka javnom prevozu i alternativnim vidovima kretanja, kojima i zaista treba obezbediti prioritet u odnosu na automobil, čiji sve veći broj na ulicama Beograda osim što doprinosi sve dužem trajanju saobraćajnih zagušenja, dovodi i do značajnog zagađenja vazduha i smanjenja kvaliteta života u gradu.

- Saobraćajni fakultet je uvek bio uključivan u izradu gradskih planskih i strateških projekata, master planova, projekata i studija, koji se tiču ne samo javnog prevoza putnika, već i planiranja i regulisanja saobraćaja, parkiranja ali se i pored toga poslednjih godina političke odluke donose bez provere sa relevantnim i referentnim institucijama i generalno bez konsultovanja struke i stručnjaka, što dugoročno nije dobro rešenje - ističe profesor Momčilović. - Čak i kada je struka bila pitana, na kraju političari kada čuju mišljenje i preporuke struke odluku donose na bazi političkog senzibiliteta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

PREVARIO JU JE 92 PUTA DOK JE BILA TRUDNA! Evo šta je Nejmaru sada uradila devojka koja mu je rodila dete