UŠLI BISTE U AVION, A NE ZNATE GDE ĆE DA SLETI: Fenomen misterioznih letova se širi po svetu

Jovana Švedić

12. 05. 2025. u 15:22

FENOMEN tzv. misterioznih letova (Destination Unknown Flights) sve više osvaja svet, a Scandinavian Airlines (SAS) rasprodao je jedno takvo putovanje za samo četiri minuta.

УШЛИ БИСТЕ У АВИОН, А НЕ ЗНАТЕ ГДЕ ЋЕ ДА СЛЕТИ: Феномен мистериозних летова се шири по свету

Foto: Unsplash

Iskustvo koje se pamti

– Putovanje se odnosi na otkrivanje, a ‘nepoznato odredište’ osmišljeno je da ponovo rasplamsa uzbuđenje istraživanja novih i neočekivanih mesta. Postoji nešto magično u tome da uđete u avion, a da ne znate gde ćete sleteti – izjavio je Aron Bekstrom , potpredsednik sektora za proizvode i lojalnost u SAS-u.

Ovaj koncept prvi put je predstavljen 2024. godine, kada je čitav avion bio ispunjen članovima EuroBonus programa koji su bez ikakvih informacija poleteli ka – Atini. Reakcije putnika bile su oduševljene: 96% učesnika reklo je da bi ponovilo iskustvo.

Ove godine, let je pošao iz Kopenhagena, a odredište je bila Sevilja.

Putnici su tokom tri dana (4–7. april) bili potpuno uronjeni u iznenađenje – niko nije znao ni grad, ni hotel u kom će boraviti. Mogli su da odaberu samo kategoriju smeštaja, ali bez konkretnih podataka o lokaciji.

Zašto ljudi sve više biraju misteriozna putovanja?

Ova vrsta putovanja postaje sve popularnija među Evropljanima i širom sveta. Ljudi su umorni od planiranja – istraživanja hiljada opcija, recenzija i hotela.

Prosečan putnik pregleda čak 141 sajt pre nego što odluči gde će na odmor.

Umesto slobode, suočavaju se sa konfuzijom.

Sada se vraća ono što je srž putovanja – iznenađenje, spontanost i osećaj avanture.

Jedan od primera dolazi od kompanije Wizz Air, koja je ove godine odabrala 35 putnika i odvela ih na „putovanje života“.

Destinacija je bila Antalija u Turskoj, a ceo događaj brzo je postao viralan na mrežama.

Sve više ponuda u Evropi

Kompanije širom Evrope prihvataju trend.

Lufthansa Suprise omogućava putnicima iz Minhena i Frankfurta da odaberu misteriozan let u skladu sa svojim stilom putovanja.

Opodo nudi jeftine pakete „let + hotel“ ka nepoznatim destinacijama.

Luksuzna agencija Black Tomato ima ekskluzivnu ponudu Get Lost, koja putnike vodi u zabačene krajeve sveta.

Platforma srprs.me nudi misteriozne gradove u Evropi (3 do 5 dana, cena od oko 240 funti, sa polaskom iz Britanije).

Journee iz Londona omogućava individualna putovanja uz personalizaciju – korisnici popunjavaju upitnik i isključuju mesta ili iskustva koje ne žele. Tim potom organizuje let, hotel i aktivnosti.

Spoj nepoznatog i zajedništva

– Na prvom putovanju ‘Destination Unknown’ posebno nas je dirnulo to što su potpuni stranci vrlo brzo počeli da se povezuju. Kada uklonite sva očekivanja i podelite ovakvo iskustvo, nastaje snažan osećaj zajedništva – ističe Bekstrom iz SAS-a, piše b92.net

Kako se pripremiti za misteriozno putovanje?

Kompanije uglavnom daju osnovne smernice – poput vremenskih uslova na destinaciji – ali ne otkrivaju lokaciju. Zato je preporuka da se pakujete kao za klasičan četvorodnevni put:

-slojevita odeća,
-udobne pantalone,
-jakna i komforna obuća.

Sve ostalo – biće deo vaše avanture.

(Kurir)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NAKON ŠPANIJE, NESTANAK STRUJE I U ENGLESKOJ: U Londonu haos, usledila hitna evakuacija (FOTO/VIDEO)